Ik zou toch wel eens willen weten waarom ik op werkelijk elk apparaat ziggo tv kan kijken, maar nu ik een google Chromecast met tv heb gekocht, die ziggo tv app wel start maar als ik een tv kanaal aanklik krijg ik de volgende melding: “Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken.”
Dit is je reinste bull**bleep**, want wanneer ik OP DAT ZELFDE NETWERK op de Samsung tv de ziggo app start kan ik die gewoon bekijken of op de iPhone, of op de Samsung telefoon of de iPad, of op de iMac, zelf via het Chrome programma op de iMac, OVERAL WERKT HET, maar op de “Chromecast met tv” wil het niet werken.
En ga me dus niet proberen wijs te maken dat de content aanbieder dit niet wil, wat ik denk dat het is, dat ZIGGO DIT WEER ALS MELKKOE WIL GEBRUIKEN OM ER WEER MEER GELD UIT TE SLAAN, alsof ik me nog niet genoeg blauw betaal voor diensten en producten die nog eens niet of half werken, zoals zomaar plotseling het niet meer werken van de volume knoppen, de mute knop en de source knop op de afstandsbediening bediening, en ook niet op een door Ziggo geleverde nieuwe tweede afstandsbediening.
Nu ik het daar toch even over heb, een één of andere …. dame van de helpdesk probeerde mij wijs te maken dat ik de afstandsbediening met de Horizon XL moest connecten, sorry meid maar alles werkt behalve die eerder genoemde knoppen, dus vraag me niet of ik het wil blijven proberen, want dat heeft geen enkele zin.
ik stelde dan maar voor om de hele zwik te ontkoppelen en op de één maand oude LG tv boven aan te sluiten en dan te zien of de eerder genoemde knoppen dan wel werkte, nou nee dus, weer de hele zwik afgekoppeld en op de Panasonic tv in de andere slaapkamer aangesloten, en wat denk je? Juist, de eerder genoemde knoppen werkte nog steeds niet, dus tot nu toe 3 tv’s geprobeerd met de Horizon XL kast die op de Samsung tv beneden was aangesloten.
Dan beginnen je haren te bergen te rijzen, maar ik ben niet voor één gat te vangen, ik had nog een Horizon XL kast staan, die was maar geleverd omdat die knoppen dus niet werkte, want daar is Ziggo een kei in, het apparaat werkt niet, althans bij de helpdesk hebben ze geen oplossing kunnen vinden, dus we sturen maar gewoon een andere Horizon XL kast op.
Enfin, ik met die andere Horizon XL box aan de sleep langs al die drie televisies, maar alles te vergeefs, de knoppen op de twee afstandsbedieningen WERKEN NOG STEEDS NIET, resumé, twee Horizon XL kasten, twee afstandsbedieningen op drie televisies aangesloten gehad en de zooi werkt gewoon nog steeds niet.
En op de afspraak die de vrouwelijke helpdeskmedewerkster met mij had gemaakt om op de komende vrijdag terug te bellen hoef je ook niet op te rekenen, ze zal haar agenda kwijt geraakt zijn of iets dergelijks maar bellen HO MAAR, gelukkig maar dat ik die vrijdag niet bij de telefoon ben gaan zitten wachten want dan had ik er nu al vier weken naast gezeten om op dat belletje te wachten.
En de oplossing nu? Nou zoals gewoonlijk, niets, Ziggo laat je gewoon dood vallen, MAAR WEL JE ABO MOETEN BETALEN ANDERS FLIKKEREN ZE JE UIT HET ABONNEMENT!