Vraag
Reacties
Oplossing
gjcoevert
Level 2

Melding pincode onjuist in Ziggo GO (app en website).

Help!

Ik heb precies hetzelfde probleem als manyac:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Pincode-ouderlijk-toezicht-werkt-niet/td-p/931707/page/4

 

Ik heb een werkende pincode op mijn mediabox. Maar zowel online als in de Ziggo-Go app werkt mijn pincode niet. Ook het resetten lijkt niet te werken (via ouderlijk toezicht):

 

gjcoevert_0-1678295016729.png

 

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik daar ooit een pincode heb ingevoerd.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

De vraag vanuit mijn collega is of je deze stappen eens wil doorlopen.

Wijzig je Mijn Ziggo wachtwoord via deze stappen 

https://account.ziggo.nl/account/logingegevens-opvragen/wachtwoord-vergeten/wachtwoord-wijzigen

 

Na bevestiging - inloggen en opnieuw pincode veranderen 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@gjcoevert ja, dat is dan even merkwaardig. Sorry voor dit gedoe.

Even voor de beeldvorming, als je deze stappen allemaal uitvoert: waar kom je dan op uit? 

gjcoevert
Level 2
Topicstarter

Done.
Op de mediabox de pincode nog een keer op 0000 ingesteld. Dat heeft geen uitwerking gehad op de Ziggo Go functionaliteit als ik die via de browser open.
Ik begreep ook dat dit twee verschillende systemen zijn, zie uitleg manyac in genoemde topic.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@gjcoevert ik snap je punt, echter, die zijn wel met elkaar gekoppelt.

Na het resetten duurt het maximaal 24 uur voor de pincode is aangepast. Laten we dit even afwachten inderdaad.

gjcoevert
Level 2
Topicstarter

Helaas, het mocht niet helpen. Nu langer dan 24 uur gewacht, maar de code 0000 werkt niet binnen de webomgeving en ook niet binnen de app van Ziggo Go.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @gjcoevert , wat jammer dat dit niet de oplossing is bij je. Er gaat blijkbaar iets mis met de koppeling van je Mijn Ziggo account. Ik wil dit graag nu compleet goed en volledig voor je oplossen.
 

Ik ga hierom je Mijn Ziggo account volledig verwijderen. Wil jij over een uurtje een compleet nieuw account aanmaken via: https://account.ziggo.nl/account/registreren/ziggo-contract ? Zodra je een nieuw account hebt aangemaakt, zullen je gegevens ook weer toegankelijk zijn.


Uiterlijk 24 uur nadat jij je Mijn Ziggo account opnieuw hebt aangemaakt, zal je Ziggo Go account ook weer werken en zal de pincode ook niet meer naar voren komen (totdat je deze opnieuw activeert). Hou je ons op de hoogte van je ervaringen? 

MrGJC
Level 1

Helaas,

Ik merkte inderdaad dat mijn oude account is verwijderd, die werkt niet meer. Ik heb een nieuw account aangemaakt via de link. Dit keer met mijn volledige email-adres (ik kon niet anders, ging automatisch).

Dus ook met mijn nieuwe account ingelogd op Ziggo GO, zowel de mobiele app, als op de website. Maar helaas krijg ik nogsteeds de foutmelding over mijn pin.

Ik heb ook geprobeerd om de pin te resetten, maar ook dat mocht niet baten.

 

Ik heb ook op deze community een ander account moeten aanmaken, met een ander emailadres, omdat mijn oude emailadres als gekoppeld was 😞

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@MrGJC dat is wel even zuur en balen ja.

Ik weet dat als je een nieuw account aanmaakt voor je Mijn Ziggo, het soms even kan duren voor je daarna op je Ziggo Go kunt inloggen. 

Hoe staat het er nu mee? Probeer de Ziggo Go variant eens via de browser, wis aub vooraf je cache en cookies. Lukt het dan? 

0 Kudos
MrGJC
Level 1

Helaas, ik heb zowel in de mobiele app als in de browser, op een device waar ik de Ziggo Go website nog nooit heb bezocht, geprobeerd de pincode te gebruiken (en op beide een reset uitgevoerd).

Ik krijg nu met mijn nieuwe account precies dezelfde foutmelding.

0 Kudos
Renata
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hm, wat lastig zeg dat al je inspanningen nog geen resultaat hebben geboden @MrGJC . Kun je eens bij de instellingen in de app kijken en dan naar het kopje 'ouderlijk toezicht'? Staat daar een pincode aangegeven? Die kun je dan uitschakelen.

MrGJC
Level 1

Ik heb onder ouderlijk toezicht de pincode meerdere malen, op verschillende dagen proberen te resetten. Ieder keer krijg ik de response dat de pincode geresset is naar 0000, maar dan werkt ie nog niet 

Ik heb het idee dat er misschien helemaal geen pincode is, die ook niet geresset kan worden.

Kunnen jullie niet voor mij een pincode zetten?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel @MrGJC 

Ik ga intern op onderzoek uit. Ik herinner me dat dit een keer eerder is voorgekomen, dus zal mijn speurneus hiermee aan de slag gaan.

Zodra ik een update heb kom ik er bij je op terug.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

De vraag vanuit mijn collega is of je deze stappen eens wil doorlopen.

Wijzig je Mijn Ziggo wachtwoord via deze stappen 

https://account.ziggo.nl/account/logingegevens-opvragen/wachtwoord-vergeten/wachtwoord-wijzigen

 

Na bevestiging - inloggen en opnieuw pincode veranderen 🙂

0 Kudos
MrGJC
Level 1

Ja! Super!

De pincode werkt. Dank jullie voor de moeite.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Hartstikke fijn en bedankt voor de terugkoppeling @MrGJC  

0 Kudos