1
Vraag
2
Reacties
Sozamillz

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Login op Chromecast gaat niet

Ik zou toch wel eens willen weten waarom ik op werkelijk elk apparaat ziggo tv kan kijken, maar nu ik een google Chromecast met tv heb gekocht, die ziggo tv app wel start maar als ik een tv kanaal aanklik krijg ik de volgende melding: “Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken.”

Dit is je reinste bull**bleep**, want wanneer ik OP DAT ZELFDE NETWERK op de Samsung tv de ziggo app start kan ik die gewoon bekijken of op de iPhone, of op de Samsung telefoon of de iPad, of op de iMac, zelf via het Chrome programma op de iMac, OVERAL WERKT HET, maar op de “Chromecast met tv” wil het niet werken.

En ga me dus niet proberen wijs te maken dat de content aanbieder dit niet wil, wat ik denk dat het is, dat ZIGGO DIT WEER ALS MELKKOE WIL GEBRUIKEN OM ER WEER MEER GELD UIT TE SLAAN, alsof ik me nog niet genoeg blauw betaal voor diensten en producten die nog eens niet of half werken, zoals zomaar plotseling het niet meer werken van de volume knoppen, de mute knop en de source knop op de afstandsbediening bediening, en ook niet op een door Ziggo geleverde nieuwe tweede afstandsbediening.

Nu ik het daar toch even over heb, een één of andere …. dame van de helpdesk probeerde mij wijs te maken dat ik de afstandsbediening met de Horizon XL moest connecten, sorry meid maar alles werkt behalve die eerder genoemde knoppen, dus vraag me niet of ik het wil blijven proberen, want dat heeft geen enkele zin.

ik stelde dan maar voor om de hele zwik te ontkoppelen en op de één maand oude LG tv boven aan te sluiten en dan te zien of de eerder genoemde knoppen dan wel werkte, nou nee dus, weer de hele zwik afgekoppeld en op de Panasonic tv in de andere slaapkamer aangesloten, en wat denk je? Juist, de eerder genoemde knoppen werkte nog steeds niet, dus tot nu toe 3 tv’s geprobeerd met de Horizon XL kast die op de Samsung tv beneden was aangesloten.

Dan beginnen je haren te bergen te rijzen, maar ik ben niet voor één gat te vangen, ik had nog een Horizon XL kast staan, die was maar geleverd omdat die knoppen dus niet werkte, want daar is Ziggo een kei in, het apparaat werkt niet, althans bij de helpdesk hebben ze geen oplossing kunnen vinden, dus we sturen maar gewoon een andere Horizon XL kast op.

Enfin, ik met die andere Horizon XL box aan de sleep langs al die drie televisies, maar alles te vergeefs, de knoppen op de twee afstandsbedieningen WERKEN NOG STEEDS NIET, resumé, twee Horizon XL kasten, twee afstandsbedieningen op drie televisies aangesloten gehad en de zooi werkt gewoon nog steeds niet.

En op de afspraak die de vrouwelijke helpdeskmedewerkster met mij had gemaakt om op de komende vrijdag terug te bellen hoef je ook niet op te rekenen, ze zal haar agenda kwijt geraakt zijn of iets dergelijks maar bellen HO MAAR, gelukkig maar dat ik die vrijdag niet bij de telefoon ben gaan zitten wachten want dan had ik er nu al vier weken naast gezeten om op dat belletje te wachten.

En de oplossing nu? Nou zoals gewoonlijk, niets, Ziggo laat je gewoon dood vallen, MAAR WEL JE ABO MOETEN BETALEN ANDERS FLIKKEREN ZE JE UIT HET ABONNEMENT!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de internet verbinding is de oorzaak

 

de ziggo go tv app voor Android tv Apple tv werkt helaas alleen via een ziggo verbinding. ook in het buitenland zal de ziggo go tv app niet werken

 

de ziggo go app voor smartphones en tablet en de ziggo go tv app voor Android en Apple tv zijn twee verschillende apps

welke app gebruik je op de samsung tv ? kun je een foto van de app pictogram maken

Bekijk in context

12 Reacties 12
Joyous

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Misschien ligt het aan je Chromecast. Heeft hij wel gewerkt. Bij mij werkt alles perfect ook app die ik installeerd

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Toch blijf ik niks van deze regels begrijpen, als ik via het KPN netwerk vanaf mijn telefoon naar de Chromecast stream, dan werkt de ZiggoGo app prima. Maar wil je het rechtstreeks op de Chromecast met GoogleTV afspelen dan mag het opeens niet, terwijl het resultaat (kijken naar ZiggoGo op je TV) precies hetzelfde is. Ik zie deze werkwijze van de content partijen dan ook meer als consumentje pesten, dan een bepaald doel bereiken...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke Ziggo Go app voor een Samsung???? 

Dat zal de Mediabox zijn?

 

@DON PAPA daar hebben we het eerder over gehad dat is het verschil in de twee apps van Ziggo. 

 

Ook jouw provider KPN heeft dezelfde richtlijn voor hun ITV app op Smart TV's. 

 

Het is maar net wie nu precies de content partijen zijn. De omroepen zullen hier ook niet blij mee zijn, hoe meer kijkers hoe beter voor het verkopen van reclame tijd. We hebben ook met de film industrie te maken, die willen zoveel mogelijk beuren. Die industrie moet nog om, dat doen ze door met eigen streamdiensten te komen.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Dat weet ik, daarom staat er ook in mijn posing "Ik zie deze werkwijze van de content partijen dan ook meer als consumentje pesten, dan een bepaald doel bereiken" 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het doel is inkomsten genereren.  Verder ben ik het wel met je eens. Wie een televisie  gebaseerd op Google TV koopt voor boot, caravan of noem maar op heeft daar niks aan. Als je de Ziggo Go TV app gebruikt. Voor alle overige stream diensten heb je dat probleem ook niet zolang je maar binnen de EU blijft.

 

Het wordt wel afgewimpeld  op de regels voor de contentportabiliteit, het is toch echt de eigen keuze van Ziggo en KPN om specifiek de apps voor Smart TV en mediaspelers als in huis oplossing te beschouwen.

Sozamillz
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat weet ik niet man, ik heb geen verstand van al die moderne troep ik heb die Samsung tv en daar staat een app tussen van ziggo waar ik tv mee kan kijken.

Sozamillz
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Chromecast met tv werkt perfect en is 1 dag oud, alle apps werken, netflix, Videoland, Prime video, YouTube en ga maar door, ik heb zelfs ingelogd met het ziggo account  van mijn buren maar ook daar blijf ik de melding mee houden, maar het is niet alleen problemen met inloggen van ziggo op die Chromecast ook de problemen met die afstandsbediening waar ze je mee dood laten vallen

Sozamillz
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Oja, vergeten te vertellen, ik heb een internet abo van tweak.NL 1gigabit up EN down, dus je snapt dat ik die zooi van ziggo niet hoef (gigabit down en iets van 50mb up) das lekker als je een filmpje wil sturen via whatsapp.

En daarom kan ik geen Next abo afsluiten omdat Ziggo je verplicht om daar hun internet bij te nemen, nou dan maar niet ‘not my loss’

Sozamillz
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wat een onzin verklaring, mensen op de camping in Spanje die op een smart tv kijken (Samsung) kunnen gewoon ziggo kijken, en hier bij mij thuis werkt die ook op mijn smart tv en op alle mobiele apparaten

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de internet verbinding is de oorzaak

 

de ziggo go tv app voor Android tv Apple tv werkt helaas alleen via een ziggo verbinding. ook in het buitenland zal de ziggo go tv app niet werken

 

de ziggo go app voor smartphones en tablet en de ziggo go tv app voor Android en Apple tv zijn twee verschillende apps

welke app gebruik je op de samsung tv ? kun je een foto van de app pictogram maken

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sozamillz  schreef:

Dat weet ik niet man, ik heb geen verstand van al die moderne troep ik heb die Samsung tv en daar staat een app tussen van ziggo waar ik tv mee kan kijken.


Ziggo heeft geen app voor Tizen het Samsung systeem voor Smart TV's.

Als je op jouw TV iets ziet met Ziggo dan is dat geen app, maar een via HDMI aangesloten mediabox of een CI Module met smartcard.

 

De Ziggo Go TV app is dusdanig geprogrammeerd dat deze enkel het Ziggo IP bereik accepteerd.  Als jouw Chromecast met GoogleTV verbind met het wifi netwerk van de buren, als deze wel Ziggo hebben als internet provider is de kans aanwezig dat deze wel werkt.

 

Wat de TV in Spanje betreft als er vanaf een smartfoon of tablet via een Chromecast wordt gekeken ja dat zal werken. De app voor AndroidTV/GoogleTV werkt in het buitenland alleen via een VPN met het netwerk van het huis in Nederland als daar door Ziggo internet wordt geleverd.  

 

Het is al genoemd toch nog ten overvloedde. Er zijn twee app versies de ene Ziggo Go kan en mag overal binnen de EU worden gebruikt, voor Ziggo Go TV gelden andere regels die kan en mag enkel op het Ziggo netwerk worden gebruikt, omdat Ziggo die app gelijksteld aan de mediaboxen, kortom alleen bedoeld voor een tweede TV thuis met de extra beperking dat Ziggo ook het internet moet leveren. KabelTV klanten die TV van Ziggo afnemen en internet elders hebben geen fluit aan de Ziggo Go TV app. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic