1
Vraag
2
Reageer en help mee
Janny734

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Na Ziggo GO update valt mijn laptop steeds uit

Goedemiddag allemaal,

Een tijdje geleden is er een update geweest van Ziggogo.tv

Ik kijk altijd via mijn laptop met windows 10 via Google Chrome naar Ziggogo.tv

Ging wel goed, alleen waren er haperingen en foutmeldingen en ook bufferingen.
Na de update heb ik er opeens een probleem bij, als ik naar Ziggogo.tv kijk, dan opeens na 30 minuut valt de

laptop helemaal uit. Moet hem dan opnieuw op starten, na de opstart kan ik dan nog 10 minuut kijken voor hij weer uitvalt. Na de volgende opstart dan nog 3 minuten en dan weer uit.

Ik heb al geprobeerd om via Microsoft Edge te kijken maar het blijft hetzelfde.

Het is heel gek, maar als ik op internet zit of op Youtube filmpjes bekijk dan zijn er geen probelemen. Ik kan dan uren kijken als ik dat wil. Maar zodra ik Ziggogo.tv gebruik gaat het mis. Hoe kan dit?

Ook op mijn telefoon, een Samsung Android valt de app zomaar uit. 

En in het begin na de update had ik ook problemen op mijn Sony tv, het geluid viel soms uit voor een paar seconden. Ik heb de mediabox next. Dat is nu wel goed. Alleen nog problemen op de laptop en foon.

Wanneer wordt dit op gelost?

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Al met al lijkt dit meer op signaalproblemen, want Edge daar zouden geen problemen mee moeten zijn.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Bert,

Hier een foto van de plek waar Ziggo binnenkomt, en volgens mij is het een connect box

En dit zie ik als ik ingelogd ben in mijn modem. Ik plaats even een kopie van het scherm wat ik zie als ik het netwerk controleer, anders krijg je niet het hele scherm te zien.

 

Janny734_0-1661070727540.png

Groetjes, Janny

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Toch nog even een kopie van de rest van de test.

 

 

 



Er zijn enkele problemen gevonden.



 
 

 

 Controle modem en internetverbinding
 

 

 Controle telefonie dienst
 

 

 Controle bekabelde aangesloten apparaten
 

 

 Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten
Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips
1Je hebt een IPv4-adres voor internet.
2Het modem heeft een verbinding met het netwerk.
3De Connect Box kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google)
4De temperatuur van de Connect Box is normaal.
5De wifi signaalsterkte van het apparaat 38:22:e2:ad:71:c8 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
6De wifi signaalsterkte van het apparaat b0:6f:e0:67:d4:2e is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
7De wifi signaalsterkte van het apparaat 94:7b:e7:4b:19:f9 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
8De wifi signaalsterkte van het apparaat d0:37:45:a8:67:60 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
9Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dat ziet er verouderd uit, Ziggo kan je een nieuwe splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

Klik hier => https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-va...

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Bert,

Hier zijn de up en downstream pagina's.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1850000000-0.738256 qam32
26180000003.940256 qam3
36340000003.740256 qam5
46420000003.740256 qam6
56500000003.540256 qam7
6658000000340256 qam8
76660000002.740256 qam9
86740000002.240256 qam10
9682000000240256 qam11
106900000001.740256 qam12
117300000001.540256 qam17
127540000001.440256 qam20
137620000001.740256 qam21
147700000001.940256 qam22
157780000001.440256 qam23
167860000001.440256 qam24
177940000000.737256 qam25
188020000000.238256 qam26
19810000000-0.238256 qam27
20818000000-0.238256 qam28
21826000000-0.238256 qam29
22834000000-0.238256 qam30
23842000000-0.438256 qam31
246100000003.940256 qam2


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked38.9273394
2Locked40.31660
3Locked40.31120
4Locked40.32480
5Locked40.31220
6Locked40.31640
7Locked40.31500
8Locked40.31110
9Locked40.31530
10Locked40.34010
11Locked40.373113
12Locked40.32790
13Locked40.34590
14Locked40.33070
15Locked40.34140
16Locked40.34000
17Locked37.99560
18Locked38.915080
19Locked38.918640
20Locked38.616360
21Locked38.918410
22Locked38.918090
23Locked38.62066134
24Locked40.9700

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14520000047.8512064 qam3
22860000048.3256064 qam6
33180000047.8256064 qam5
43840000047.8512064 qam4
55880000049.3512064 qam1
65200000049512064 qam2


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA00180
2ATDMA00220
3ATDMA00210
4ATDMA00150
5ATDMA00170
6ATDMA00250

 

Groetjes, Janny

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Janny734,

 

Irritant dat dit gebeurt en vooral heel gek dat je hele laptop hier van streek raakt. Heb je al eens geprobeerd om de web app te installeren? Het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar mogelijk heb je hier andere ervaringen mee. Je krijgt hiervoor als het goed is de mogelijkheid in de URL-balk (eerste icoon)

 

Alex_0-1661521363014.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie wel ruis op je modem naar binnen komen en je modem kan amper de Ziggo servers bereiken, maar daar zie ik geen reden in dat je laptop volledig uitvalt.

Wel een reden voor uitval van het internet signaal.

 

Een moderator kan je gratis een nieuwe splitter met nieuwe passende kabel naar je modem sturen om te kijken of dit verbetering geeft.

Ook zie ik heel dunne coax kabels naar andere apparaten.

Hoelang is de kabel naar je TV?

Mogelijk kan er ook een nieuwe kabel naar je TV sturen, maar als die langer is dan 5 meter, dan kun je op deze website tegen kostprijs een andere coax kabel bestellen: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

 

Bert_0-1661540220091.png

 

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Bert en Alex,

 

Toen ik 1 of 2 jaar geleden een ander modem kreeg en na dat de monteur hem had geïnstalleerd, kon ik geen verbinding maken met mijn laptop, wel met de telefoon. Toen heeft de monteur een 5G verbinding gemaakt en toen kon ik wel online.  Ik heb de verbinding ziggo 4611015-5G en 4611015.

Afgelopen donderdag ben ik toch weer even naar die gewone verbinding gegaan om te kijken of het dan goed ging. En verdompt de hele avond kon ik kijken, wel met haperingen maar oke dat had ik regelmatig.

Maar sinds gisteravond toch weer de uitvallen van de laptop, dus het probleem is er nog steeds.

En wat bedoel je met de web app? Bedoel je die z.g. app die ze nu voor windows 10 hebben want de echte app voor windows 10 heeft Ziggo verwijderd.

 

Groetjes, Janny

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als je inlogt op Ziggo Go TV, dan komt er een mogelijkheid om de app te installeren.

Heb je die ooit geïnstalleerd?

Zo nee, log dan uit en opnieuw in, dan komt die mogelijkheid weer beschikbaar.

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Bert,

Waar vind ik die mogelijkheid? Het is geen echte app hoor, die hebben ze een paar jaar geleden verwijdert voor windows 10. Ik had wel een soort app maar daar had ik die problemen dus ook, toen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem bleef.

Op mijn telefoon is een andere app waar ik nu ongestoord kan kijken, zonder haperingen en dat het uitvalt, maakte Ziggo maar weer een app voor windows 10 dan gaat het misschien goed.

Ik kijk liever op mijn laptop dan heb ik een groter beeld.

Wat me opvalt, als ik in het scherm blijf van tv/replay of bewaard of de homepagina, is er niks aan de hand, maar zodra ik een programma start om te kijken b.v. live tv, terug kijken of opnames (bewaard) dan gaat de laptop uit.🙄🙄

 

Groetjes Janny

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Janny734 "Waar vind ik die mogelijkheid?"

Als je inlogt in https://www.ziggogo.tv/nl/home dan komt de keuze om iets te installeren.

 

Als je in Windows Instellingen => Apps => Apps en onderdelen kijkt, dan staat die onderaan de lijst als Ziggo Go, die al geïnstalleerd is.

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedemorgen Bert en Alex,

 

Sinds dinsdagavond heb ik er een nieuw probleem bij, mijn beeld op de laptop wordt in twee gedeeld, zie 

de foto's. Wanneer houd dit nou eens op met dat gezeur en gaat Ziggo er iets aan doen?

Ze verhogen iedere keer het abonnementsgeld maar service verlenen, ho maar.😠

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heb je de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zoals ik vroeg?

 

Ik lees zojuist een bericht van Ziggo:

 


@Alex  schreef:

Hi allemaal,

 

Dank voor jullie meldingen. Ook wij zien problemen met betrekking tot Ziggo GO via Google Chrome en Edge. Dit issue lijkt ontstaan te zijn sinds dinsdag. Ervaar je al langer problemen en/of in een andere browser, dan is er mogelijk wat anders aan de hand en raad ik aan hier te kijken of het issue bekend is of er een los topic over te starten.

 

We zien dat het in veel gevallen helpt het om de cache en cookie(s) op te ruimen, je browser opnieuw op te starten en het opnieuw te proberen. Als alternatief kun je ook (tijdelijk) een andere browser gebruiken. We werken hard aan een definitieve oplossing!


 

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedemorgen Bert of Alex,

 

Ik heb een andere laptop uit geprobeerd met Ziggogo.tv en daar bleek dat ik daar geen uitval mee heb.

Wel krijg ik soms een schermpje dat zegt dat mijn verbinding te traag is, hoe kan dat?

En wat is er dan aan de hand met mijn laptop dat ik daar wel problemen heb met uitval van de laptop?

 

Groetjes Janny

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Janny734 "En wat is er dan aan de hand met mijn laptop dat ik daar wel problemen heb met uitval van de laptop?"

Dat kunnen tig oorzaken zijn, dat is heel lastig te vinden via berichten en stappenplannen om te zoeken.

 

Heb je de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zoals ik vroeg?

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Die heb ik al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik heb geen idee wat nu te doen, er kunnen tig mogelijke oorzaken zijn met de laptop die het niet doet en zeker als een andere laptop het wel doet.

Dan zal er iemand naar je laptop moeten kijken.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Janny734 

wat irritant dat je zoveel problemen ervaart met ZiggoGO op jouw laptop. 

Ik heb alles bekeken en volg hierin @Bert zijn analyse. Wanneer een laptop daadwerkelijk helemaal uitvalt, dan kan het niet anders dan dat dit een probleem op de laptop is. Dit heb je zelf eigenlijk ook al uitgesloten door een andere laptop te testen. 

Wat de reden van het uitvallen is durf ik je ook niet te zeggen.  Meer dan cache en cookies opruimen en wellicht de webapp installeren kan al veel problemen oplossen. 

Dat het scherm in 2 wordt gedeeld heeft te maken met dat je de browser in of uitgezoomd hebt tijdens het kijken. Hierdoor vallen de verhoudingen helemaal weg. Wanneer je dit hersteld en vervolgens de browser ververst, moet dit opgelost zijn.

Als derde lees ik dat de verbinding soms wat traag is. Hierdoor kan het ook zijn dat de app niet goed werkt. Dit kan er alleen niet voor zorgen dat de laptop uitvalt. Wel volg ik @Bert zijn advies hierin en stuur je een andere splitter en coaxkabel voor naar het modem. Wil je deze bij binnenkomst aansluiten? 

Houd je ons op de hoogte?
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic