Mike1234

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox Next niet zichtbaar in Ziggo Go app

Net een kleine week geleden een Mediabox Next geïnstalleerd na het nemen van een nieuw abonnement voor een jaar bij Ziggo.

Had hiervoor de Horizon Mediabox XL.

Nu krijg ik in de Ziggo Go app geen opname mogelijkheid. (  Alleen herinnering inplannen )

Ook zie ik mijn bewaarde opnames niet en is alleen de 2e Pace box uit mijn slaapkamer zichtbaar bij de instellingen en niet de Mediabox Next.

Ook kan ik met de Ziggo Go app niks huren ?

Mediabox Next en modem al gereset.

Ziggo Go app in en uitgelogd en verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Mediabox Next op minst energie zuinige stand gezet, gebeld met de helpdesk van Ziggo die de Mediabox Next tevens niet uit kunnen meten. 

De Mediabox Next staat gewoon vermeld bij de producten van de mijn Ziggo app.

Bij mij thuis draait alles na veel opstartproblemen nu uiteindelijk allemaal goed en kan ik al mijn producten gebruiken.

Alleen de bovenstaande problemen van de Ziggo Go app zijn er nu dus nog en het vreemde feit dat de helpdesk mijn Mediabox Next niet uit kon meten.

Mijn bij de Ziggo Go app te gebruiken telefoon is een Nokia S7.

Mijn abonnement bestaat uit internet complete, tv complete, movies en series XL en vast bellen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mike1234,

 

Het is schandelijk, maar ik zie nog steeds geen oplossing aan deze kant. Ik ga er opnieuw achteraan.

Bekijk in context

37 Reacties 37
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Next al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Bert

 

Bedankt voor je snelle reactie.

Als ik vanavond thuis kom zal ik de Next eerst terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Dat had ik idd. nog niet geprobeerd.

Werkt dat niet, dan zal ik even aan het fotograferen slaan.

Ik kom er snel op terug.

 

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Bert

 

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen

Ziggo Go app ook nog eens goed verwijderd met CCleaner en opnieuw geïnstalleerd en geen resultaat.

Hier een foto van de ingang van Ziggo in mijn woonkamer met splitter.

Het zwarte kabeltje gaat naar het modem 2 meter verderop waar hij wordt gekoppeld aan een kort wit coax kabeltje die in het modem gaat.

Splitter, beide kabels en modem nieuw geleverd door Ziggo.

Out 2 van de splitter gaat een meter of vier verderop naar een andere splitter, vanwaar aan de andere kant een kabel naar de Mediabox Next gaat.

Foto 2 is de diagnostiek in mijn Ziggo Go app op mijn telefoon

 

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Bert

Hier nog wat foto's van de 2e splitter tussen mijn splitter bij mijn Ziggo ingang in de woonkamer en mijn Mediabox Next en de diagnostiek van mijn Mediabox Next

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Bert

 

En hier de foto van de verbinding van het kabeltje die uit out 1 uit de splitter bij de ingang van Ziggo in mijn woonkamer naar het kabeltje waar hij mee verbonden wordt die naar het modem gaat.

 

 

 

 

 

 

 

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Bert,

En hier de laatste foto met daarop de aansluiting van het kabeltje die in het modem gaat en die aan de andere kant verbonden is aan het kabeltje die naar out 1 gaat van de splitter bij de ingang van Ziggo in mijn woonkamer.

 

Nu heb ik echt alles gepost 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie toch nog wat mogelijke zaken die problemen op kunnen leveren.

 

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

 

Bert_0-1636492219501.png

 

De witte open stekker zou een afgeschermde moeten zijn om geen instraling te hebben van 4G 5G Digitenne enz.

 

Ook deze wandcontactdoos zou weleens niet meer hedendaags kunnen zijn.

 

Bert_1-1636492359539.png

 

Ik zou nog even een Ziggo moderator afwachten of de app in de achtergrond goed gekoppeld is.

 

Op welke Android versie draait de Nokia S7?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Bert

 

De wandcontactdoos van de onderste foto van je reactie is de ingang van Ziggo in de woonkamer.

Bij de bovenste foto in je reactie gaat het zwarte kabeltje van de splitter naar de Mediabox Next en het kabeltje aan de andere kant van de splitter naar out 2 op de door Ziggo geleverde splitter die in de wandcontactdoos zit van foto 2 ( onderste foto van je reactie ) waar de ingang van Ziggo in mijn woonkamer zit.

De witte stekker van de bovenste foto van je reactie ( onder het zwarte kabeltje ) zit dus niet aangesloten op de Mediabox Next.

Het gekke is dat de app altijd kon opnemen met mijn voorgaande Horizon box XL.

Besturingssysteem telefoon Nokia S7 is Android 10 (API29)

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat in start topic wordt beschreven lijkt een adminstratief geval. Had de Horizon /Mediabox XL al de nieuwe software, met andere woorden nam je al op in de cloud of nog op de harde schijf? Gezien je eerder wel via de  app opname's kon inplannen lijkt het daar wel op.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Die witte stekker hoeft niet naar je Next te gaan om storing op het hele coax netwerk te zetten.

 

Als dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, dan moet daar mogelijk een ander Abonnee Overname Punt komen, maar dat kan een Ziggo moderator beter beslissen.

Als dit gewijzigd moet worden, dan doet Ziggo dit gratis.

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ RoWi

 

Die had al de nieuwe software en nam al op in de cloud

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Bert,

 

Bedankt, ik wacht het oordeel van de moderator af  👍

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Mike1234

 

Zo te lezen houdt het je al een tijdje bezig, wat jammer dat je nog geen oplossing gevonden hebt! Om de mediabox Next in je Ziggo Go app te laten verschijnen, zijn er twee dingen nodig. Wat van belang is dat je mediabox adminstratief goed staat, dit heb ik gecheckt en is het geval. Het tweede wat van belang is, zijn de signaalwaarden van de box. Deze moeten goed zijn om online contact te kunnen maken met de app. Hier lijkt het ergens mis te gaan, ook ik kan je box niet benaderen. 

 

Zoals @Bert al aangeeft, valt er wat winst te behalen voor wat betreft je aansluiting. Voor het eerste aansluitpunt heb ik een monteur ingepland voor maandag 15-11-2021 tussen 17:00-22:00 uur. Komt dit niet uit? Verplaats de de afspraak simpel via mijn Ziggo. Ik wil je tevens nieuwe aansluitmaterialen opsturen. Hiervoor wil ik graag weten hoe lang de coax kabel naar de mediabox toe is. 

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen @ Lotte,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat de coax kabel zo'n 7 meter lang moet zijn.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Mike1234 Ik heb helaas niet een langere kabel dan vijf meter. De monteur kan eventueel ook even kijken of hij/zij dit voor je kan regelen! 

 

 

Hou je ons op de hoogte? Geniet van je dag! 

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Lotte,

 

Misschien is dat wel genoeg.

Ben nu niet thuis, maar zou je die i.i.g. op willen sturen ?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Mike1234 Jazeker! Die heb je binnen 2-3 dagen in huis 🙂 

Mike1234
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@ Lotte,

 

Dankjewel.

Ik hou jullie op de hoogte.

Fijne dag !

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Mike1234 , ik ben erg benieuwd of je de kabel inmiddels al in huis hebt en hebt kunnen testen. 
Heb je al een update voor ons en de meelezers? 

Uitgelicht topic