@Cyberm85 schreef:
Probeer het volgende eens:
- Log in op het modem via 192.168.178.1 met het standaard wachtwoord of het wachtwoord dat u zelf heeft ingesteld bij de 1e installatie.
- Klik links in het menu op Geavanceerde instellingen
- Klik op UPnP
- Zet deze op uitgeschakeld en sla deze instellingen op
Ik heb eerst mijn modem uit- aan gedaan, het icoontje is weer zichtbaar

Daarna UPnP aangepast, dit snap ik dan nog.

Heb zelf ook problemen met het casten van streams naar de Google Nest Speaker en na het wijzigen van deze instellingen gaat dit vlekkenloos.
Wat doet UPnP: automatische poorten open stellen voor apparaten, dit kan je ook handmatig doen mocht dit echt nodig zijn via onderstaande stappen:
- Log in op het modem via 192.168.178.1 met het standaard wachtwoord of het wachtwoord dat u zelf heeft ingesteld bij de 1e installatie.
- Klik links in het menu op Geavanceerde instellingen
- Klik op beveiliging > poort-forwarding
- Vul de waardes in en sla de instellingen op
Hier moet ik passen, het is leeg en heb geen flauw benul wat ik daar zou moeten invullen

Hopelijk heb je met dit stappenplan ook suc6 net zoals ik, laat het hier dan wel even weten voor overige gebruikers van dit forum.
Zou alleen de wijziging UPnp wellicht afdoende kunnen zijn?
(Het gaat mij een beetje boven mijn pet en maak van elke stap een printscreen, bang om straks alles te hebben verhabbezakt.)
Ik doe gewoon mijn ding en check 2x per dag of het icoontje zichtbaar blijft en zal na ongeveer 1 week laten weten of het nog steeds zichtbaar is. Zodra ik iets afwijkends merk, dan meld ik het uiteraard.