Clerik

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misbruik ziggo go app door "Oneplus telefoon"

Onlangs zaten wij een film te kijken die wij hadden opgenomen met de horizon box. Opeens verandert het kanaal naar ziggo sport en staat er rechtsboven in beeld verstuurd vanaf Oneplus telefoon. Wij hebben zelf geen oneplus  en niemand in huis die dit gedaan kan hebben. Toen heb ik de horizonbox met de afstandsbediening uit gezet en twee tellen later staat de box weer aan en zien we voetbal op de tv. Weer hetzelfde bericht rechtsboven in beeld dat het is verstuurd vanaf een oneplus telefoon. Toen heb ik de kabel en internet eraf gehaald en hebben we het wachtwoord gewijzigd van ons ziggo go account.

Dit alles heb ik voorgelegd aan verschillende medewerkers van ziggo en het enige wat ik kreeg te horen was dat het niet kon... en ze hebben verder totaal geen actie ondernomen, ook niet nadat ik een klacht heb ingediend.

 

nu vraag ik met af of mijn account gehackt is en of de ziggo go app wel veilig is.

ze konden ook geen antwoord geven op hoe dit heeft kunnen gebeuren, naast dat er misschien een bug was van de mediabox???

 

ik heb zelf het e.e.a. geprobeerd met de ziggo go app en versturen naar de mediabox en dan krijg ik precies hetzelfde bericht in beeld (dit gebruiken wij nooit).

 

om een lang verhaal kort te maken; zijn er meer mensen waarbij dit gebeurd is en kan iemand mij vertellen hoe dit heeft kunnen gebeuren? want de Ziggo zelf weet het niet en doet niks.

 

 

16 Reacties 16
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Ik denk dat Ziggo hier niks aan kan doen en er ook geen invloed op heeft , Ziggo verkoopt geen oneplus telefoons en zo.

 

Wat je ervaart zijn extra mogelijkheden die alle hedendaagse telefoons en tablets en zo hebben.

Mijn 1e gevoel : ( daar kan ik uiteraard naast zitten ) is dat de oneplus telefoon mogelijk toegang heeft op jou WIFI netwerk.

 

Verander in het modem dan ook je WIFI wachtwoord , ik weet niet welk modem je hebt maar hier kan je vinden hoe dat moet .

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wachtwoord-wijzigen#/

 

Uiteraard moet je dan in al je apparaten die via de WIFI verbinding maken je wachtwoord ook wijzigen in het nieuwe wachtwoord.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @Clerik en welkom hier op onze Community! 

Ik snap dat je bent geschrokken hiervan! Ziggo Go en Mijn Ziggo zijn veilig, daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken. Maar 1 ding is helemaal duidelijk, als niemand die je kent een One plus heeft dan er is iemand met een Oneplus die jouw wachtwoord heeft weten te bemachtigen en ook ingelogd is op Ziggo Go. Hoe de inloggegevens zijn bemachtigd kan ik niet voor je nagaan.

Door het wachtwoord van Mijn Ziggo te wijzigen zorg je ervoor dat deze persoon niet meer kan inloggen dus het is super dat je dit hebt gedaan! Voor alle zekerheid het wachtwoord van wifi wijzigen zoals Ronihd aangeeft is ook een hele goede! Zo dek je alles in. 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Wow!!! Ook hier een gevalletje "er gebeuren rare dingen", "kastje naar de muur" en "het probleem ligt niet bij Ziggo".

 

Zodra ik de tijd heb ga ik alle topics waarin gesproken wordt over dit soort dingen maar eens inventariseren...

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Dus @Ing1810 als een iemand een one plus telefoon koopt bij de mediamarkt en op de een of andere manier aan het wifi paswoord is gekomen van @Clerik en dan ook op beperkte afstand kan inloggen op de wifi van TS en dan via de cast mogelijkheid van de telefoon zijn video of anders cast naar de Tv van TS ligt dit aan Ziggo ?

 

Beetje ver gezocht vind je ook niet ? 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Ronihd, beetje ver gezocht, vraag je? 

Ten eerste: het is niet nodig om dingen uit z'n verband te rukken en mij ervan te betichten dat ik beweer dat dit aan Ziggo ligt. Ik heb nl. nergens in dit topic beweerd dat het per definitie aan Ziggo ligt. Wat door jou wordt geschetst als mogelijke oorzaak voor dit probleem kan nl. ook een plausibele verklaring zijn. 

 

Maar zoals je kan lezen schrijf ik, dat ik draadjes waarin dit soort dingen genoemd worden wil gaan inventariseren - zodra ik daar tijd voor heb. Maar jij leest duidelijk iets anders...

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Ing1810  schreef:

 

 

Maar zoals je kan lezen, schrijf ik, dat ik draadjes waarin dit soort dingen genoemd worden wil gaan inventariseren - zodra ik daar tijd voor heb. Maar jij leest duidelijk iets anders...


Ik lees het prima, ik vraag me dan wel af waarom je dat zou willen inventariseren, daar zit een reden achter ?

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Ronihd, smart! En ja, vrijwel niets gebeurt zonder reden. Ook ik heb zo mijn redenen, die ik hier niet ga delen 😉

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Ing1810 

Als je echt een goed onderzoek wil doen probeer dan ook er achter te komen hoeveel % van de storingsbezoeken die gedaan worden door Ziggo monteurs terecht waren.

Met terecht bedoel ik dan dat de oorzaak bij Ziggo lag en niet bij de klant.

 

Ik zal je helpen.

Terecht 20 % 

Onterecht 80 %

 

 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Ronihd, je adviseert me om een goed onderzoek te doen en gelijktijdig geef je aan welke percentages uit een goed onderzoek moeten (?) komen - volgens jou?

 

Enlighten me please?! Waar zijn de door jou genoemde percentages terug te vinden en door wie is het onderzoek uitgevoerd?

 

Ik laat me graag verrassen...

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Ing1810  schreef:

@Ronihd, je adviseert me om een goed onderzoek te doen en gelijktijdig geef je aan welke percentages uit een goed onderzoek moeten (?) komen - volgens jou?

Ik laat me graag verrassen...


Niks moet , dat zeg/schreef ik niet.

 

Oke , wat vind je hier van. 

 

17 jaar werkzaam geweest als servicemonteur bij Casema voorloper van Ziggo.

Van de 100 storingsbonnen die ik mee kreeg was het probleem ruim 90 keer schuld van de klant.

En zo 10 % was er een probleem in het netwerk , vaak een connector die niet goed was vastgedraaid en bijvoorbeeld een niet gemelde kabelschade die soms wel eens jaren later pas vervelend begon te doen en ook wel eens een versterker die stuk was.

 

Ik gaf eerder aan 80/20 en dat was ruim gemeten.

 

Dus dit is denk ik zeker een gedegen uit de praktijk gehaald onderzoek als je het zo mag noemen , mede omdat ik nog veel contacten heb met oude en ook nieuwe wel/niet collega monteurs hoor ik dezelfde geluiden als we het er met elkaar over hebben.

 

En hierom reageer ik op de genoemde stelling........

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Ronihdaaah oké, duidelijk! Dan weet ik dat. Gaat dus niet om een onafhankelijk onderzoek...

 

Bedankt voor de info 👍

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Tja dat het niet onafhankelijk is weet ik ook wel........maar zet er maar een accountantsbureau op of ga is ( als het dan voor jou mogelijk zou zijn en het mag ) mee met een monteur van Ziggo dan p**p  😉  praat je wel anders........

Ik zit het niet uit mijn duim te zuigen en schrijf het op om wat meer duidelijkheid te geven hoe dingen gaan en vaak ook uit hun verband worden getrokken. 

 

Zoals die ene klant die vreselijk over zijn zeik gaat omdat hij de snelheid niet haalt met een modem in bridge met zijn eigen router en onwijs klaagt over Ziggo.

En er komt een handige monteur langs bij die klant en kijkt in de router instellingen van de klant nadat hij al had vastgesteld met zijn meetapparatuur dat de snelheid goed was , hij haalt het vinkje weg wat de QOS aan had gezet , reboot de router en de klant had de snelheid waar hij recht op had.

 

Moet ik nog meer voorbeelden schrijven ? of heb je hier wel genoeg aan ?   

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Wat mij betreft heb je meer dan genoeg gezegd, @Ronihd. En helaas pindakaas, ik kan er helemaal niks mee. 😉

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Ing1810  schreef:

Wat mij betreft heb je meer dan genoeg gezegd, @Ronihd. En helaas pindakaas, ik kan er helemaal niks mee. 😉


Dat is verder aan jou 😉 en vol verwachting klopt mijn hart over je toekomstige bevindingen , als je dat dan wel of niet openbaar maakt.

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

De bevindingen zullen niet door mij naar buiten gaan worden gebracht. Als er wat naar buiten komt, dan zal dit via andere kanalen lopen 😉

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Clerik, is de oorzaak inmiddels achterhaald?

Uitgelicht topic