Misterman
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

LicenseErrorCode.license.invalid op nexus 7 android 6.0.1

Helaas onmogelijk ziggogo te kijken op mijn nexus:

Niet beschikbaar

Deze video kan niet worden afgespeeld (LicenseErrorCode.license.invalid)

 

 

Wat nu?

11 Reacties 11
anoniemforum
Expert
Expert
  • 4913Reacties
  • 338Oplossingen
  • 759Likes

heb je al uitgelogd app verwijderen mobiel opnieuw opstart app weer installeren en opnieuw inloggen

Misterman
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag,

 

Zojuist geprobeerd, heeft helaas niets geholpen.

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4913Reacties
  • 338Oplossingen
  • 759Likes

werkt ziggo go op andere

apparaten wel

en is zowel de mobiel als app up-to-date 

Misterman
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja.

 

En werkt op ander device wel.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4685Reacties
  • 456Oplossingen
  • 1507Likes

Hi @Misterman,

 

Dit is helaas een bekend probleem 😞 Eerder genereerde de Nexus 7 foutcode 146. Deze lijkt sinds kort afgewisseld te worden met LicenseErrorCode.license.invalid.

Het is bekend en we werken hard aan een oplossing. Mogelijk werkt het wel via de browser op het het apparaat, anders is het helaas even afwachten.

kellykasbergen
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde met mijn Konig KN-4kasb

kellykasbergen
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is gekomen na het installeren van de oude app, updaten is niet altijd goed dus, ik hoop dat er gouw een oplossing is. 

kellykasbergen
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry, ik bedoelde de nieuwe app dus

la_fusion
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze melding krijg ik ook op mijn Nexus 7 met Android versie 6.0.1. Daarom vorig jaar bewust versie 2.3.44 geinstalleerd die het nog wel gewoon deed. Echter zou deze versie vanaf 21 juni niet meer gaan werken en nu dus toch maar gaan kijken naar de update of het probleem inmiddels verholpen is maar dat is dus niet het geval. Is er inmiddels al meer over bekend waar dit probleem vandaan komt en hoe het op te lossen?

la_fusion
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb middels wat debuggen, loggen en zoeken online een vermoeden waar de problemen mee van doen hebben en ik zie wat overeenkomsten met de NPO app. Die heeft vergelijkbare problemen met vergelijkbare logging. Ik vermoed een probleem met de manier waarmee de video wordt gedecodeerd. Dit zit hem in de widevine drm library. Wellicht dat de developers daar wat mee kunnen maar gezien het feit dat dit zo snel gevonden is, denk ik dat er of geen tijd in gestoken wordt(bijvoorbeeld geen Nexus 7 beschikbaar) of dat het probleem verder gezocht moet worden.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4685Reacties
  • 456Oplossingen
  • 1507Likes

Hi @la_fusion, goed dat je even bent gaan testen! Het probleem is inderdaad bekend. We zagen de melding zowel op Samsung modellen als Nexus-modellen. Die eerste lijkt nu goed opgelost met een Android-update, maar mogelijk niet voor de Nexus.

 

Je krijgt bij een DRM-issue, ofwel deze foutmelding, of foutcode 142, of -2032.

Uitgelicht topic