Beste mede Ziggo GO-gebruikers,
Zoals veel van jullie heb ik ook regelmatig problemen met de Ziggo Go app in combinatie met een Chromecast. Ik gebruik een Chromecast 2 in combinatie met een Motorola Moto X 2014 (android 6.0). Vaak valt na een korte periode tv kijken het beeld weg of begint het beeld oneindig te bufferen en krijg ik in de app een foutmelding. Ik heb de tips op het forum geprobeerd, zoals de router resetten en de 2,4 en 5ghz netwerken van elkaar scheiden (ik gebruik de connect box). Dit bleek voor mij helaas niet de oplossing. Alle andere apps werken perfect met de Chromecast, zoals Spotify, YouTube en Netflix, het probleem doet zich alleen voor met de Ziggo Go app.
De oplossing
Ik heb nu (mogelijk) de oplossing gevonden en ik kijk al meer dan 2 uur tv (eurosport) en ik heb nog géén foutmeldingen gehad. De stream is tot nu toe niet onderbroken, op twee keer een kort momentje bufferen na. Ik gebruik een Motorola met een 'kale' Android versie. Bij een Samsung o.i.d. vind je de opties misschien op een andere plek.
Ik heb het volgende gedaan (deze stappen zijn voor Android apparaten):
Ps: het instellingen menu ziet er op verschillende Android apparaten mogelijk anders uit.
Deze optie zorgt ervoor dat de 'Doze' feature van Android wordt uitgeschakeld voor de Ziggo Go app. Dit houdt (voor zover ik weet) in dat de app niet in slaapstand wordt gezet en altijd actief blijft. Dit heeft mogelijk wel een hoger accu verbruik tot gevolg, maar tot nu toe heeft het bij mij de foutmeldingen opgelost.
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Hebben deze stappen bij jou ook geholpen? Reageer dan aub even op dit topic, zo kunnen we deze 'fix' onder de aandacht brengen.
Moderator: Ervaar jij ook problemen met Ziggo GO via Chromecast en heeft bovenstaande het issue niet verholpen? Kijk dan op deze pagina voor meer tips of start je eigen topic.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ev050 wrote:
Beste mede Ziggo GO-gebruikers,
Zoals veel van jullie heb ik ook regelmatig problemen met de Ziggo Go app in combinatie met een Chromecast. Ik gebruik een Chromecast 2 in combinatie met een Motorola Moto X 2014 (android 6.0). Vaak valt na een korte periode tv kijken het beeld weg of begint het beeld oneindig te bufferen en krijg ik in de app een foutmelding. Ik heb de tips op het forum geprobeerd, zoals de router resetten en de 2,4 en 5ghz netwerken van elkaar scheiden (ik gebruik de connect box). Dit bleek voor mij helaas niet de oplossing. Alle andere apps werken perfect met de Chromecast, zoals Spotify, YouTube en Netflix, het probleem doet zich alleen voor met de Ziggo Go app.
De oplossing
Ik heb nu (mogelijk) de oplossing gevonden en ik kijk al meer dan 2 uur tv (eurosport) en ik heb nog géén foutmeldingen gehad. De stream is tot nu toe niet onderbroken, op twee keer een kort momentje bufferen na. Ik gebruik een Motorola met een 'kale' Android versie. Bij een Samsung o.i.d. vind je de opties misschien op een andere plek.
Ik heb het volgende gedaan (deze stappen zijn voor Android apparaten):
Ga op je Android telefoon/tablet naar 'instellingen' en dan naar 'accu'.
In het accu menu druk je rechtsbovenin op de 3 stipjes en open je het menu 'accuoptimalisatie'.
Druk vervolgens op 'niet geoptimaliseerd' en kies voor 'alle apps'.
In de lijst zoek je de Ziggo Go app en selecteer je deze. Kies in het menu de optie 'niet optimaliseren'.
Ps: het instellingen menu ziet er op verschillende Android apparaten mogelijk anders uit.
Deze optie zorgt ervoor dat de 'Doze' feature van Android wordt uitgeschakeld voor de Ziggo Go app. Dit houdt (voor zover ik weet) in dat de app niet in slaapstand wordt gezet en altijd actief blijft. Dit heeft mogelijk wel een hoger accu verbruik tot gevolg, maar tot nu toe heeft het bij mij de foutmeldingen opgelost.
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Hebben deze stappen bij jou ook geholpen? Reageer dan aub even op dit topic, zo kunnen we deze 'fix' onder de aandacht brengen.
@Ev050 Goeie tip! En eigenlijk ook heel logisch!! Huawei heeft ook zo'n agressieve powersave functie en daar heb ik de Ziggo App ook moeten uitzonderen! Maar het zou natuurlijk inderdaad gewoon een goeie zijn als de App dit bij eerste gebruik ook even meld zodat je op de hoogte bent en dit kan uitzoeken/aanpassen!
Tv scherm gaat op "zwart" wel geluid met casten.
Ziggo Go app toegevoegd bij Accu limietachtergrondgebruik optie, in androide instellingen batterij verbruik
Probleem verholpen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.