janneman1960

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Live tv via Airplay streamen Ziggo Go app lukt niet

Het streamen van live tv vanuit de Ziggo Go app lukt niet naar mijn Samsung tv via Airplay2.

Alle andere content wel zoals opname,s en movies en series.Als ik een live tv zender wilt streamen krijg ik de melding zoals op de foto te zien is.Iemand een idee?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

De oorzaak van het probleem is bekend. Het casten werkt niet op het moment dat er (doven)ondertiteling wordt meegestuurd. Dit is de reden dat dat sommige kanalen wel werken, zoals RTL8, Fox HD, Ziggo Sport en Discovery Channel. Ook Movies & Series werkt zoals gebruikelijk. We werken er hard aan om dit te fixen. Er is helaas geen workaround mogelijk op dit moment, maar nieuwe meldingen blijven welkom. Nog even voor de zichtbaarheid de details die we daarbij graag willen:

-Type & Model TV

-Type & Model apparaat

-(Fout)melding op je TV

-(Fout)melding op je apparaat

-Werken de kanalen RTL 8, Fox HD (open net, 11), Ziggo Sport (open net, 14) & Discovery Channel wel?

-Werkt het streamen van opnames en/of Movies & Series wel?

Bekijk in context

89 Reacties 89
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
janneman1960
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Versie 2.3.48 ondersteunt Airplay 2 na de update in Mei j.l.Ik heb ook contact gehad met de helpdesk en hebben dit bevestigd.Als Airplay 2 niet werkt kan ik toch helemaal niets streamen?

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik zie dat nu ook. De tekst op de website is blijkbaar nog niet aangepast na het uitbrengen van versie 2.3.48.

Is er misschien update van de tv? 

Misschien nog even controleren of de iPhone of iPad op hetzelfde netwerk zitten als de tv. Dat kan zoiets simpels zijn als het ene apparaat op 2,4Ghz en het andere op 5Ghz.

Ik heb zelf geen tv met Airplay 2 dus ik kan het niet voor je testen.

janneman1960
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het netwerk ook nagekeken en zitten beide op het zelfde netwerk.

Het frappante is dat dit probleem op twee Samsung tv's speelt.Beide toestellen hebben recente software.Ik lan via Airplay alles streamen vanaf mijn Iphone of Ipad behalve live tv

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Er zijn meer mensen met Samsung TVs die problemen hebben met Airplay: https://eu.community.samsung.com/t5/TV/Samsung-Smart-TV-Airplay-function-not-working/td-p/1148744

Het is wel opvallend dat bij jou de Ziggo app niet goed werkt en het overige streamen wel. Misschien toch nog iets niet in orde met de Ziggo app.

janneman1960
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had de Samsung community ook al uitgespit en ik kwam geen identiek probleem tegen

Het blijft voor mij een raadsel in ieder geval

groennom

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb net Ziggo en probeer naar mijn LG te streamen met Airplay. Opnames werken inderdaad wel, Ziggo sport en discovery ook maar de rest (althans, de nederlandse zenders) geven dezelfde foutmelding als op de samsung …. Is dus niet specifiek samsung, Wifi en bedraad maakt niets uit. Ik stream vanag een iPhone X. Iemand enig idee??

janneman1960
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
groennom wrote:

Ik heb net Ziggo en probeer naar mijn LG te streamen met Airplay. Opnames werken inderdaad wel, Ziggo sport en discovery ook maar de rest (althans, de nederlandse zenders) geven dezelfde foutmelding als op de samsung …. Is dus niet specifiek samsung, Wifi en bedraad maakt niets uit. Ik stream vanag een iPhone X. Iemand enig idee??

Ik heb dus precies hetzelfde euvel.De meest bekeken zenders doen het niet maar bv RTL8 weer wel.Ziggo helpdesk kon mij ook niet helpen en adviseerde mij om het hier te plaatsen

groennom

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mmm, dat schiet dan niet echt op 😞 … Heeft het in het verleden wel gewerkt? Weet iemand dat?

janneman1960
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voorheen had ik een losse Apple tv en werkte het wel.Nu met het ingebouwde Airplay 2 dus niet

groennom

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werkt het wel als je een chromecast gebruikt? Beetje zonde als je die apart moet aanschaffen als je al Airplay in je tv hebt…. maar goed om in ieder geval te weten.

janneman1960
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
groennom wrote:

Werkt het wel als je een chromecast gebruikt? Beetje zonde als je die apart moet aanschaffen als je al Airplay in je tv hebt…. maar goed om in ieder geval te weten.

Dat zou ik niet weten.Ik heb nu de app van Canal Digitaal voor 13,95,werkt in ieder geval wel en als dit bevalt neem ik afscheid van Ziggo

Maurice_nic

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben precies hetzelfde probleem. We hebben een tv aangeschaft voor op zolder. De bedoeling was dat je hierop tv kon kijken via airplay2. Na de hele installatie van de tv blijkt dat airplay 2 dus gewoon helemaal niet werkt terwijl daar wel reclame mee wordt gemaakt. Echt schandalig! 
Nu ben ik verplicht om een chromecast dongel te kopen om überhaupt tv te kijken…

 lekker bezig ziggo

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Maurice_nic wrote:

Wij hebben precies hetzelfde probleem. We hebben een tv aangeschaft voor op zolder. De bedoeling was dat je hierop tv kon kijken via airplay2. Na de hele installatie van de tv blijkt dat airplay 2 dus gewoon helemaal niet werkt terwijl daar wel reclame mee wordt gemaakt. Echt schandalig! 
Nu ben ik verplicht om een chromecast dongel te kopen om überhaupt tv te kijken…

 lekker bezig ziggo

Je kunt ZiggoGO gewoon op je AppleTV zetten nu! 🙂 Check deze link 

groennom

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar werkt het dan ook met een TV die Airplay2 heeft?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nee. Ziggo Go streamen werkt niet via Airplay 2.

Waar Lycke naar verwijst is de recent uitgebrachte Ziggo Go App voor de Apple TV Box.
Je speelt Ziggo Go af via dat Boxje. Dat moet je dan wel hebben.

groennom

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ok, de reactie wordt gegeven met een quote op opmerking over het niet kunnen streamen naar een tv met airplay 2… 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het probleem lijkt zich voor te doen bij tv’s waarvan de fabrikant zegt dat AirPlay 2 wordt ondersteund. Bij dit soort problemen is dan altijd de vraag of het probleem aan de kant van de zender of de ontvanger zit.

@janneman1960 heeft in dit topic gemeld dat het streamen naar een los Apple TV-kastje wel gewerkt heeft en dat het niet werkt bij een tv waar AirPlay is ingebouwd. Het lijkt me dat het probleem aan de kant van de tv zit en niet bij Ziggo.

janneman1960
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het meest vreemde is dat het streamen niet lukt met nederlandse zenders zoals rtl,sbs enz.En de meeste overige zenders lukt weer wel.Bij Ziggo zelf weten ze hier ook geen antwoord op en verwijzen ze hier naar toe.Ik wil op de slaapkamer gewoon kunnen streamen naar mijn tv.Ik heb het duurste pakket dus verwacht ik ook gebruiksgemak en geen ongemak.Als er geen oplossing komt vanuit Ziggo maak ik de overstap naar KPN.

Uitgelicht topic