@Ing1810 schreef:
@Ronihd, je adviseert me om een goed onderzoek te doen en gelijktijdig geef je aan welke percentages uit een goed onderzoek moeten (?) komen - volgens jou?
Ik laat me graag verrassen...
Niks moet , dat zeg/schreef ik niet.
Oke , wat vind je hier van.
17 jaar werkzaam geweest als servicemonteur bij Casema voorloper van Ziggo.
Van de 100 storingsbonnen die ik mee kreeg was het probleem ruim 90 keer schuld van de klant.
En zo 10 % was er een probleem in het netwerk , vaak een connector die niet goed was vastgedraaid en bijvoorbeeld een niet gemelde kabelschade die soms wel eens jaren later pas vervelend begon te doen en ook wel eens een versterker die stuk was.
Ik gaf eerder aan 80/20 en dat was ruim gemeten.
Dus dit is denk ik zeker een gedegen uit de praktijk gehaald onderzoek als je het zo mag noemen , mede omdat ik nog veel contacten heb met oude en ook nieuwe wel/niet collega monteurs hoor ik dezelfde geluiden als we het er met elkaar over hebben.
En hierom reageer ik op de genoemde stelling........