janneman1960

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Live tv via Airplay streamen Ziggo Go app lukt niet

Het streamen van live tv vanuit de Ziggo Go app lukt niet naar mijn Samsung tv via Airplay2.

Alle andere content wel zoals opname,s en movies en series.Als ik een live tv zender wilt streamen krijg ik de melding zoals op de foto te zien is.Iemand een idee?

 

89 Reacties 89
groennom

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het vreemde is ook dat je wel opnames kunt streamen alleen geen live tv. Zou aan de tv kunnen liggen al klinkt dat vooralsnog wat vreemd in de oren ….

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Toen ik het  Airplay 2 probleem  op een TV het eerst tegenkwam vroeg ik me meteen af:

zijn er nieuwere Apple TV Boxjes die alleen Airplay 2 ondersteuenen en geeft dat dan ook problemen als je Ziggo Go via het Boxje probeert te streamen? Met de eerste versie van Airplay ging het goed via Apple-TV.

Zo ja, dan ligt het aan Airplay 2 icm Ziggo Go. Zo nee, dan lijkt de Airplay 2 van de TV niet ok genoeg voor Ziggo Go tenminste. Andere streaming diensten werken wel goed via Airplay 2 op de TV.

Hoe het met Airplay 2 bij Apple-TV zit, ben ik nooit achter gekomen.

 

janneman1960
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
groennom wrote:

Het vreemde is ook dat je wel opnames kunt streamen alleen geen live tv. Zou aan de tv kunnen liggen al klinkt dat vooralsnog wat vreemd in de oren ….

Ik heb twee nieuwe Samsung tv's en het probleem is identiek op beide.Ik stream allerlei content van wie dan ook echter heb ik alleen bij Ziggo dit probleem.De Ziggo Go app ondersteunt Airplay2 dus schiet mij maar lek

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
groennom wrote:

Het vreemde is ook dat je wel opnames kunt streamen alleen geen live tv. Zou aan de tv kunnen liggen al klinkt dat vooralsnog wat vreemd in de oren ….

Dan gaat het nu beter dan eerder. Als ik me tenminste goed herinner, kon je eerder helemaal niks met Ziggo Go en Airplay 2. Er lijkt iets gefixed te zijn, maar niet alles.

groennom

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat maakt het voor mij ook vreemd, je zou denken dat als je opnames kunt afsprelen je ook live tv moet kunnen. Althans, ik zie niet wat daar technisch gezien anders aan is 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Alles is een video stream via Internet. Daar ligt het niet aan. Onder de motorkap kunnen we niet kijken, als dat al zin zou hebben.

Rob_st

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Streamen naar mijn Apple TV via airplay 2 gaat prima.

naar mijn Samsung TV, ook via airplay 2, dus alleen met een aantal zenders zoals RTL 8 

lijkt wel of het niet is toegestaan om die andere zenders te streamen
 

MeesterZ

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook dit probleem! En ik vind het erg slap dat Ziggo niet met een officiële reactie komt en zelf naar het forum verwijst. Zeg dan “we zijn ermee bezig” of “het kan gewoon niet”. Ik ben helemaal niet van het klagen, heb top ervaring met Ziggo. Alleen anno 2020 met alle technieken vind ik dit wel erg achterlopen. Heb ook een Samsung smart TV en kan ziggo sport en ziggo tv streamen maar de normale zenders niet. Kunnen wij hier een officiële reactie over ontvangen en liever nog; komt er een ziggo app voor de smart TV van Samsung? Dan hou ik nog meer van jullie dan dat ik nu al doe. 
 

Groetjes

Rob_st

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag ziggo go proberen te streamen naar mijn nieuwe LG OLED tv. Exact hetzelfde probleem als met een Samsung tv.

RTL 8 geen probleem maar de belangrijke zenders werken niet.

Het ligt dus aan Ziggo GO icm Airplay 2 en niet aan de diverse soorten tv’s.

MeesterZ

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog geen officiële reactie van Ziggo, anno 2020 kunnen we toch wel verwachten dat deze technologieën gewoon goed samenwerken? Of dat we in ieder geval een duidelijk antwoord krijgen. ?

tjoudega

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Alleen onbelangrijke (voornamelijk buitenlandse) zenders zoal national geographic werken wel. Maar als ik NPO1 wil kijken of zo kan dat weer niet.

Ik heb zelf een LG smart tv, maar het beeld ziet er precies zo uit als bij OP. Waarom doen sommige zenders het wel, en andere niet?

Moet ik nu ook nog apple tv aanschaffen?

JustinR89

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier precies hetzelfde! Probeer te streamen naar mijn 1 maand geleden gekochte Samsung SmartTV met Airplay2. Alleen bepaalde zenders doen het. Heel vreemd. Kan iemand van Ziggo misschien toelichten? Ook of een app voor Samsung tv’s (Tizen) in de pijplijn zit? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Bovenstaande is op te lossen door de Ziggo Go TV app direct te installeren op het Apple TV kastje. Sinds 29 juni is de Ziggo Go TV app namelijk beschikbaar voor Apple TV, Android TV(boxen) en Amazon Firestick TV. In dat geval hoef je ook geen Airplay (2) te gebruiken. Precies zoals expert @hanh en collega @Lycke Ziggo ook aangeven in eerdere berichten. 

JustinR89

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Paul Ziggo bedankt voor je reactie, maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Zoals ik aangaf heb ik een splinternieuwe Samsung smart tv met ingebouwde AirPlay. Een Apple TV aanschaffen zou dus niet de oplossing moeten zijn. 
 

Met andere apps en streams naar de tv nooit problemen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @MeesterZ, @tjoudega & @JustinR89,

Ik heb zojuist contact gehad met de verantwoordelijke afdeling en het probleem is nog niet reproduceerbaar. We hebben echter wel al wat andere meldingen gehad, dus er zijn specifieke situaties waar dit misgaat. Ik lees onder andere al dat RTL 8 bijvoorbeeld wel werkt, geldt dat voor iedereen? Willen jullie de volgende kanalen testen?

-RTL 8

-Fox (open net, 11)

-Ziggo Sport (open net, 14)

-Discovery Channel

Kunnen jullie verder aangeven om welk type & model TV het gaat en het soort device + iOS-versie?

Ik begrijp dat het beeld gelijk is aan die van de openingspost. Wat zie je op je apparaat gebeuren?

gillesf

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag Alex,

 

Ik heb hetzelfde probleem.

Bij mij werken al deze 4 kanalen wel.

Ik heb een Samsung The Serif 2020 (maand geleden gekocht) met software versie 1402, verder maakt het niet uit of ik vanaf een iPhone of iPad probeer te streamen, beide werken niet. Ziggo GO app heb ik versie 2.3.55 en iPhone en iPad zitten op iOS 14.1.

Als ik een zender probeer te streamen die dus niet werkt krijg ik op de TV hetzelfde als in de openingspost staat aangegeven, op de telefoon staat dan:

 

Not Available

Sorry, the video cannot be played at this time.

 

Hoop dat dit helpt met het oplossen van het probleem.

Jorddk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag Alex, 

 

bij mij werken de 4 kanalen, andere kanalen zelfde als hierboven. 

 

TV:Samsung QE65Q95 , IPhone 11 Pro iOS versie 14.2

JustinR89

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag @Alex Ziggo,

Bij mij werken de 4 kanalen zoals hierboven vermeld, de rest niet. 

Ik heb een SAMSUNG The Frame QLED QE32LS03T 2020 met de nieuwste software-update. 

De meldingen die ik krijg op mijn tv en Iphone/Ipad zijn identiek aan de hiervoor genoemde reacties. 

Ik stream vanaf een iPhone SE met iOS 14.1. Overigens werkt het op de iPhone van mijn parter en onze iPad ook precies hetzelfde. 

Nogmaals, het liefst zie ik dat er (net als Canal Digital) een app voor de Samsung tv’s beschikbaar komt. 

 

Groet!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

De oorzaak van het probleem is bekend. Het casten werkt niet op het moment dat er (doven)ondertiteling wordt meegestuurd. Dit is de reden dat dat sommige kanalen wel werken, zoals RTL8, Fox HD, Ziggo Sport en Discovery Channel. Ook Movies & Series werkt zoals gebruikelijk. We werken er hard aan om dit te fixen. Er is helaas geen workaround mogelijk op dit moment, maar nieuwe meldingen blijven welkom. Nog even voor de zichtbaarheid de details die we daarbij graag willen:

-Type & Model TV

-Type & Model apparaat

-(Fout)melding op je TV

-(Fout)melding op je apparaat

-Werken de kanalen RTL 8, Fox HD (open net, 11), Ziggo Sport (open net, 14) & Discovery Channel wel?

-Werkt het streamen van opnames en/of Movies & Series wel?

Vanderdaan

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tv:

LG OLED65C9PLA beneden
LG OLED55C9PLA boven

 

iPhone X software versie iOS 14.1

 

Foutmelding tv en telefoon in bijlage.

 

Geen van bovenstaande zenders doet het. Ook movies en series en opnamen geven dezelfde foutmelding en laten geen beeld zien. 

Andere apps streamen beeld en geluid zonder problemen over AirPlay functionaliteit. 

Graag reactie. 

 

 

 

 

 

Uitgelicht topic