Ik heb een nieuw abonnement en sinds dag 1 heb ik al problemen met het pauzeren van TV op https://www.ziggogo.tv/. (ik kijk via Firefox, Windows 11).
Als ik alle cookies verwijder dan moet ik opnieuw inloggen, en dan werkt het pauzeren 2x goed (even 1 minuut pauzeren, dan verder spelen). Zowel op Comedy Central als op RTL 7, alsook National Geographic en Ned3.
Probleem 1
Als ik echter iets langer pauzeer (zeg 5-10 minuten om even een sanitaire stop te maken), en ik kom dan terug, dan gaat het programma
(a) of live verder
(b) of ik krijg een zwart scherm "niet beschikbaar" (terwijl de audio van het programma wel doorloopt)
De pauze functie werkt dan niet meer. En log ik uit en weer in, dan werkt het 2x kort, en bij de derde keer werkt het niet.
Probleem 2
Als ik een programma 10 minuten pauzeer, en ik krijg het voor elkaar om verder te kijken waar ik was gebleven, dan eindigt het programma 10 minuten te vroeg, en dan sprint de tv dus over naar het volgende programma (ik denk dan het volgende programma volgens de EPG)**. Op deze manier kan ik dus nooit een programma afkijken als ik het 10 minuten pauzeer. Vroeger ... dacht ik dat je wel tot 2 uur toe kon pauzeren, en dan gewoon verder kijken. Nu lukt 10 minuten dus niet eens meer zonder dat je het einde mist.
** vanuit de klantenservice krijg ik een belabberd antwoord: "Voor nu als je je programma 10 minuten terug spoelt en het loopt live door dan klopt het inderdaad dat het programma verspringt omdat het dan verder vervolgt. Wij kunnen hier verder geen veranderingen in brengen."
Probleem 3
Als ik op twee browsers tegelijk kijk (omdat er bij een programma reclame is en ik niet kan pauzeren = werkt niet betrouwbaar), en ik ververs het tweede scherm, of ik klik daar per ongeluk op pauze, en ik vervolg weer, dan krijg ik een zwart scherm met "Maximum bereikt" ... ik kijk dan op teveel schermen tegelijkertijd??? Het zijn twee browservensters.
Kan Ziggo de app op https://www.ziggogo.tv/ verbeteren?
Op dit moment sta ik op het punt om Ziggo weer op te zeggen na 2 weken....
Samengevat: Het pauzeren van Live TV gaat inderdaad niet probleemloos. Bij het hervatten verspringt het ofwel 30 seconden vooruit, ofwel gaat het helemaal mis als in de gids een nieuw programma is begonnen. Ik heb dit intern doorgezet naar de ontwikkelaars.
Een mogelijke (tijdelijke) workaround: Kijk het programma niet live, maar kies direct voor "Start vanaf het begin". Je kunt eventueel wat doorspoelen daarna. Op die manier vindt de switch namelijk niet plaats en zit je direct op replay tv, waardoor ik verwacht dat je minder problemen ervaart. (Ik snap uiteraard dat dit niet altijd ideaal is)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb inmiddels ook in de Brave + Chrome browser getest.
In beiden dezelfde resultaten,
Ik pauzeer een programma. En als ik dan verder wil kijken, dan gaat het programma verder waar het gebleven was (of ergens anders). In ieder geval gaat het niet verder op de plek waar ik het pauzeerde.
Maximum bereikt...
En als ik dan in Firefox op ziggogo.tv kijk, en ik open ook de Snelkoppeling "Ziggo Go" (via Brave Browser) op de desktop dan krijg ik wederom een zwart scherm 'maximum bereikt'. Ik kijk op dat moment alleen 1x scherm via Brave browser en 1x scherm via Firefox browser.
Dit gedrag van ZiggoGo.tv is heel irritant te noemen.
Is iemand er mee bekend? Of ben ik de enig die 'pauze' problemen ervaar op de computer?
Nu net weer ... kijkend naar RTLZ .. ik pauzeer de tv, kijk verder, het gaat fout want na 4 minuten pauze sprint de TV weer maar live.
Dan moet je maar zien dat je terug gespoeld krijgt. 3x 4x klikken en dan pas een reactie.
Dus terug gespoeld, en dan pauzeren voor even gaat goed, dan verder kijken.
En dan kan ik WEER het einde niet zien. Weer springt het programma te vroeg naar het volgende programma.
Ik wil niet dat het volgende programma live begint als ik bezig ben met het kijken van een ander programma.
Nu moet ik weer gaan zoeken waar dat programma zit (1x terug in de EPG) en dan hopen dat ik vooruit kan spoelen.
Probleem 4
Nadat een programma automatisch vooruit springt naar een volgend programma in de EPG, wil ik terug kunnen naar het vorige moment (waar ik 5 seconden eerder nog aan het kijken was). Dat gaat niet want als je dat programma weer opnieuw opstart, dan kun je vaker wel dan niet vooruit spoelen. Vooruit spoelen is dan niet toegestaan waardoor ik dus het einde van het programma pas kan zien als ik het hele programma overnieuw kijk. Dat kan niet zo bedoeld zijn.
Zie bijlagen.
1ste bijlage laat zien wat er gebeurd als ik pauzeer.
En de 2de bijlage laat zien wat er gebeurd als je in een 'tussenruimte' (lijkt reclameruimte) klikt.
Dan zit je vast en kun je niet meer vooruit of achteruit klikken.
ik heb het zelfde in Chrome waarschijnlijk verbreekt ie dan de verbinding om bandbreedte te besparen
Als Chrome de verbinding verbreekt dan zou er een instelling moeten zijn om de verbinding geen bandbreedte te laten besparen. Een 'ping naar de server elke minuut' zou geen kwaad kunnen vanuit de programmatuur....
Ik hoor het graag als u een oplossing denk te hebben.
ik denk niet dat daar een oplossing voor is,
ik denk dat het niet aan het browser ligt maar aan hoe Ziggo het heeft geconfigureerd in Ziggo go en het dus een bewuste keuze vanuit Ziggo is
Beste anoniemforum,
U denkt dat Ziggo bewust de pauze functie verkeerd programmeert?
Ik begrijp dat ze gedurende reclametijd niet willen dat je vooruit spoelt.
Alleen ik zou niet eens hoeven terug te spoelen (en dan vooruit als ik in reclametijd kom) als de pauzeerfunctie normaal zou werken.
* Als ik 1 programma 10 minuten pauzeer, dan zou elk volgend programma op dat kanaal 10 minuten later moeten starten. En dat lijkt nu niet mogelijk want als de EPG tijd zegt dat het tijd is voor een nieuw programma dan springt het over.
* Als ik pauzeer, dan verwacht ik dat het programma pauzeert, en dat ik verder kan kijken waar ik ben gebleven, en ook dat werkt niet. (het werkt de eerste 2x na inloggen).
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Het zou zonde zijn om mijn abonnement op te zeggen.
Firefox moet je toch ergens iets aan/uit vinken? Als je twee browsers gebruikt, gebruik je dan twee verschillende of twee keer Firefox?
Sowieso voor ZiggoGo niet Google Chrome gebruiken
ik denk dat het idd een bewuste keuze is om
na een x aantal tijd pauze de stream te verbreken in om breedband van de Ziggo servers te besparen,
mogelijk kan een moderator uitzoeken of dat zo is
@Template Hoe bedoeld u, iets aan uit vinken?
Het probleem is dat de functie pauzeren bij één browser niet eens werkt.
Als ik een tweede browser open dan is dat meestal dezelfde, maar op momenten ook een andere.
Hoe bedoeld u ZiggoGo gebruiken en niet Google Chrome? ZiggoGo op de computer kan alleen via een browser, als ik denk wat u bedoeld. De snelkoppeling op het bureaublad heeft een browser erachter zitten. In mijn geval Brave browser.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor het probleem met pauzeren bij 1 browser.
En dan kunnen we kijken of het ook werkt met twee browsers (tegenwoordig waarschijnlijk wel aangezien).
Ik zou begrijpen als na 2 uur kijken met een pauzeachterstand (vroeger was dat zo) terug werd gezet naar live kijken.
Dat neemt niet weg dat dit nu niet het geval is. Ik kan geeneens 4 minuten pauzeren zonder problemen
* het programma gaat ergens anders verder
* het beeld wordt zwart en de audio gaat live verder
* het beeld en audio gaan live verder
* het programma neemt hetzelfde programma op een andere dag en tijd
En als het pauzeren a 5 minuten (bij toeval)? een keer werkt en ik kijk een programma van 50 minuten, dan verwacht ik tot het einde dat programma te kunnen kijken. Nu springt die voor het einde naar het volgende programma, en dan kan ik gaan zoeken waar het programma staat in de gids, en dan moet ik gokken om te klikken waar ik was gebleven. Want vooruitspoelen werkt dan niet, zeker niet als je in een reclameblok klikt.
En tot slot als ik twee browsers kijk dan krijg ik vaker de melding "maximum aan schermen bereikt", terwijl ik op twee browservensters kijk.
Hopelijk kan iemand met verstand mij vertellen waar het fout gaat en hoe om dit op te lossen.
Bij geen oplossing dan zie ik mijzelf genoodzaakt om weer op te zeggen.
Ik kijk namelijk vaak tv via de PC.
@pvgwiskunde wrote:@TemplateHoe bedoeld u, iets aan uit vinken?
Het probleem is dat de functie pauzeren bij één browser niet eens werkt.
Als ik een tweede browser open dan is dat meestal dezelfde, maar op momenten ook een andere.
Hoe bedoeld u ZiggoGo gebruiken en niet Google Chrome? ZiggoGo op de computer kan alleen via een browser, als ik denk wat u bedoeld. De snelkoppeling op het bureaublad heeft een browser erachter zitten. In mijn geval Brave browser.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor het probleem met pauzeren bij 1 browser.
En dan kunnen we kijken of het ook werkt met twee browsers (tegenwoordig waarschijnlijk wel aangezien).
Er zijn voldoende andere (Chromium) Browsers. Dus gewoon welke andere dan ook. Dus niet Google Chrome en sowieso op Microsoft Edge(ook Chromium) werkt ZiggoGo het beste en normaal gesproken ook met Firefox.
@Template. Aan Edge begin ik niet. Teveel Microsoft telemetrie.
Aangezien het normaal gesproken moet werken, en het nu niet werkt, waar ligt dan het probleem? Elke browser voldoet aan de html5 standaard, toch?
En dan de vraag of bepaalde functionaliteit ingebakken zit; zoals 10 minuten pauzeren, en dan het missen van 10 minuten van het einde.
@pvgwiskunde wrote:@Template. Aan Edge begin ik niet. Teveel Microsoft telemetrie.
Aangezien het normaal gesproken moet werken, en het nu niet werkt, waar ligt dan het probleem? Elke browser voldoet aan de html5 standaard, toch?
En dan de vraag of bepaalde functionaliteit ingebakken zit; zoals 10 minuten pauzeren, en dan het missen van 10 minuten van het einde.
Het werkt nu eenmaal optimaal met MS Edge en het slechtste met Google Chrome. Beide zijn Chromium browsers. Als je het niet met Edge of Firefox wil doen.
Ik heb vanochtend weer een uur lopen testen.
En het LIJKT vaker goed te gaan dan niet. Vooruitgang?
Helaas loopt op een gegeven moment alles vast. En dan
- eerst een scherm met 'video niet beschikbaar 1003' (die melding krijg ik vaker als ik pauzeer, weer begin en dan terug/verder spoel/.
- en toen het scherm dat ik offline was!
- en ik heb op de modempagina gekeken = online en ook mijn router (en camera's) zijn te bereiken, alleen geen enkele webpagina, ook niet via de wifi van de telefoon.
DUS (toch weer een minpunt) de modem maar opnieuw opgestart ... en nu lijkt het weer te werken.
Zie schermafbeeldingen. Kan Ziggo zien dat ik even geen internet had??? 10:30 ongeveer?
En bij het testen wat gebeurd als ik een programma 5 minuten pauzeer...
Bij het verder spelen lijkt het gewoon goed te gaan (dat is alvast 1 plus).
Echter dan loopt het programma door naar het volgende programma voor een paar minuten lijkt het goed te gaan, en dan plotseling zie je de cursor veranderen (bufferen?) en dan een sprong en dan zit je weer in een ander programma, het lijkt wel het vorige of de volgende episode (even terugspoelen om te kijken of ik niet 10 of 20 seconden gemist heb was ook niet het geval).
Zie link? Mag dit? Groot bestand 526Mb op Google drive. 12:53 lengte.
https://drive.google.com/file/d/1HsnYxKy-8_Mn6ZXPKrMCL38pDpv-YMry/view?usp=sharing
Dus toch nog problemen....
En weer maar mijn bevindingen.
Ik was aan het kijken naar History channel linker deel van het computerscherm (een uur of zo). En toen heb ik een nieuw browservenster geopend op het rechterdeel van het scherm en heb ik een NPO2 opgezet (een Boeddhistische blik op) ,en terwijl ik dat doet zie ik links "Niet beschikbaar' op het scherm
Terwijl ik dit aan het typen ben zie ik links 'Geen verbinding komen'. Daar heb ik dan maar meteen een schermafbeelding van gemaakt. (schermafbeelding 1) De knoppen PLAY PAUZE doen niets. De slider bij voortgang kan ik naar links/rechts schuiven en er gebeurd niets. Pas als ik naar een ander kanaal ga, en dan weer op play druk komt er weer beeld binnen.
En terwijl ik links weer beeld heb, en rechts (die had ik gepauzeerd) verder wil kijken krijg ik rechts ook "Geen verbinding" (schermafbeelding 2). En kort daarna 'Geen verbinding" (schermafbeelding 3) ... en dan moet ik weer naar een ander programma (onderaan naar links en rechts swipen werkt) en dan weer play om het programma te laten draaien.
Dan ga ik weer verder met kijken en op een bepaald moment pelen allebei de schermen. Prima. Dan pauzeer ik 1 scherm rechts, en je ziet het scherm links doorspelen. Ik heb toen even de schermrecorder aangezet en een heel klein deel van het venster laten overlappen met het venster links. Dan probeer ik ik rechts weer te laten spelen spelen en krijg 'meteen' (na een cursor voor 10 seconden) de melding dat er geen verbinding is terwijl ik links nog gewoon kan kijken. Zie onedrive bestand (13 MB net te groot voor hier en ik heb er al een deel vooraf af geknipt)
Geen verbinding Screen Recording (27-4-2025 16-12-48) cut .wmv
En daarna als ik rechts weer wil opstarten de melding 'Maximum bereikt (zie schermafbeelding 4).
Ben ik nu zo goed in het kapot maken van ZiggoGo of is ZiggoGo gewoon slecht geprogrammeerd? Of is mijn internetverbinding zo fout?
Waar zit de fout???
Beste Template, dus het werkt met Edge?
En dan minder met Google Chrome, en nog minder met Firefox?
Ik werk met Firefox, en daar ontstaan de problemen primair.
Ik had Brave browser geïnstalleerd om te kijken of er daar ook dezelfde problemen ontstaan.
En nu weer 'Maximum' bereikt ... ik had 1x firefox ZiggoGo open, en toen nog 1x Brave er bij. Hoe doen mensen dat waarbij er meerdere mensen tegelijk naar ZiggoGo kijken?
Dus even wachten, en dan 2x Brave browser app openen.
Twee programma's lijken tegelijk te spelen, lijken goed te pauzeren... waarom gaat het nu wel goed?
Schermrecorder neemt nu echter zwart scherm op .. waarschijnlijk vanwege copyright op NPO2? ... Dat gezegd.
Links heb ik in totaal 10 minuten gepauzeerd. En toen weer vooruit gespoeld richting einde.
Rechts heb ik op 7:00 van 8:59 op pauze gezet en toen ben ik gaan wachten tot het programma link zijn einde bereikt.
Als dat programma dan zijn einde bereikt, dan speelt het in Brave browser app niet verder. Het gaat terug naar HOME.
Zie link op Google drive
https://drive.google.com/file/d/1tPZXe_sG2kVehKheytw28a8stnATLxNH/view?usp=sharing
Als een programma zijn einde bereikt, in Firefox, dan speelt het programma + een aantal minuten verder in het volgende programma volgens de EPG (in ieder geval een aantal minuten in het programma; geen 100% duidelijkheid of het het volgende programma in de EPG lijst is.
Nu even verder testen met 1 app venster.
En tot slot vandaag
Firefox Browwer.
Zoek een programma dat bijna afgelopen is.
Pauzeer het bijv. 2 minuten voor het einde.
Wacht 3 minuten.
Hervat programma en zie dat je niet op dezelfde plek bent.
Je bent in het volgende programma (zo lijkt het) en terugspoelen gaat niet.
Zie link https://drive.google.com/file/d/1IoqbLkFXJAYg-vFZGVs4vi47jn__8XF0/view?usp=sharing
@moderator
Kan een Moderator naar de problemen met pauzeren (en kijken op 2 schermen op 1 apparaat) kijken en met een oplossing komen die niet 'stap over naar Edge' ...?
End an tot slot nog even Edge geïnstalleerd en geprobeerd.
Eenzelfde resultaat,
* Ik pauzeer een programma (Truman op Paramount?). En nu is het nieuwe programma al begonnen.
* Ik speel het programma verder af (er wordt geen beeld opgenomen ...) wel geluidl.
* Er volgt een lange aftiteling. Dan 'dit programma werd mede mogelijk gemaakt door ...' 3:45
En meteen zit je 17:45 minuten in het volgende programma.
Ik heb niet meer geprobeerd om terug te spoelen.
Ik ben er wel klaar mee.
Bij geen oplossing ook goed. Dan heb ik een valide reden om op te zeggen.
Wat een gezeur. En waar is de technische dienst van Ziggo???
Helaas geen reactie, ook niet van een moderator. Ik zal Ziggo dinsag opzeggen na 1 maand. Jammer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.