MikeNL12

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

NPO 1 live tv valt weg op Shield

Bij 2 shields met Ziggo GO TV app op de laatste versie valt na enkele seconden 

NPO 1 live tv uit (ook te zien in de stream informatie) , replay blijft wel gewoon werken.

Heb dit voor het eerst gisteren gemerkt.

Enig idee ?

13 Reacties 13
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Geen idee, maar heb het hier ook even getest op twee verschillende Shield TV kastjes, maar deze geven dit probleem niet...

MikeNL12
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hmm ok, bedankt voor het kijken.

MikeNL12
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

20220816_141121r.jpg20220816_141204.jpg

 

Na resetten van modem, firewall, switch etc blijft de stream het nu ongeveer 6 minuten doen.

Zelfs een veel eerdere versie helpt niet (4.40.4316)

Dat terwijl b.v. NPO 2 het gewoon blijft doen.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

En heb je dit probleem elke keer als je NPO1 aanzet? Want dan kan er misschien een monteur van Ziggo naar komen kijken wat er misgaat. 

 

@Lycke of @Alex kunnen jullie hier eens naar kijken?

MikeNL12
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit is altijd inderdaad op 2 verschillende shields.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @MikeNL12, dit is een probleem wat we nog niet eerder voorbij hebben zien komen. Wij kunnen het probleem ook niet reproduceren. Je hebt het op geen enkele andere zender? Het kan heel goed zijn dat er iemand met veel verstand van Shield, de gouden tip heeft! 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Kom op zeg @Lotte wat moet MikeNL12 met nu zo'n antwoord? Ten eerste wat maakt het uit op hoeveel zenders hij dit probleem heeft, is het op NPO1 niet al erg genoeg? En als jullie het niet kunnen reproduceren dan heeft de klant maar pech ofzo? Dan moet hij maar gaan wachten tot er iemand anders langs komt met een goude tip? Je zou ook mee kunnen denken aan een oplossing, door bijvoorbeeld een monteur bij hem langs sturen, want bij hem kan het probleem wel gereproduceerd worden. Deze klant kan namelijk al vanaf zondag niet naar NPO1 kijken via jullie ZiggoGo app...

MikeNL12
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem blijkt zich niet te beperken tot de Ziggo GO TV app.

Ook op verschillende android telefoons met dus de gewone Ziggo GO app stopt NPO 1 na verloop van tijd.

Chromebrowser op een windows pc hetzelfde. 

 

Wat wel apart is dat de stream op alle apparaten exact tegelijk stopt, ongeacht wanneer er is ingeschakeld.

Als er op een apparaat een andere zender als NPO 1 opstaat blijft deze het op dat moment wel doen.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Lotte @Lycke @Alex Belachelijk dit, inmiddels 5 dagen verder en nog steeds geen uitgestoken hand vanuit Ziggo om dit probleem te helpen oplossen voor deze klant. Wanneer gaan jullie nu is wat doen voor deze klant?

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Echt ongelofelijk dit, blijkbaar was de vrijdagmiddag borrel belangrijker voor deze moderators. En er valt aan deze topic blijkbaar ook geen eer te behalen voor bepaalde "Super Experts" want anders hadden die zich hier allang gemeld. Nou @MikeNL12 je weet wel meteen hoe hoog het hulp niveau is op deze community 😉

 

Ik heb mijn best gedaan om het onder de aandacht te krijgen, maar dat heeft helaas niet mogen baten (op een nietszeggende posting van @Lotte na, die alleen maar hoopt voor je dat er ooit iemand langs gaat komen met een goude tip, zo lost Ziggo blijkbaar zijn problemen op), eenieder geval heel veel succes gewenst met het oplossen van het probleem...

MikeNL12
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt @DON PAPA voor het helpen, ik ben geduldig,

ik heb er alle vertrouwen in dat er een oplossing komt 😉 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Zo te zien heb je dat geduld ook hard nodig 😉

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @MikeNL12, ik lees dat er het nodige besproken is na mijn laatste reactie. Het heeft even geduurd voordat je een nieuwe reactie van ons ontvangt, excuses dit is in verband met onze bezetting. Ik ben het nogmaals nagegaan en het probleem wat jij ervaart is geen onderdeel van een bekende issue. 

 

Je geeft in een eerdere reactie aan dat het probleem zich voordoet op meerdere apparaten. Daardoor lijkt het eerder op een probleem met de internetverbinding of jouw Ziggo Go account. Komt er nadat het wegvalt ook een foutmelding in beeld of gaat het beeld volledig op zwart? 

 

Je geeft aan dat de stream exact op hetzelfde moment stopt, is dit na een standaard aantal minuten? Met het antwoord op deze vragen kunnen we weer verder zoeken naar een oplossing. 

Uitgelicht topic