Live tv via Airplay streamen Ziggo Go app lukt niet

Het streamen van live tv vanuit de Ziggo Go app lukt niet naar mijn Samsung tv via Airplay2.

Alle andere content wel zoals opname,s en movies en series.Als ik een live tv zender wilt streamen krijg ik de melding zoals op de foto te zien is.Iemand een idee?

janneman1960
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Hi allen,

De oorzaak van het probleem is bekend. Het casten werkt niet op het moment dat er (doven)ondertiteling wordt meegestuurd. Dit is de reden dat dat sommige kanalen wel werken, zoals RTL8, Fox HD, Ziggo Sport en Discovery Channel. Ook Movies & Series werkt zoals gebruikelijk. We werken er hard aan om dit te fixen. Er is helaas geen workaround mogelijk op dit moment, maar nieuwe meldingen blijven welkom. Nog even voor de zichtbaarheid de details die we daarbij graag willen:

-Type & Model TV

-Type & Model apparaat

-(Fout)melding op je TV

-(Fout)melding op je apparaat

-Werken de kanalen RTL 8, Fox HD (open net, 11), Ziggo Sport (open net, 14) & Discovery Channel wel?

-Werkt het streamen van opnames en/of Movies & Series wel?

Bekijk in context

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4211Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes
83 Reacties 83

iMark
Expert
Expert
  • 1514Reacties
  • 107Oplossingen
  • 459Likes

Versie 2.3.48 ondersteunt Airplay 2 na de update in Mei j.l.Ik heb ook contact gehad met de helpdesk en hebben dit bevestigd.Als Airplay 2 niet werkt kan ik toch helemaal niets streamen?

janneman1960
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie dat nu ook. De tekst op de website is blijkbaar nog niet aangepast na het uitbrengen van versie 2.3.48.

Is er misschien update van de tv? 

Misschien nog even controleren of de iPhone of iPad op hetzelfde netwerk zitten als de tv. Dat kan zoiets simpels zijn als het ene apparaat op 2,4Ghz en het andere op 5Ghz.

Ik heb zelf geen tv met Airplay 2 dus ik kan het niet voor je testen.

iMark
Expert
Expert
  • 1514Reacties
  • 107Oplossingen
  • 459Likes

Ik heb het netwerk ook nagekeken en zitten beide op het zelfde netwerk.

Het frappante is dat dit probleem op twee Samsung tv's speelt.Beide toestellen hebben recente software.Ik lan via Airplay alles streamen vanaf mijn Iphone of Ipad behalve live tv

janneman1960
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er zijn meer mensen met Samsung TVs die problemen hebben met Airplay: https://eu.community.samsung.com/t5/TV/Samsung-Smart-TV-Airplay-function-not-working/td-p/1148744

Het is wel opvallend dat bij jou de Ziggo app niet goed werkt en het overige streamen wel. Misschien toch nog iets niet in orde met de Ziggo app.

iMark
Expert
Expert
  • 1514Reacties
  • 107Oplossingen
  • 459Likes

Ik had de Samsung community ook al uitgespit en ik kwam geen identiek probleem tegen

Het blijft voor mij een raadsel in ieder geval

janneman1960
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb net Ziggo en probeer naar mijn LG te streamen met Airplay. Opnames werken inderdaad wel, Ziggo sport en discovery ook maar de rest (althans, de nederlandse zenders) geven dezelfde foutmelding als op de samsung …. Is dus niet specifiek samsung, Wifi en bedraad maakt niets uit. Ik stream vanag een iPhone X. Iemand enig idee??

groennom
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

groennom wrote:

Ik heb net Ziggo en probeer naar mijn LG te streamen met Airplay. Opnames werken inderdaad wel, Ziggo sport en discovery ook maar de rest (althans, de nederlandse zenders) geven dezelfde foutmelding als op de samsung …. Is dus niet specifiek samsung, Wifi en bedraad maakt niets uit. Ik stream vanag een iPhone X. Iemand enig idee??

Ik heb dus precies hetzelfde euvel.De meest bekeken zenders doen het niet maar bv RTL8 weer wel.Ziggo helpdesk kon mij ook niet helpen en adviseerde mij om het hier te plaatsen

janneman1960
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mmm, dat schiet dan niet echt op 😞 … Heeft het in het verleden wel gewerkt? Weet iemand dat?

groennom
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voorheen had ik een losse Apple tv en werkte het wel.Nu met het ingebouwde Airplay 2 dus niet

janneman1960
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Werkt het wel als je een chromecast gebruikt? Beetje zonde als je die apart moet aanschaffen als je al Airplay in je tv hebt…. maar goed om in ieder geval te weten.

groennom
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

groennom wrote:

Werkt het wel als je een chromecast gebruikt? Beetje zonde als je die apart moet aanschaffen als je al Airplay in je tv hebt…. maar goed om in ieder geval te weten.

Dat zou ik niet weten.Ik heb nu de app van Canal Digitaal voor 13,95,werkt in ieder geval wel en als dit bevalt neem ik afscheid van Ziggo

janneman1960
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben precies hetzelfde probleem. We hebben een tv aangeschaft voor op zolder. De bedoeling was dat je hierop tv kon kijken via airplay2. Na de hele installatie van de tv blijkt dat airplay 2 dus gewoon helemaal niet werkt terwijl daar wel reclame mee wordt gemaakt. Echt schandalig! 
Nu ben ik verplicht om een chromecast dongel te kopen om überhaupt tv te kijken…

lekker bezig ziggo

Maurice_nic
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maurice_nic wrote:

Wij hebben precies hetzelfde probleem. We hebben een tv aangeschaft voor op zolder. De bedoeling was dat je hierop tv kon kijken via airplay2. Na de hele installatie van de tv blijkt dat airplay 2 dus gewoon helemaal niet werkt terwijl daar wel reclame mee wordt gemaakt. Echt schandalig! 
Nu ben ik verplicht om een chromecast dongel te kopen om überhaupt tv te kijken…

lekker bezig ziggo

Je kunt ZiggoGO gewoon op je AppleTV zetten nu! 🙂 Check deze link 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11132Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3915Likes

Maar werkt het dan ook met een TV die Airplay2 heeft?

groennom
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee. Ziggo Go streamen werkt niet via Airplay 2.

Waar Lycke naar verwijst is de recent uitgebrachte Ziggo Go App voor de Apple TV Box.
Je speelt Ziggo Go af via dat Boxje. Dat moet je dan wel hebben.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

ok, de reactie wordt gegeven met een quote op opmerking over het niet kunnen streamen naar een tv met airplay 2… 

groennom
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem lijkt zich voor te doen bij tv’s waarvan de fabrikant zegt dat AirPlay 2 wordt ondersteund. Bij dit soort problemen is dan altijd de vraag of het probleem aan de kant van de zender of de ontvanger zit.

@janneman1960 heeft in dit topic gemeld dat het streamen naar een los Apple TV-kastje wel gewerkt heeft en dat het niet werkt bij een tv waar AirPlay is ingebouwd. Het lijkt me dat het probleem aan de kant van de tv zit en niet bij Ziggo.

iMark
Expert
Expert
  • 1514Reacties
  • 107Oplossingen
  • 459Likes

Het meest vreemde is dat het streamen niet lukt met nederlandse zenders zoals rtl,sbs enz.En de meeste overige zenders lukt weer wel.Bij Ziggo zelf weten ze hier ook geen antwoord op en verwijzen ze hier naar toe.Ik wil op de slaapkamer gewoon kunnen streamen naar mijn tv.Ik heb het duurste pakket dus verwacht ik ook gebruiksgemak en geen ongemak.Als er geen oplossing komt vanuit Ziggo maak ik de overstap naar KPN.

janneman1960
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het vreemde is ook dat je wel opnames kunt streamen alleen geen live tv. Zou aan de tv kunnen liggen al klinkt dat vooralsnog wat vreemd in de oren ….

groennom
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toen ik het  Airplay 2 probleem  op een TV het eerst tegenkwam vroeg ik me meteen af:

zijn er nieuwere Apple TV Boxjes die alleen Airplay 2 ondersteuenen en geeft dat dan ook problemen als je Ziggo Go via het Boxje probeert te streamen? Met de eerste versie van Airplay ging het goed via Apple-TV.

Zo ja, dan ligt het aan Airplay 2 icm Ziggo Go. Zo nee, dan lijkt de Airplay 2 van de TV niet ok genoeg voor Ziggo Go tenminste. Andere streaming diensten werken wel goed via Airplay 2 op de TV.

Hoe het met Airplay 2 bij Apple-TV zit, ben ik nooit achter gekomen.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

groennom wrote:

Het vreemde is ook dat je wel opnames kunt streamen alleen geen live tv. Zou aan de tv kunnen liggen al klinkt dat vooralsnog wat vreemd in de oren ….

Ik heb twee nieuwe Samsung tv's en het probleem is identiek op beide.Ik stream allerlei content van wie dan ook echter heb ik alleen bij Ziggo dit probleem.De Ziggo Go app ondersteunt Airplay2 dus schiet mij maar lek

janneman1960
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

groennom wrote:

Dan gaat het nu beter dan eerder. Als ik me tenminste goed herinner, kon je eerder helemaal niks met Ziggo Go en Airplay 2. Er lijkt iets gefixed te zijn, maar niet alles.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Dat maakt het voor mij ook vreemd, je zou denken dat als je opnames kunt afsprelen je ook live tv moet kunnen. Althans, ik zie niet wat daar technisch gezien anders aan is 

groennom
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles is een video stream via Internet. Daar ligt het niet aan. Onder de motorkap kunnen we niet kijken, als dat al zin zou hebben.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Streamen naar mijn Apple TV via airplay 2 gaat prima.

naar mijn Samsung TV, ook via airplay 2, dus alleen met een aantal zenders zoals RTL 8 

lijkt wel of het niet is toegestaan om die andere zenders te streamen

Rob_st
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook dit probleem! En ik vind het erg slap dat Ziggo niet met een officiële reactie komt en zelf naar het forum verwijst. Zeg dan “we zijn ermee bezig” of “het kan gewoon niet”. Ik ben helemaal niet van het klagen, heb top ervaring met Ziggo. Alleen anno 2020 met alle technieken vind ik dit wel erg achterlopen. Heb ook een Samsung smart TV en kan ziggo sport en ziggo tv streamen maar de normale zenders niet. Kunnen wij hier een officiële reactie over ontvangen en liever nog; komt er een ziggo app voor de smart TV van Samsung? Dan hou ik nog meer van jullie dan dat ik nu al doe. 

Groetjes

MeesterZ
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag ziggo go proberen te streamen naar mijn nieuwe LG OLED tv. Exact hetzelfde probleem als met een Samsung tv.

RTL 8 geen probleem maar de belangrijke zenders werken niet.

Het ligt dus aan Ziggo GO icm Airplay 2 en niet aan de diverse soorten tv’s.

Rob_st
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog geen officiële reactie van Ziggo, anno 2020 kunnen we toch wel verwachten dat deze technologieën gewoon goed samenwerken? Of dat we in ieder geval een duidelijk antwoord krijgen. ?

MeesterZ
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Alleen onbelangrijke (voornamelijk buitenlandse) zenders zoal national geographic werken wel. Maar als ik NPO1 wil kijken of zo kan dat weer niet.

Ik heb zelf een LG smart tv, maar het beeld ziet er precies zo uit als bij OP. Waarom doen sommige zenders het wel, en andere niet?

Moet ik nu ook nog apple tv aanschaffen?

tjoudega
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies hetzelfde! Probeer te streamen naar mijn 1 maand geleden gekochte Samsung SmartTV met Airplay2. Alleen bepaalde zenders doen het. Heel vreemd. Kan iemand van Ziggo misschien toelichten? Ook of een app voor Samsung tv’s (Tizen) in de pijplijn zit? 

JustinR89
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bovenstaande is op te lossen door de Ziggo Go TV app direct te installeren op het Apple TV kastje. Sinds 29 juni is de Ziggo Go TV app namelijk beschikbaar voor Apple TV, Android TV(boxen) en Amazon Firestick TV. In dat geval hoef je ook geen Airplay (2) te gebruiken. Precies zoals expert @hanh en collega @Lycke Ziggo ook aangeven in eerdere berichten. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

@Paul Ziggo bedankt voor je reactie, maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Zoals ik aangaf heb ik een splinternieuwe Samsung smart tv met ingebouwde AirPlay. Een Apple TV aanschaffen zou dus niet de oplossing moeten zijn. 

Met andere apps en streams naar de tv nooit problemen. 

JustinR89
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @MeesterZ, @tjoudega & @JustinR89,

Ik heb zojuist contact gehad met de verantwoordelijke afdeling en het probleem is nog niet reproduceerbaar. We hebben echter wel al wat andere meldingen gehad, dus er zijn specifieke situaties waar dit misgaat. Ik lees onder andere al dat RTL 8 bijvoorbeeld wel werkt, geldt dat voor iedereen? Willen jullie de volgende kanalen testen?

-RTL 8

-Fox (open net, 11)

-Ziggo Sport (open net, 14)

-Discovery Channel

Kunnen jullie verder aangeven om welk type & model TV het gaat en het soort device + iOS-versie?

Ik begrijp dat het beeld gelijk is aan die van de openingspost. Wat zie je op je apparaat gebeuren?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4211Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

Beste Alex, ik kan geen enkel kanaal openen via airplay. Op de computer doet hij het wel en als ik hem dan host naar mijn LG-nano dan doet hij het niet meer. Tv is 1 maand oud. Zou toch verwachten dat dit probleem inmiddels verholpen is. 

Roger123
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als geen enkel kanaal werkt, denk ik dat hier iets anders aan de hand is, Roger. Krijg je ook iets van een foutmelding te zien wanneer je probeert te streamen? 

Je hebt het nu over hosten naar je LG nano. Daardoor raak ik wel een klein beetje in de war. Heb je een AppleTV en heb je hierop de ZiggoGO app?

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11132Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3915Likes

Hoi Lycke, het gaat om of "airplay" vanuit mijn MacBook of telefoon. Dus daarmee laat ik het beeld van de telefoon/laptop op de tv afspelen. Maar het lukt ook niet bij het afspelen van ziggo go via de browser van mijn Tv. Er is dus geen sprake van Apple TV. Enkel een LG nano van een maand oud. Ik hoor het graag.

Roger123
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag Alex,

Ik heb hetzelfde probleem.

Bij mij werken al deze 4 kanalen wel.

Ik heb een Samsung The Serif 2020 (maand geleden gekocht) met software versie 1402, verder maakt het niet uit of ik vanaf een iPhone of iPad probeer te streamen, beide werken niet. Ziggo GO app heb ik versie 2.3.55 en iPhone en iPad zitten op iOS 14.1.

Als ik een zender probeer te streamen die dus niet werkt krijg ik op de TV hetzelfde als in de openingspost staat aangegeven, op de telefoon staat dan:

Not Available

Sorry, the video cannot be played at this time.

Hoop dat dit helpt met het oplossen van het probleem.

gillesf
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag Alex, 

bij mij werken de 4 kanalen, andere kanalen zelfde als hierboven. 

TV:Samsung QE65Q95 , IPhone 11 Pro iOS versie 14.2

Jorddk
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic