1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
KevinV90

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiele data valt weg na gebruik Ziggo Go app

Beste,

Ik ervaar nu al enige tijd problemen met het gebruik van de Ziggo Go app. 

Het probleem is dat zodra ik stream via de app op het mobiele datanetwerk de app na ongeveer 10 minuutjes stil valt en de gehele internetverbinding op de telefoon is weggevallen. 

Ik heb hierover al meermaals contact opgenomen met Vodafone. Ik heb al reeds een nieuwe simkaart ontvangen, er zijn harde netwerk resets uitgevoerd op zowel de telefoon als vanuit vodafone zelf, maar het probleem blijft zich voordoen. Volgens Vodafone zijn er ook totaal geen problemen te vinden aangaande mijn datanetwerk en zijn alle waarden en instellingen zoals ze horen te zijn.

Andere apps zoals Youtube, Twitch en andere streaming apps geven geen problemen en staan garant voor urenlang kijkplezier. Specifiek de Ziggo Go app blijft uitvallen en zorgt voor het volledige verlies van mijn dataverbinding. Waarna ik de vliegtuigmodus moet in- en uitschakelen om mijn dataverbinding weer terug te krijgen. 

Alleen bij het kijken via WiFi doet dit probleem zich niet voor en blijft de Ziggo Go app gewoon werken. 

Even wat gegevens over mijn (splinternieuwe) telefoon:

iPhone 12 mini. (de problemen deden zich ook voor op mijn iPhone 11)

iOs versie: 15.6.1

Met vriendelijke groet,

Kevin

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24823Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8096Likes

Als je de Ziggo Go App op je mobiel opent, ga naar de Linker Bovenhoek en klik op het icoontje

IMG_1752.jpg

Klik dan op Instellingen

Ga naar App Voorkeuren en kies Mobiel Streamen

IMG_1753.jpgIMG_1754.jpg

Zet streamen van automatisch naar Laag.

IMG_1755.jpg

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24823Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8096Likes

Als je de Ziggo Go App op je mobiel opent, ga naar de Linker Bovenhoek en klik op het icoontje

IMG_1752.jpg

Klik dan op Instellingen

Ga naar App Voorkeuren en kies Mobiel Streamen

IMG_1753.jpgIMG_1754.jpg

Zet streamen van automatisch naar Laag.

IMG_1755.jpg

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 327Posts
  • 47Oplossingen
  • 160Likes

Welkom op de Community, @KevinV90
We hebben al even niks meer van je gehoord. Hoe staat het er momenteel voor met Ziggo Go? Ben je geholpen door de tip van @Dave? We horen het graag van je 😉 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24823Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8096Likes

@KevinV90 

Als je de instellingen opent bij de Ziggo Go App dan heb je App voorkeuren 

Zet dan even volgende anders:

De bovenste 2

Gebruik je Mobiele netwerk om te Streamen - aanzetten

Stream kwaliteit: Laag of Medium dan zou het moeten werken, zet wel je Wifi uit want als het signaal sterker is, gaat ie over naar Wifi als die aanstaat.

Hopelijk heb je nog iets aan deze tip.

IMG_2543.PNG

KevinV90
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo!

Sorry voor de late reactie allereerst. 
Ik heb gemerkt dat de kwaliteit van de stream nauw samenhangt met het type netwerk (4g of 5g). 

Bij de oude Iphone 11 (4g) helpt het inderdaad om de streamkwaliteit op medium te zetten. Waarschijnlijk is de hoogste kwaliteit teveel voor het 4g netwerk…

Bij mij nieuwe Iphone 12 (5g) heb ik de optie in de telefoon om ‘meer data toe te staan op 5g’. Als ik dit doe kan ik op hoge kwaliteit streamen zonder dat het mobiele internet wegvalt.

Super bedankt voor de tips en de hulp! Alles werkt weer naar behoren!