Marcov020

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Ziggo GO app: Apple TV en geluid via HomePods werkt niet

Na de update van de app op Apple TV kan ik geen geluid meer afspelen via mijn HomePods omdat AirPlay niet wordt ondersteund. Heel erg jammer. Hoop dat wordt opgelost 

172 Reacties 172
winwiz

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zou zeggen, haal gewoon de Airplay restrictie eruit. Deze is totaal nutteloos en heeft ongewenste bijeffecten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19169Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@winwiz Er wordt gelukkig gekeken naar een oplossing. Via dit topic blijf je op de hoogte van de status m.b.t. dit bekende probleem. 

JanG66

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Is er al zicht op een oplossing? Dit duurt wel erg lang. Probleem bekend maar er is na bijna anderhalve maand nog steeds geen progressie? Kom op Ziggo! Jullie zijn een groot bedrijf en, mij dunkt, we betalen toch genoeg abo geld om een snelle fix te mogen verwachten van dit soort issues…

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@JanG66 Een exacte oplosdatum is nog niet bekend. Inmiddels zijn gelukkig wel een aantal issues al opgelost ten gevolge van de update, maar deze helaas nog niet. Houdt in ieder geval de eerder genoemde centrale topics in de gaten. Zodra er meer bekend is, dan zullen we dat daar direct delen. 

Tokio69__

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Jongens, we zijn inmiddels ruim een maand verder na de app update en het probleem is nog steeds niet verholpen. Hoe kan dit? Lijkt me toch niet dat dit zo enorm ingewikkeld is om op te lossen? Krijg ik dan ook restitutie voor alle dagen dat ik geen tv heb kunnen kijken? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Slecht nieuws. Er zijn ingrijpende aanpassingen nodig om dit weer te ondersteunen. Het team werkt hier hard aan, maar we moeten er rekening mee houden dat dit ook in de volgende release nog niet meekomt en langere tijd in beslag gaat nemen. De enige workaround blijft vooralsnog om de audio via de TV zelf te laten lopen.

 

Het afspelen via externe audio met Apple TV hebben we ook nooit volledig ondersteund op de vorige app, maar is uiteindelijk wel gaan werken. Het betekent echter dat het dus ook niet een kwestie is van een bug oplossen, maar meer een volledige ondersteuning inbouwen.


Update 24 februari 2023
Gisteren is versie 4.4.6.6215 verschenen. Hoewel we het nog steeds niet officieel ondersteunen, zien we positieve terugkoppeling omtrent de Homepods. Installeer dus de meest recente versie en controleer ook direct of je de meest recente OS hebt.

SjoerdA

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Sorry hoor maar wat een onzin reactie.

 

Het heeft altijd goed gewerkt, daarbij werkt de audio wel via je HomePods als je vanuit de iPhone app naar je AppleTV AirPlayed.

 

Zeg gewoon dat het geen prioriteit heeft ten opzichte van de enorm veel andere problemen die jullie hebben met de app(s).

Danny1808

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Wat een slechte service ziggo, hoe lastig kan het zijn. Los het op ziggo. 

Gerarddvb

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

var allowsAirPlay: YES

 

‘ingrijpende aanpassingen’

 

LOL

 

onwil of onkunde, zeg het maar..

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Het is een vreemde bug hoor. De ene keer werkt het wel, de andere keer weer niet. Het lijkt wel of men het dynamisch, per kanaal, heeft willen maken en dat men daarmee een ‘can of worms’ heeft geopend. Het is absoluut onacceptabel dat zoiets al meer dan een maand speelt. Uiterst irritant, ongeacht de goede bedoelingen van de Ziggo ondersteuners op dit forum. Die worden ook slechts door die developers telkens met een kluitje in het riet gestuurd. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19169Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag allemaal,

 

Achter de schermen wordt er nog gewerkt aan de benodigd aanpassingen zodat deze functie weer ondersteund kan worden. Zoals mijn collega @Alex al aangaf zijn dit ingrijpende aanpassingen. Hiervoor is tijd nodig. Zodra er een update is delen wij het uiteraard via dit topic. 

leksz82

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg de homepod mini speakers wel aan de praat door het volgende te doen. 

1) AppleTV tv-luidsprekers instellen als standaard audio uitvoor. 

2) Ziggo starten en daarna een kanaal starten zodat ook het audio verloopt via de tv speakers

3) Ziggo go naar de achtergrond drukken (tv-knop remote)

4) AppleTV homepods weer instellen als standaard audio uitvoer

5) Ziggo weer erbij halen door te schakelen via 2 keer drukken tv-knop op de remote en wachten totdat de audio overspringt naar de homepods.

 

Dit blijft een tijdje werken totdat Ziggogo update, appletv herstart etc. Dan de stappen weer herhalen.

 

Zo werkt het bij mij in ieder geval.

 

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ja, ik schreef al eerder dat het inderdaad af en toe wel werkt. Helaas initialiseert de app zichzelf regelmatig, als je heel even in een andere app geweest bent (Netflix of zo, die overigens perfect werkt met AirPlay) en dan moet je het hele ritueel opnieuw doen. Nou ja, het is niet anders. De devs vinden het allemaal heel erg complex. Misschien dat ze even contact opnemen met de devs van Netflix, of van HBO, of van elke andere willekeurige bouwer, die het wel goed doen. 

leksz82

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij blijft het dus werken totdat de ziggogo app afgelosten wordt of de appletv herstart. Switchen tussen apps gaat goed mbt de connectie naar de homepodspeakers. 

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Dan is dat ook niet consequent, want als ik naar Neflix of HBO schakel en dan terug ga, dan start die Ziggo app opnieuw op (krijg die Ziggo animatie) en dan krijg ik weer diezelfde melding. Vreemd dat het bij jou wel blijft werken. Maar goed, laten we hopen dat er snel een oplossing komt. 

smits.smit

Level 5
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dit is toch werkelijk absurd, ziggo is Apple gebruikers al jaren aan het treiteren met het saboteren van AirPlay maar dit slaat werkelijk alles. Omdat we alle TV met de AppleTV kijken en het geluid via HomePods gaat hebben we maar NLZIET geïnstalleerd.  Werkt zonder problemen, en eerlijk is eerlijk een veel fijnere app en geen problemen met ondertiteling meer. Ondanks de extra kosten een blijvertje.  

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ik geloof niet dat het bewust ‘treiteren’ is. Zou erg onprofessioneel zijn. 

Maar ik ben het met iedereen eens, dat het ongelooflijk suf is, dat die ondersteuning, na die grote update van de Ziggo go app, plots weg valt. 

Of beter: het is functioneel zo verziekt, dat het door wat truuken wel weer (tijdelijk) werkt. Met de nadruk op het zwaar frustrerende ‘tijdelijk’. 

Elke andere app werkt gewoon met AirPlay (ja, ik heb inmiddels ook NLZiet), dus die opmerking van Ziggo, dat het allemaal erg complex is, is natuurlijk een brevet van onvermogen. 

Erg vreemd allemaal en het zou aardig van Ziggo zijn, als men eens in detail zou uitleggen waar het zo mis is gegaan. 

Helaas gaat dat vast niet gebeuren, ben ik bang. 

Joshua75

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Cecilia @Alex @Paul , 

behoorlijke tijd geleden mijn laatste reactie gegeven op één vd draadjes mbt ‘update-gate’. Toegegeven, destijds een beetje uit frustratie, maar toch ook uit hoop dat zoiets basaals snel gefikst zou zijn. Inmiddels net terug van een 3 weekse vakantie. Stiekem even gewacht met het proberen van de HomePod, denkende dat dat zou helpen bij de hoop en verwachting, dat het dan toch echt gefikst zou zijn.

 

om dan te moeten lezen via de moderatoren (jullie zijn uiteraard ook maar mensen en uitvoerend) dat er zoiets NIET-basaals als INGRIJPENDE aanpassingen nodig zijn om één en ander weer aan de praat te krijgen.

 

Twee primaire reacties, gedachten en/ of emoties kwamen bij me op;

- ‘dit is een grap, ze maken een grap om alle trouwe klanten eens goed te laten lachen….’

- ‘INGRIJPENDE’ aanpassingen….poeh hé….

 

vervolgens denk je even na, laat je het bezinken en tel je nog eens tot 10. Uit emotie reageren is namelijk nooit constructief.

 

maar wederom vervolgens denk je bij

1) oh, toch geen grap, het is echt zo. Het is gewoon domweg niet gefikst.

2) met respect voor de moderatoren, die ook maar mensen zijn, net als de klanten, en uitvoerend zijn. Maar je wordt als klant zo enorm in de zeik genomen. Als je alle draadjes mbt ‘update-gate’ volgt, zie je allerlei klanten meedenken, geduld tonen en zelfs doen alsof het normaal is wat de moderatoren (nogmaals: ook gewone mensen) ons voorhouden. Zelfs klanten, wiens beroep of doorgeslagen hobby het is om iets complex als programmeren te begrijpen, denken mee, doen voorstellen of leggen kwetsbaarheden in de app nav de update bloot. 

Maar Ziggo vertelt ons, dat ze dealt met dusdanig complexe software-matige zaken, dat verbetering of herstel vraagt om INGRIJPENDE aanpassingen.

 

mede klanten, mede ‘suffies’, die ook een tv hebben waarvan de audio via HomePods loopt én die gebruik maken van de ZiggoGo app, ik geloof echt dat er inmiddels niets mis meer mee is, zonder aanval op onze moderatoren, om te stellen dat we genept, genaaid en toegelogen worden. Het is één grote farce te noemen. Ziggo; schaam je, SCHAAM je echt heel, heel diep.

 

en nu ga ik weer doen, alsof ik nog niet net terug ben van vakantie en hoop ik stiekem dat ik toch snel weer via mn HomePod kan luisteren….

smits.smit

Level 5
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik kan je alleen maar gelijk geven. Mijn oplossing is nu NLZIET en alleen internet afnemen van ziggo.  

Joshua75

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

@Alex  @Cecilia  @Paul 

 

Denken jullie dat we er als klanten met een Apple set-up rekening mee moeten houden, dat één en ander zelfs over september heen getild gaat worden? Dan worden nieuwe iOS updates verwacht en ik vrees dat Ziggo hier zo maar eens geen rekening mee houdt en dat er weer INGRIJPENDE aanpassingen nodig zullen zijn….

 


En een 2e vraag; waar en hoe kan je een KLACHT kwijt bij Ziggo? Want het niveau van hulp bij een VRAAG  zijn we, lijkt mij, allang ontstegen. En hulp bij een vraag verwacht ik op een community als deze, maar wie of welke afdeling bij Ziggo, wil er oprecht naar een klacht luisteren en hier oplossingsgericht op acteren? Ik hoor het graag, heb wel een verhaaltje klaar liggen namelijk…

Uitgelicht topic