Hoi, Ik heb bij Alie een android 13 telefoon gekocht die vrij geschakeld is. Nu probeer ik een aantal app's te downloaden zoals Ziggo go (en ook ING LIDL Plus, etc) en krijg dan de mededeling dat "deze app werkt niet op je apparaat" andere app's kan ik wel gewoon downloaden. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen.?
Het is een android 13 toestel met de naam 'S23 Ultra'
Opgelost! Ga naar oplossing.
Helaas heeft Ali voor een groot deel dezelfde rommel, als ook in veel Chinese lokale winkels ligt, waarvan de helft slecht of niet werkt en ga je terug naar de winkel, krijg je een nieuwe, die een paar weken of paar maanden werkt en dan kapot gaat.
(Gezien in China en ervaren met mensen die daar de gok wel wilde wagen met Chinese spullen.)
Je betaald weinig en je krijgt weinig als bijvoorbeeld, namaak smartphones met namaak Android erop en garantie tot om de hoek.
Omdat niet bekend is wat er precies ingepropt wordt en hoe de Android nagemaakt is, zijn er ook geen oplossingen voor.
Dat is anders met veel in China gemaakte spullen, die je van een Europees / Amerikaans merk koopt , die voldoen aan de eisen van het merk en de Europese / Amerikaanse markt en dan kan het ineens wel jarenlang meegaan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat voor merk welke fabrikant?
Heeft u de telefoon in Nederland geactiveerd en in gesteld is het aan de playstore gekoppelde Google account Nederlands? Zomaar een paar zaken die van invloed zijn. Verder is alleen de Android versie niet bepalend ook de hardware speelt mee.
Oplossing koop een toestel gewoon in Nederland van een bekend merk.
Is dat misschien toevallig zo'n nep Samsung?
Helaas heeft Ali voor een groot deel dezelfde rommel, als ook in veel Chinese lokale winkels ligt, waarvan de helft slecht of niet werkt en ga je terug naar de winkel, krijg je een nieuwe, die een paar weken of paar maanden werkt en dan kapot gaat.
(Gezien in China en ervaren met mensen die daar de gok wel wilde wagen met Chinese spullen.)
Je betaald weinig en je krijgt weinig als bijvoorbeeld, namaak smartphones met namaak Android erop en garantie tot om de hoek.
Omdat niet bekend is wat er precies ingepropt wordt en hoe de Android nagemaakt is, zijn er ook geen oplossingen voor.
Dat is anders met veel in China gemaakte spullen, die je van een Europees / Amerikaans merk koopt , die voldoen aan de eisen van het merk en de Europese / Amerikaanse markt en dan kan het ineens wel jarenlang meegaan.
@Havanna schreef:Is dat misschien toevallig zo'n nep Samsung?
Het type aanduiding doet daar inderdaad aan denken.
Klopt! Ik ben zo'n dummy, ik heb netjes eerst gevraagd of het toestel geschikt was om in NL te gebruiken, juist omdat ik gewoon een vreselijke leek ben. De verkoper bevestigde dit en toen heb ik hem gekocht. Natuurlijk zijn jullie adviezen prima om beter een Nederlands toestel te kopen, maar dat gaat dan behoorlijk in de kluiten lopen. Goed, ik ben dus zo stom geweest om me door een Chinees te laten piepelen, lach me rustig uit, vertel me maar wat ik allemaal beter had kunnen doen. Ik verdien niet beter. Als we dat nou allemaal gedaan hebben. Is er dan nog iemand die mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen of er nog iets te redden is?? Ik zal je eeuwig dankbaar zijn! 😥😢🤔🤗
Dank je wel voor het welgemeende advies.
Lach je zeker niet uit hoor @Sjipke , zoals ik al zei ikzelf zou een andere ROM (software) op het toestel zetten.
Maar voor een leek is dat niet te doen. Of je moet heel technisch zijn. Alles is online te vinden.
Veel apps gaan het gewoon nooit doen als het toestel signatuur Chinees is.
In jip en janneke taal is lastig, helemaal als de specificaties zoals geadverteerd niet overeenkomen met de werkelijkheid. Wat met dit soort telefoons vaak het geval is, dan kan de rom oplossing ook een uitdaging zijn.
Geen idee wat er voor dit toestel is betaald er zullen vermoedelijk wel toestellen zijn die daar dicht in de buurt zitten wat prijs betreft en wel gewoon werken. Of een toestel met abonnement nemen dan maandelijks iets extra betalen.
Wat zijn uw wensen wat moet er kunnen naast de genoemde Ziggo go app?
Wij gebruiken hier inmiddels alweer 6 jaar Nokia Smartphones van eenvoudig tot uitgebreidere, maar net welke functies je wilt gebruiken.
Die hebben een originele Android zonder rommel software en 3 jaar beveiliging updates.
Nokia Android-smartphones en mobiele telefoons
Lees hier https://rootmygalaxy.net/how-to-install-beyondrom-custom-rom-on-your-samsung-galaxy-s23-ultra/ eens.
Het is helemaal niet moeilijk als je de handleiding volgt.
Maar ja, je hebt natuurlijk geen garantie...
Het is ook helemaal niet moeilijk @Havanna , maar idd, garantie tot de deur.
En liever een eerste keer proberen op een mobiel die je over hebt dan op de enige die je hebt.
@Havanna schreef:Lees hier https://rootmygalaxy.net/how-to-install-beyondrom-custom-rom-on-your-samsung-galaxy-s23-ultra/ eens.
Het is helemaal niet moeilijk als je de handleiding volgt.
Maar ja, je hebt natuurlijk geen garantie...
Het is een valse s23, met dus heel andere hardware, custom rom op deze wijze installeren zal waarschijnlijk niet gaan
@Steefb, dat heb ik in het verleden al wel eens gedaan. Dus het zou moeten lukken. De vraag is eerder of de hardware van dermate kwaliteit is dat het toestel heel blijft.
Misschien is de clone Samsung android smartphone al gerootet en is een Superuser of SuperSU app actief. Vele apps kunnen dat ook herkennen en weigeren dan om geïnstalleerd te worden.
@Sjipke, door bovenstaande oplossing te kiezen verklaar je de door jou gekochte mobiel waardeloos begrijp ik ?
Wat is dan je vervolgstap ? Een ander mobiel ?
Dan is het wellicht ter lering & vermaak toch een idee om je eens in alternatieve ROMs te gaan verdiepen.
Het kan heel andere hardware zijn maar hoeft niet.
Er zijn android programma's die precies laten zien wat er in de phone zit.
Klopt, maar omdat het bovenstaande antwoord is gekozen, trek ik bepaalde conclusies. Wellicht niet terecht en vandaar mijn vraag aan @Sjipke , puur uit interesse.
Ik zal de komende weken eens kijken of het mij als dummy gaat lukken om te doen wat jullie als optie geven. Ik heb niets te verliezen. Zo werkt hij 'alleen' als telefoon. Grappig nu ik erover nadenk, de basis functie doettie gewoon, maar we stellen steeds meer eisen aan die dingen en dat brengt ( ons als leken) dus in de problemen. Voor jullie als doorgewinterde hobbyisten is dit allemaal gesneden koek!
In ieder geval bedankt voor alle tips, als ik het geprobeerd heb meld ik me wel weer om de uitslag te delen! 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.