1
Vraag
2
Reageer en help mee
Robinnoord

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe Chromecast V3 maar Ziggo Go streamt niet

Beste Ziggo. 

Ik kan met de Ziggo Go app tv kijken op tablet. Wanneer ik dit probeer door te streamen met mijn nieuwe Chromecast V3 dan blijft de tv zeggen (Ziggo logo: klaar om te streamen) app's zoals youtube en Disney+ kunnen wel gestreamt worden naar het scherm. Ziggo go app is al meerdere keren gewist en opnieuw geïnstalleerd en ook de (nieuwe) Chromecast is meerdere keren opnieuw geïnstalleerd. De android versie op de tablet is hoger dan vereist. Waarom streamt hij niet. Terwijl de melding op het scherm staat van klaar om te streamen blijft het beeld/geluid op de tablet spelen

9 Reacties 9
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes

Hey @Robinnoord en welkom op onze Community! 

Als je net een nieuwe Chromecast hebt dan verwacht je juist dat het als een razende werkt en niet blijft hangen. Een mysterie! Maar gelukkig zijn we daar niet vies van. Ervaar je dit probleem op meerdere apparaten in combinatie met jouw nieuwe Chromecast of is het enkel op deze tablet? En ervaar je dit probleem zowel met Live tv als bijvoorbeeld Movies & Series? We horen graag weer van je.

Superfunky1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste,

 

Hier hetzelfde probleem.

Melding is: “er is een fout opgetreden hierdoor kunnen we niet stream (code 148)”

 

Ik heb 3 TV’s, allemaal met een eigen Chromecast Ultra.

Streamen vanaf: ipad 2, ipad mini, iphone XS, 11, 12 mini.

Het maakt allemaal niet uit, zelfde probleem op iedere TV.

 

Op alle devices kunnen we in de app wel gewoon kijken, zodra er gestreamd wordt is het klaar.

 

Probleem speelt al maanden en ondanks dat Ziggo meermalen heeft beweerd dat de problemen zijn opgelost, is dat gewoon niet waar. 

Ik hoor het graag. Kijken nu al maanden NL ziet of via een hdmi kabel en een laptop met waardeloze kwaliteit.

 

groeten,

Franck

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik heb zelf even getest met de Chromecast v3 en hier doet hij het prima.

 

Wellicht kan het zijn dat de Wifi kanaal niet goed staat ingesteld, anders scheid even de wifi kanalen want als je 1 signaal hebt en je modem heeft de optie Band steering gebruik zet deze dan aan.

 

Beste is Wifi kanaal 2,4 GHz aparte Naam en de 5Ghz een aparte naam, ga dan naar je Home App van de Chromecast en verander je Wifi kanaal en probeer dan nog eens te streamen.

 

Of maak even de TV Stroomloos, en start je modem even opnieuw op, vaak kan dit ook invloed hebben op het niet willen casten.

 

Lukt het niet dan kan je altijd nog deze link Je Chromecast-apparaat instellen (3e generatie of ouder) 

 

Let ook even op als je Android 11 hebt, kan dit niet goed functioneren, er zijn nog problemen met de Android versie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Chromecast V3

Firmwareversie van Cast: 1.50.230474

Ziggo Go versie 2.3.65

Werkt naar verwachting, ik heb wel gister een update van de Chromecast binnengehaald.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Android 11 dat zou kunnen, dan moeten de app dev's aan het werk. Dat speelt niet voor @Superfunky1  die werkt enkel met IOS.

 

Het netwerk scheiden kortom andere naamgeving van 2,4ghz en 5ghz kan ik uit eigen ervaring ontkennen. Als je dit in de Connectbox doet schakel je daarmee juist bandsteering uit.

 

Geen idee hoe dit met de Home app onder IOS zit in de Android versie kan je nergens een wifikanaal instellen of veranderen, dit doe je in je router, en werkt 1 op 1door voor de verbinding.

 

Robinnoord
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Ziggo en overige personen die geantwoord hebben. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb google home op een ander device geinstalleerd (Samsung galaxy tab 7 met android 10),daar kan ik wel mee casten van Ziggo go Live TV naar de tv (en Youtube/Disney+ ook). Het eerder gebruikte apparaat (Huawei T7 tablet met android 6.0) werkt niet met casten van Ziggo Go Live TV naar de tv (wel lukt Disney+ en Youtube). Zou het dan de combinatie Android 6.0 met Ziggo Go is niet castbaar? Eigenlijk zou vanaf 5.0 moeten werken?

Alvast bedankt voor het meedenken (ik wil op 2 kinderkamers via de tablet van de kinderen live tv kunnen casten, waarbij ik nu hoop dat de Huawei T7 nog bruikbaar is daarvoor :)) 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan dan ook nog aan het merk liggen! Het gedoe mede veroorzaakt door de vorige amerikaanse president. Hoewel nee dat gaat niet op dan zou je niks kunnen casten, dan blijft de Android versie over.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Wat wil er niet lukken, kan je niet streamen of zie je geen cast icoon.

 

Lees deze stappenplan eens rustig door

Chromecast instellen - Android en IOS/iPadOS 

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dankjewel @Dave!  goed dat je hierop inhaakt! Zoals altijd weer scherp en met heldere oplossingen. 
Ben erg benieuwd of je hier baat bij hebt gehad @Robinnoord 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic