Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
2Uitroeptekens
Level 3

Melding: Helaas, deze video is buiten de EU niet beschikbaar op alle apparaten verbonden met wifi.

Goedendag,

Ik krijg op alle apparaten (laptop, iPad, mobiel) die middels de WiFi verbonden zijn altijd de melding in de Ziggo GO app: NIET BESCHIKBAAR - Helaas, deze video is buiten de EU niet beschikbaar.

Als ik bij de iPad of mobiel overschakel naar 5G dan werkt het wel.

Ik zit gewoon thuis in Den Haag. Geen VPN of proxy aan staan.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Alvast dank.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
88 Reacties 88
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zie je 'Ziggo B.V.' als ISP op whatismyipaddress.com?

0 Kudos
2Uitroeptekens
Level 3
Topicstarter

Hi, yup, dit geeft hij terug:

ISP: Ziggo B.V.

City: Utrecht

Region: Utrecht

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zie je zowel een IPv4- als een IPv6-adres? Zo ja, kun je dan testen of IPv6 tijdelijk uitschakelen op de netwerkadapter van jouw laptop (ik ga vooralsnog uit van Windows) verschil maakt? Je kunt dit doen via menu Start → typ ncpa.cpl en druk op ENTER → rechtsklik op actieve netwerkadapter → Eigenschappen.

0 Kudos
2Uitroeptekens
Level 3
Topicstarter

Hoi!  IPv6 uitgezet. Krijg nu een andere melding:

Niet af te spelen. Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund.

Gek, want het is gewoon middels de Ziggo GO widget. Middels de browser (Brave) zelfde melding.

Als test IPv6 weer aangezet en dan komt de melding 'Helaas, deze video is buiten de EU niet beschikbaar' weer tevoorschijn.

Het lijkt er dus op dat IPv6 ergens de boosdoener is. Maar zonder IPv6 werkt het betreffende media programma niet.

rara politiepet...  😞

0 Kudos
puppie
Level 17

En staat in de browser brave de vpn wel uit.
Probeer in brave eens een incognito venster, wat zie je dan?

0 Kudos
2Uitroeptekens
Level 3
Topicstarter

Hoi! VPN staat uit (nooit aangezet eigenlijk) in de Brave browser. Incognito maakt geen verschil.

Ook Edge geeft hetzelfde resultaat.  

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

ook geen virusscanner met ingebouwde vpn actief ?

0 Kudos
2Uitroeptekens
Level 3
Topicstarter

Nope, heb Windows Defender.

Ik heb ooit ergens in een forum gelezen dat mensen in Den Haag dit probleem vaker hebben. En dat het aan een bepaalde range (IPv6 geloof ik?) lag die problemen geeft. Kan dit bij mij ook het geval zijn?

thx!

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dat zou wel het probleem kunnen zijn,

heb je ook al geprobeerd ipv6 handmatig in windows uit te schakelen ?

0 Kudos
2Uitroeptekens
Level 3
Topicstarter

H! Ja eerder al geprobeerd op aanraden van een eerdere tip hierboven.

Maar wat is nu mijn volgende stap? Melding maken middels de klantenservice? Of is er verder nog iets wat jullie kunnen bedenken om het probleem te fixen?

Thx!

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De klantenservice zal hier waarschijnlijk niet verder bij kunnen helpen, een moderator wel, deze komt vanzelf langs in dit topic.

Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hi @2Uitroeptekens wat een toestand zeg, dat jouw ZiggoGo de melding geeft dat de video buiten de EU niet beschikbaar is terwijl je je gewoon in Nederland bevindt. Daar moet een oplossing voor worden gevonden, goed dat je je probleem hebt gedeeld op onze Ziggo Community, welkom! 
Als ik het goed heb gelezen ervaar je de problemen als je met de wifi verbindt, en niet wanneer je verbonden bent met de mobiele data. Even een simpele vraag tussendoor en wellicht heb je dit allang gedaan; verwijder eens de ZiggoGo app in zijn geheel van alle apparaten waarop je deze gebruikt en installeer hem opnieuw. Dit kan helpen eventuele softwarematige problemen op te lossen. 
Je kunt ook eens testen of het helpt je DNS instellingen te wijzigen. Laat je het ons weten als je ondanks de tips nog steeds deze melding krijgt? 

0 Kudos
2Uitroeptekens
Level 3
Topicstarter

Dag Judith,

Zojuist de DNS gewijzigd (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en opnieuw geprobeerd, geen verschil helaas.

Op de iPad meerdere keren de app al geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren, geen effect. Ook bedraad nog steeds hetzelfde resultaat.

Zijn er nog meer opties?

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Jammer dat dit geen verschil heeft opgeleverd, @2Uitroeptekens . Mogelijk dat @anoniemforum nog een goede tip heeft hierin?

Ik zie dat jij je gegevens nog niet hebt ingevuld in je profiel. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien voor onze leden. Alleen de moderatoren kunnen je adresgegevens inzien. Geef je gegevens op in deze link (op de volgende pagina naar beneden scrollen en daar kan je deze gegevens kwijt). 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

staat het modem in router mode of in bridge mode met een eigen router ?

0 Kudos
2Uitroeptekens
Level 3
Topicstarter

Hi, nee ik heb geen bridge modus aanstaan. Ik maak direct connectie met mijn Ziggo modem. Bedraad en middels WiFi.

HRJ
Level 6

Niet meteen een oplossing maar ben je in de gelegenheid bij één van je buren die ook Ziggo hebben

te testen ? Dan weet je of het een geïsoleerd geval is.

En zo ja is het dan een oplossing dat Ziggo je een nieuw ip adres verstrekt ?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

helaas doet Ziggo niet op verzoek het ip-adres wijzigen,

wel kan TS bij een van de buren vragen of zij ook problemen ervaren met Ziggo go,

het is niet aanbevolen andere toegang te geven tot je wifi netwerk

jan_Doedel
Level 10

Ziggo wil dat niet voor je doen je IP adres wijzigen. Te veel .....

MAAR je kunt het eenvoudig zelf forceren.
Je als je je modem in bridge zet krijg je ook een ander IP is onze meermaals ervaring. Daarna eventueel weer terug zetten als je bridge niet handig vind. Maar niet binnen bv 1 uurtje. Werkte hier perfect toen we hier geblacklist waren met een IP wat we na een modemwissel kregen en Ziggo ook geen kant op wilde.

0 Kudos