Beste mede Ziggo GO-gebruikers,
Zoals veel van jullie heb ik ook regelmatig problemen met de Ziggo Go app in combinatie met een Chromecast. Ik gebruik een Chromecast 2 in combinatie met een Motorola Moto X 2014 (android 6.0). Vaak valt na een korte periode tv kijken het beeld weg of begint het beeld oneindig te bufferen en krijg ik in de app een foutmelding. Ik heb de tips op het forum geprobeerd, zoals de router resetten en de 2,4 en 5ghz netwerken van elkaar scheiden (ik gebruik de connect box). Dit bleek voor mij helaas niet de oplossing. Alle andere apps werken perfect met de Chromecast, zoals Spotify, YouTube en Netflix, het probleem doet zich alleen voor met de Ziggo Go app.
De oplossing
Ik heb nu (mogelijk) de oplossing gevonden en ik kijk al meer dan 2 uur tv (eurosport) en ik heb nog géén foutmeldingen gehad. De stream is tot nu toe niet onderbroken, op twee keer een kort momentje bufferen na. Ik gebruik een Motorola met een 'kale' Android versie. Bij een Samsung o.i.d. vind je de opties misschien op een andere plek.
Ik heb het volgende gedaan (deze stappen zijn voor Android apparaten):
Ps: het instellingen menu ziet er op verschillende Android apparaten mogelijk anders uit.
Deze optie zorgt ervoor dat de 'Doze' feature van Android wordt uitgeschakeld voor de Ziggo Go app. Dit houdt (voor zover ik weet) in dat de app niet in slaapstand wordt gezet en altijd actief blijft. Dit heeft mogelijk wel een hoger accu verbruik tot gevolg, maar tot nu toe heeft het bij mij de foutmeldingen opgelost.
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Hebben deze stappen bij jou ook geholpen? Reageer dan aub even op dit topic, zo kunnen we deze 'fix' onder de aandacht brengen.
Moderator: Ervaar jij ook problemen met Ziggo GO via Chromecast en heeft bovenstaande het issue niet verholpen? Kijk dan op deze pagina voor meer tips of start je eigen topic.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Jesse Ziggo wrote:
Super waardevol, Ev050! 🙂 Klopt als een bus. Dit is iets waar we vaker tegenaanlopen maar wat bij gebruikers en zelfs Ziggo-medewerkers onvoldoende bekend is. Heel erg bedankt voor het delen. Ik heb dit topic dan ook uitgelicht als Toptip op de voorpagina van de Community. Net als jij ben ik benieuwd naar de verdere reacties!
P.S. Welkom op de Ziggo Community! Een prachtige eerste bijdrage, hopelijk één van vele. 😉
Gnoom wrote:
Ik zou het dan ook willen zien dat de App netzo ingesteld zou worden als NETFLIX, zodat wij als betalende gebruikers niet al die handelingen hoeven te doen!!
Gnoom wrote:Je kan een link in tekst plaatsen door gebruik te maken van de volgende code:
Ps hoe deel je dit antwoord met het andere chromecast topic in dit forum?
hiertussen plaats je de tekst die in dit geval linkt naar Google
Ev050 wrote:
Beste mede Ziggo GO-gebruikers,
Zoals veel van jullie heb ik ook regelmatig problemen met de Ziggo Go app in combinatie met een Chromecast. Ik gebruik een Chromecast 2 in combinatie met een Motorola Moto X 2014 (android 6.0). Vaak valt na een korte periode tv kijken het beeld weg of begint het beeld oneindig te bufferen en krijg ik in de app een foutmelding. Ik heb de tips op het forum geprobeerd, zoals de router resetten en de 2,4 en 5ghz netwerken van elkaar scheiden (ik gebruik de connect box). Dit bleek voor mij helaas niet de oplossing. Alle andere apps werken perfect met de Chromecast, zoals Spotify, YouTube en Netflix, het probleem doet zich alleen voor met de Ziggo Go app.
De oplossing
Ik heb nu (mogelijk) de oplossing gevonden en ik kijk al meer dan 2 uur tv (eurosport) en ik heb nog géén foutmeldingen gehad. De stream is tot nu toe niet onderbroken, op twee keer een kort momentje bufferen na. Ik gebruik een Motorola met een 'kale' Android versie. Bij een Samsung o.i.d. vind je de opties misschien op een andere plek.
Ik heb het volgende gedaan (deze stappen zijn voor Android apparaten):
Ga op je Android telefoon/tablet naar 'instellingen' en dan naar 'accu'.
In het accu menu druk je rechtsbovenin op de 3 stipjes en open je het menu 'accuoptimalisatie'.
Druk vervolgens op 'niet geoptimaliseerd' en kies voor 'alle apps'.
In de lijst zoek je de Ziggo Go app en selecteer je deze. Kies in het menu de optie 'niet optimaliseren'.
Ps: het instellingen menu ziet er op verschillende Android apparaten mogelijk anders uit.
Deze optie zorgt ervoor dat de 'Doze' feature van Android wordt uitgeschakeld voor de Ziggo Go app. Dit houdt (voor zover ik weet) in dat de app niet in slaapstand wordt gezet en altijd actief blijft. Dit heeft mogelijk wel een hoger accu verbruik tot gevolg, maar tot nu toe heeft het bij mij de foutmeldingen opgelost.
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Hebben deze stappen bij jou ook geholpen? Reageer dan aub even op dit topic, zo kunnen we deze 'fix' onder de aandacht brengen.
dit werkt bij mij perfect. Goede tip.
Ev050 wrote:
Beste mede Ziggo GO-gebruikers,
Zoals veel van jullie heb ik ook regelmatig problemen met de Ziggo Go app in combinatie met een Chromecast. Ik gebruik een Chromecast 2 in combinatie met een Motorola Moto X 2014 (android 6.0). Vaak valt na een korte periode tv kijken het beeld weg of begint het beeld oneindig te bufferen en krijg ik in de app een foutmelding. Ik heb de tips op het forum geprobeerd, zoals de router resetten en de 2,4 en 5ghz netwerken van elkaar scheiden (ik gebruik de connect box). Dit bleek voor mij helaas niet de oplossing. Alle andere apps werken perfect met de Chromecast, zoals Spotify, YouTube en Netflix, het probleem doet zich alleen voor met de Ziggo Go app.
De oplossing
Ik heb nu (mogelijk) de oplossing gevonden en ik kijk al meer dan 2 uur tv (eurosport) en ik heb nog géén foutmeldingen gehad. De stream is tot nu toe niet onderbroken, op twee keer een kort momentje bufferen na. Ik gebruik een Motorola met een 'kale' Android versie. Bij een Samsung o.i.d. vind je de opties misschien op een andere plek.
Ik heb het volgende gedaan (deze stappen zijn voor Android apparaten):
Ga op je Android telefoon/tablet naar 'instellingen' en dan naar 'accu'.
In het accu menu druk je rechtsbovenin op de 3 stipjes en open je het menu 'accuoptimalisatie'.
Druk vervolgens op 'niet geoptimaliseerd' en kies voor 'alle apps'.
In de lijst zoek je de Ziggo Go app en selecteer je deze. Kies in het menu de optie 'niet optimaliseren'.
Ps: het instellingen menu ziet er op verschillende Android apparaten mogelijk anders uit.
Deze optie zorgt ervoor dat de 'Doze' feature van Android wordt uitgeschakeld voor de Ziggo Go app. Dit houdt (voor zover ik weet) in dat de app niet in slaapstand wordt gezet en altijd actief blijft. Dit heeft mogelijk wel een hoger accu verbruik tot gevolg, maar tot nu toe heeft het bij mij de foutmeldingen opgelost.
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Hebben deze stappen bij jou ook geholpen? Reageer dan aub even op dit topic, zo kunnen we deze 'fix' onder de aandacht brengen.
Heel netjes, maar vind het niet normaal dat men dit zelf moet ontdekken en oplossen.
Heb het nu een jaar of 2 en gewoon 1 bak ellende en ergernis.
Ziggo app reageert niet. Sluiten of wachten. En weer opnieuw openen.
Tv lijsten die ineens weer op originele instelling staan.
Waarschijnlijk is uw internet verbinding niet stabiel en kunnen we de video niet streamen, terwijl mijn dochter naast mij vrolijk zit te netflixen.
Excuses voor het ongemak, maar deze video kan niet gestreamed worden.
Ziggo go sluit nu. Met daaronder feedback. Al diverse malen gedaan, maar een reactie ho maar.
Ik word hier meer en meer gefrustreerd van en ook een beetje droevig.
Maar wel een mail sturen dat om de ontwikkeling op het gebied van internet bijgehouden moet worden er weer 2 euro bij komt. Na vorig jaar al 2.50 lijkt me dat je met die tientallen miljoenen toch minstens onder andere een stabiele app kan maken.
Bij Netflix en andere apps met streaming nergens geen last van, dus moeten ze mij niet wijs maken dat het aan mijn apparatuur ligt.
Nou mijn PIP deed het dus niet.. dankzij dit bericht ook maar eens de optimalisatie uit gezet en warempel. Hij doer het weer. Geen enkel ziggo medewerker die dit wist. Of laat staat wist wat PICTURE IN PICTURE betekende.... thanks!!!!
Hey @IngeC !
Wat super dat het voor jou een oplossing heeft geboden. Dan komt de toptip hier dus écht van pas 😉 Dat is fijn om te lezen. De afgelopen dagen heb je het goed kunnen testen, blijft het allemaal goed gaan?
Ik wens je heel erg veel kijkplezier verder!
Een oud topic blijkbaar voor sommige gebruikers nog een actueel probleem.
Feitelijk lees ik in deze oplossing van de topicstarter een 'onbedoelde' fout in de Ziggo Go app.
Bij een goede implementatie haalt de Chromecast de info direct bij de bron vandaan en kan je de app zelfs sluiten. En het toestel smartphone of tablet uitzetten. Er wordt niks gecast (lees verzonden) je start remote een bron bestand op, althans zo werken Netflix en alle overige streamdiensten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.