Marcov020

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Ziggo GO app: Apple TV en geluid via HomePods werkt niet

Na de update van de app op Apple TV kan ik geen geluid meer afspelen via mijn HomePods omdat AirPlay niet wordt ondersteund. Heel erg jammer. Hoop dat wordt opgelost 

172 Reacties 172
Arjan7691

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Er is een bekende statistiek, dat van klanten met een serieuze klacht, slechts ongeveer 4% deze ook uit naar de leverancier. De rest vertrekt gewoon als klant… Ik plaats mijzelf in allebei de categorieën. Ik uit hierbij mijn klacht en vertrek…

Joshua75

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Alex 

Je reactie is heel erg laat (sinds je vorige reactie) én bovendien volledig zonder inhoud. 
Als je alle reacties hebt gelezen sinds je vorige post en dít is dan je nieuwe reactie, dan heb je het echt niet begrepen. 
Daarnaast heb ik geen enkele inhoudelijke reactie van jou of 1 van je collega’s ontvangen, op posts waarin ik jullie persoonlijk heb getagd en dus aanspreek. 
Het is een sneue vertoning.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ik denk dat je jouw verwachting iets moet bijstellen. Zo een keer per week wordt er door Ziggo gereageerd, omdat dat zo hoort. Verwacht geen inhoud, en dat kan je Alex en zijn collega’s niet eens kwalijk nemen; zij worden ook maar gestuurd en zijn afhankelijk van de input vanuit het ontwikkelaars-kamp. Nu weet ik niet of Ziggo de bouw zelf doet, of dat het wordt uitbesteed. Als het dat laatste is, dan worden ze natuurlijk constant met een kluitje in het riet gestuurd. Leer mij die externen kennen. Als het Ziggo zelf is, dan is het nog kwalijker, dat ze hun eigen collega’s voor joker laten staan met het “oh wat is het toch allemaal ingewikkeld” verhaal. Dat het niet eenvoudig is, ben ik mee eens. Maar in de tijd die inmiddels verstreken is, had ik bijna een hele app kunnen bouwen. Ze hebben zich ergens verschrikkelijk in verslikt en het zou Ziggo sieren, als ze eens open kaart zouden spelen. Kwestie van je klant serieus nemen, want nu voelt men zich alleen maar zwaar genomen. 

smits.smit

Level 5
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Het gaat hier om AirPlay, dat is verre van nieuw maar ook de homepod is al van 2017. Softwarematig is er niet veel verschil met de originele en de mini.  Dat gezegd hebbende, het gaat er gewoon om dat geluid via AirPlay niet kan, dat is een ingebouwde beperking door ziggo. De reden is totaal onduidelijk.  

Joshua75

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Hi @JoAnd ,

Dank voor je reactie. Ik denk te begrijpen wat je schrijft mbt mijn verwachting, omdat je mogelijk frustratie of welke emotie dan ook leest tussen mijn regels. Persoonlijk vind ik het jammer, dat daarmee gevonden kan worden (no worries, no harm done!) dat je verwachtingen misschien te hoog zijn.

Ik denk dat ik, maar ook vele andere posters, volstrekt normale verwachtingen laten zien. Het is in mijn optiek de reactie vanuit Ziggo die het af laat weten. 
Ik spreek de moderatoren overigens niet persoonlijk aan, maar wel op hun titel. Volkomen normaal, gezien dat is waar ze voor gesolliciteerd hebben en betaald voor krijgen. Customer Service is a bitch vrees ik.
Verder lees ik in je reactie, en dat is wat mij zo steekt in veel meer reacties, alleen maar aannames over hoe het waarschijnlijk in elkaar steekt. Totdat iemand van óf namens Ziggo dat bevestigt, helpt het domweg niet. Het lost niets op, het neemt geen emotie weg bij gefrustreerde klanten en het maakt al helemaal mijn HomePod niet werkend op die verrekte ZiggoGo app. 
De aanpak van de situatie, de reactie erop van Ziggo richting klanten is om te huilen. Geloof je me als ik zeg dat de telefonische klantenservice mij verwees naar deze community? Want dat was toch echt de plek waar ik moest zijn met mijn technische vragen/ problemen en klacht. Look at me two and a half months later, silly client me….

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Dank voor je reactie.

 

Klantenservice bellen .. dat heb ik al langere tijd geleden opgegeven. Prima mensen hoor, maar die zitten daar slechts een checklijstje af te werken. “We zullen u een nieuwe ethernet kabel doen toekomen”.. tuurlijk; ik bedankt altijd vriendelijk. Mijn 10Gb intern netwerk met high quality Cisco switches, CAT7 kabels en een WIFI6e router, zullen zeker voldoen. Het ligt nooit aan Ziggo :  “het signaal ziet er goed uit”. Waarom krijg ik dan slechts 1% van die 1Gb aansluiting ?? Ik weet zeker dat er ‘buiten’ weer ergens iets niet lekker zit met een switch, of anders is dat modem van B-kwaliteit. Ik verdenk het laatste. 

Over frustratie gesproken :))

 

Terug on-topic: Natuurlijk is het gissen. We worden namelijk niet ingelicht, anders dan dat het allemaal erg ingewikkeld is. Alsof de klanten volslagen idioten zijn. Dat is mijn frustratie; om niet serieus genomen te worden. Zeg dan dat ze hun eigen interface hebben en dat die API van Apple uitgekleed dient te worden, om het allemaal volgens de Ziggo norm te laten werken. Dat kan ik accepteren. Niet dat het “erg ingewikkeld is” en vervolgens tegen een doorlooptijd van maanden aan te kijken. 

Joshua75

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@JoAnd 

We begrijpen elkaar 🙃

thanks man!

Ricksam90

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Alex,

 

ben benieuwd; hoe staat het ervoor? Duurt ondertussen toch aardig lang om dit (op het eerste gezicht toch kleine) probleem te verhelpen?

Joshua75

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Ik geloof niet dat dit onderwerp nog veel urgente aandacht krijgt van Ziggo. De verschillende moderatoren hebben tot op heden niet op mijn eerdere reacties gereageerd. Reacties die na die van mij werden geplaatst hebben wél reactie ontvangen. Verschil? Mijn reacties gingen over klanttevredenheid, -erkenning en -contact. Die van andere gebruikers/ klanten waren technisch inhoudelijke opmerkingen. Die overigens wel de inmiddels bekende ‘bedankt, we zetten het door’ reactie ontvingen….

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Moderatoren worden ook maar gestuurd hoor. De devs erachter sturen ze met een kluitje in het riet. Het is allemaal ‘erg ingewikkeld’ en ‘het heeft de aandacht’. Daar moeten we het mee doen. Het heeft geen enkele zin voor de moderatoren om er verder nog op te reageren, anders dan een periodiek zoethoudertje. 

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik zie dat er een update doorheen is gepushed door Ziggo mbt de Ziggo GO app op iOS, nou is dat natuurlijk geen tvOS, maar ok, iOS 16 is net definitief uit, dus je kan de devs ook geen ongelijk geven, maar wat ik wel vreemd vindt, de Zwitserse versie van de app, ja, die kan je in de Nederlandse App Store vinden, ondersteund de Apple TV wel in de normale iOS versie en is er dus geen aparte app zoals dat bij Ziggo dwel het geval is, voor iOS/iPadOS gebruik je hier de Ziggo GO app, voor tvOS gebruik je de Ziggo GO TV app, terwijl je in Zwitserland de Sunrise TV app kunt gebruiken in iOS, iPadOS en tvOS tegelijk en wat dan ook meteen opvalt, AirPlay is daar dus wel ingebouwd, dit is dus echt best wel vreemd als ik het zo zie, dus mij idee is voor de Mods, is het mogelijk om de Ziggo GO app beschikbaar te maken voor tvOS ipv die aparte Ziggo GO TV app, de Airplay functie zit namelijk wel in de normale Ziggo GO app en dus moet dat makkelijker zijn dan iedere keer 2 apps bij te moeten houden

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Het antwoord hierop, ALS er al een antwoord komt, zal in de strekking zijn van “dit is erg ingewikkeld”. Wellicht heeft de Zwitserse tak van Ziggo WEL gekwalificeerde ontwikkelaars in dienst. 

Stefro

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik zit nog een jaar aan Ziggo vast, maar aangezien ik de app niet meer kan gebruiken sinds ik een HomePod heb vind ik dit wel heel erg vervelend. Als Ziggo niet snel met een oplossing komt (of tenminste met een termijn dat dit is opgelost) ga ik toch echt kijken of ik onder het contract uit kan!

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Kijk dat is het hele probleem, Ziggo roept dat het een ingewikkelde kwestie is, wij willen het er snel in hebben, maar zoals vaker gezegd is, de Mods kunnen niet een termijn geven, ze worden met enige regelmaat zelf ook met een kluitje in het riet gestuurd en de ontwikkelaars moeten het oplossen, echter geen enkele ontwikkelaar van de Ziggo GO app geeft een update hoe ver ze zijn, de mods kunnen het alleen prioriteren, dat hebben ze gedaan, maar het draait hier om geduld hebben en dat is lastig hoe langer het duurt, ik weet niet of @Alex al een update heeft vanuit de ontwikkelkant, maar zo niet, dan bij deze de vraag of wij een update kunnen krijgen

Sfaber

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is inmiddels al 4 maanden niet mogelijk, ik snap dat t ingewikkeld kan zijn maar zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ik zit sindsdien al tv op m’n laptop te kijken. Sinds de update van de app in juni heb ik van alles geprobeerd, resetten, app verwijderen en weer terugzetten, blijven updaten, etc. Is er inmiddels in ieder geval zicht op een oplossing?

Sfaber

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overigens heb ik het probleem dat AirPlay niet is toegestaan.

SebastiaanWes

Level 4
  • 30Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Ja het duurt nu wel een beetje gênant lang, ik betaal nu al een paar maanden voor tv wat ik niet normaal kan gebruiken. 

Stefro

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Als er een bug is, dan is zoiets nooit een probleem. Dat zal altijd zo blijven zolang er software bestaat.

Maar wat ik wel heel erg kwalijk vind, is dat Ziggo totaal niet aangeeft of ze er mee bezig zijn en op welke termijn een bugfix te verwachten is.

Juist om die onprofessionele houding ontstaat hier de grote irritatie op dit forum. Als Ziggo gewoon eens aangeeft met welke prio deze bug wordt behandeld, dan weet iedereen waar hij aan toe is en kunnen we gewoon de nieuwe release afwachten.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ik zou stoppen met het zoeken naar een fix vanuit uw eigen systeem, want daar ligt het niet aan. Zonde van de tijd. 

Een truuk om die HomePods toch te laten werken, wordt in dit draadje al genoemd. Het is uiterst irritant, om deze handelingen telkens uit te moeten voeren, maar die HomePods werken dan tenminste met die Ziggo TV app. 

In het kort:

1. Stel de Apple TV box in op normale audio uitgang

2. Start de Ziggo TV app en kies een kanaal

3. Exit de app en ga weer terug naar de instellingen 

4. Zet de audio op HomePods 

5. Ga terug naar de Ziggo app en continueer het gekozen kanaal

 

Vanaf dat moment werken de HomePods en kan je kanalen wisselen. 

Zolang je in de Ziggo app blijft, werkt het. Soms besluit de app om zichzelf weer te initialiseren (dan zie je dat Ziggo logo) en helaas dien je de bovengenoemde stappen weer uit te voeren. 

Succes!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Als er een bug is, dan is zoiets nooit een probleem. Dat zal altijd zo blijven zolang er software bestaat.

Maar wat ik wel heel erg kwalijk vind, is dat Ziggo totaal niet aangeeft of ze er mee bezig zijn en op welke termijn een bugfix te verwachten is.

Juist om die onprofessionele houding ontstaat hier de grote irritatie op dit forum. Als Ziggo gewoon eens aangeeft met welke prio deze bug wordt behandeld, dan weet iedereen waar hij aan toe is en kunnen we gewoon de nieuwe release afwachten.

Hi @Stefro,

 

Er is geen nieuwe update te melden anders dan mijn uitgelichte reactie, daarin kun je ook lezen dat we er mee bezig zijn. Er is echter geen sprake van een bugfix, omdat we dit nooit officieel hebben ondersteund, ook al werkte het vanaf een zeker moment wel. Het is dus een complete ondersteuning die ingebouwd moet worden. Als we een datum of concrete informatie hebben, dan delen we dat uiteraard.

 

@JoAnd - Ook al is het omslachtig, top dat je deze stappen deelt! Ik heb je reactie uitgelicht.

Uitgelicht topic