1
Vraag
2
Reacties
nwschreuder

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox hapert bij opnieuw starten of terugkijken van een programma

Goedenavond,

Wij gebben sinds ongeveer een maand last van het feit dat óf onze mediabox?, óf in ieder geval het programma hapert of in zwart scherm blijft hangen na het herstarten of terugkijken van tv-programma's. Het maakt hierbij niet uit naar welke zender of kanaal wij kijken, het gebeurt willekeurig bij elke zender/kanaal. Is dit te verhelpen?

 

Ben benieuwd naar een oplossing. Bij voorbaat dank daarvoor.

 

Met vriendelijke groet,

Nico

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @nwschreuder. Welkom hier! 
Goed dat je aan de bel hebt getrokken. Ik ga een monteur voor je inplannen zodat alles weer in orde gemaakt kan worden en je weer fijn zonder problemen van je diensten gebruik kunt maken. 
Ik heb een monteur ingepland voor morgen, 7 juli tussen 17:00 en 22:00. Het is wat last minute, dus mocht deze dag en tijd je niet uitkomen, verzet dan gemakkelijk de afspraak via de link die je zo ter bevestiging toegestuurd krijgt. 

Laat je ons even weten hoe het verder gaat? 🙂 

Bekijk in context

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Overigens is het nog niet helemaal opgelost. Jullie monteur heeft geconstateerd dat er ergens in de straat een kabelschade moet zitten. Er moet nu een "aannemer" komen om de straat open te maken en die schade te repareren.

Wordt vervolgd ...

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Next heeft een internet verbinding via het modem voor alles behalve live TV.

Hoe maakt de Next verbinding met het modem? Via wifi of bekabeld of zit er nog iets anders tussen?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Goedemorgen Bert,

 

Dank voor je reactie.

 

Mijn Mediabox is met het modem verbonden via een coax-kabel.

In de bijlagen de up- en downstream data en de foto.

 

Bij voorbaat dank voor de hulp.

 

Met vriendelijke groet,

Nico Schreuder

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

En de gevraagde netwerkhistorie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie heel veel ruis op het modem en het modem doet maximale moeite, gebruikt de volle versterking, om Ziggo te bereiken, maar dat lukt niet.

 

Bert_0-1656924037530.png

 

Als 1e stap naar een mogelijke oplossing, onderstaand filmpje uitvoeren.

Na het witte kapje verwijderd te hebben, de splitter er weer in, zonder wit kapje en het modem 30 seconden van de stroom en dan na een uur of meer SP nog een keer de downstream en upstream waarden.

 

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Gevraagde handelingen uitgevoerd. Geen merkbare verbeteringen geconstateerd. Met name opnames teruggekeken (zo ongeveer ergens tussen 10:30 en 13:00 uur) en diverse "freezes" en haperingen (zowel in beeld als in geluid) geconstateerd. Deze soms ook onafhankelijk van elkaar, dus beeld gaat wel door en geluid valt weg, of andersom: geluid gaat door maar beeld staat stil.

Gevraagde data in bijlage.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit was geen verbetering.

Hier zal een monteur aan te pas moeten komen.

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wie zet dit in gang? Moet ik dat zelf doen? Zo ja, hoe?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nog even voor de zekerheid.

Is de foto de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt?

Of is er nog een aansluiting in b.v. de meterkast?

Hoe lang is de kabel naar je modem?

Ik kan die niet goed zien op je splitter.

 

Waarom deze vraag, als het probleem komt door je eigen kabels, dan zijn de kosten, € 50,00 voor een monteur, voor jezelf.

Een Ziggo monteur is alleen gratis als het aan de 1e plek ligt waar Ziggo je woning binnenkomt met de 1e splitter en 1e 2 korte kabels van Ziggo zelf.

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja, de splitter op de foto is de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt. De kabel van splitter naar modem is 1,5 à 2 m lang. Het is de kabel met de rode markering aan de modemkant, die je schuin langs de muur omhoog naar modem ziet lopen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan een afspraak voor je maken, zij komen vanzelf hier langs.

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dan wacht ik dat even af. Dank voor je bemiddeling.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @nwschreuder. Welkom hier! 
Goed dat je aan de bel hebt getrokken. Ik ga een monteur voor je inplannen zodat alles weer in orde gemaakt kan worden en je weer fijn zonder problemen van je diensten gebruik kunt maken. 
Ik heb een monteur ingepland voor morgen, 7 juli tussen 17:00 en 22:00. Het is wat last minute, dus mocht deze dag en tijd je niet uitkomen, verzet dan gemakkelijk de afspraak via de link die je zo ter bevestiging toegestuurd krijgt. 

Laat je ons even weten hoe het verder gaat? 🙂 

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je, Lycke, voor de geplande afspraak. Heb 'm toch maar even vervroegd naar 12-18 😉

Dank voor de snelle service.

 

Mvg

Nico

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ah super! Ja, die "durfde" ik niet aan te klikken. Omdat t al zo last minute was en de kans dat het uitkomt op een avond is doorgaans groter. Maar super fijn, want hoe sneller hoe beter natuurlijk!

nwschreuder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Overigens is het nog niet helemaal opgelost. Jullie monteur heeft geconstateerd dat er ergens in de straat een kabelschade moet zitten. Er moet nu een "aannemer" komen om de straat open te maken en die schade te repareren.

Wordt vervolgd ...

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Ondanks dat het resultaat er nog niet is, belangrijk dat het gevonden is! Het wordt inderdaad vervolgd. De aannemer zal hier zo snel als kan een reparatie uitvoeren. 
Afhankelijk van waar in de straat de kabelschade zich bevindt is er een mogelijk een vergunning nodig van de gemeente om te graven. Daar gaat meer tijd overheen.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic