Mijn nieuwe lenovo tablet met ziggo app geinstalleerd gaf goed resultaat, ik kreeg na een half uur de melding naar de nieuwste software van Androids te upgraden 10 (29), hierna kreeg ik met ziggo go problemen.
ik kon de boel gewoon openen, kreeg de programma gids en alle lopende programma's te zien, maar een keuze van een (willekeurig) programma gaf alleen een zwart beeld met geluid.... via de browser naar ziggo tv kreeg ik wel de programma's te zien....
Help desk van ziggo kon geen werkend antwoord geven (ik had het meeste al geprobeerd) toen heb ik op hun verzoek NPO start geinstalleerd om te zien of dat wel werkte, dat gaf wonderlijk genoeg de zelfde fout, zwart beeld met geluid (maar nu ook ondertiteld)... dus Lenovo.........
Oplossing:
Omdat de tablet nog maar net nieuw is heb ik er nog "niks" op staan en heb ik hem zijn video deel laten scannen en een factory reset gegeven, (beide via de harde reset opties) nadien de hele handel opnieuw instellen en installeren, en nu doet ziggo go het weer (NPO heb ik nog niet getest, maar vermoedelijk zal die ook weer goed zijn.)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik was benieuwd naar een antwoord op mijn vraag (of liever een oplossing) via ziggo .nl kwam ik op een (andere ?) ziggo community, daar werd gesuggereerd dat de licht kleur instelling (minder blauw stand, of in mijn geval oogbescherming stand) de boosdoener was, deze uitgezet en het beeld is terug, deze aangezet, beeld is weer weg (zwart) ....
Dus een vreselijk domme (en niet prettig voor 's avonds kijken) oorzaak.... ik hoop dat de app bouwers hier snel een override voor maken.
Met andere woorden het werkt nu weer (de vorige keer heeft het blauw filter vermoedelijk per ongeluk een keer uit gestaan zodat hij wel even werkte)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Jack A,
Welkom op de community van Ziggo! Ik kan me voorstellen dat dit geen fijn begin is met je nieuwe Lenovo tablet. Waarschijnlijk is het updaten niet helemaal lekker gegaan waardoor Ziggo Go niet meer lekker werkte. Gelukkig ben je zelf aan de slag gegaan en heb je het kunnen oplossen door een factory reset. Vaak is het verstandig om na een software update het toestel even te resetten. Zeker als je naar een nieuwe Android versie gaat. Top, dat je dit dan ook gelijk als oplossing erbij hebt gezet. Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, dan weet je de community te vinden. We helpen je graag verder!
Was ik vorige week nog blij de oplossing gevonden te hebben, nu heb ik weer zwart beeld (zelfde als voorheen) dus programmagids, en alle lopende programma's zijn prima te zien, starten van een uitzending wordt aangegeven, maar zodra de video start is mijn beeld zwart, maar loopt het geluid gewoon door (het lijkt erop dat de bediening van de tablet functies (return en home) tijdens dit probleem ook slecht functioneren/blokkeren)
Vergeleken met NPO die het de vorige keer ook niet deed, die gaat nu als een speer, niks aan de hand.
Goed ik heb intussen de tablet 4 x geheel gereset (hard reset volledig fabrieks instellingen) en telkens weer volledig in moeten richten en ziggo al 4x verwijderd en opnieuw geinstalleerd.... helpt allemaal niks
Via website kijken is prima maar traag, heb dus gelukkig via een omweg kunnen kijken.
Nu vraag ik mij dus ten zeerste af welke setting er in de background blijft staan (mijn ziggo inlog gegevens waren zelfs na de diverse restes nog ergens in een memory blijven plakken) die verhindert dat de video's binnen de app zichtbaar worden.... zou Google iets tegenhouden? (ik heb wel een hoop privacy zaken dicht gegooid in een eerdere sessie) gebruikt ziggo go onderdelen van andere apps? , ik heb bij de laatste reset onmiddelijk ziggo geprobeerd zonder ook maar een setting te veranderen helpt allemaal niks
zeker ontevreden!!!
Jammer dat je toch weer terug bij af bent @Jack A en ik snap dat je hier tevreden mee kunt zijn.
Als je wel geluid hebt maar geen beeld, dan spelen er dus wel programma's af op de app. Het lijkt er ook op alsof de app toch niet helemaal verwijderd wordt van je tablet. Zou je nog eenmalig de app kunnen verwijderen, de tablet uit en aanzetten en daarna de app opnieuw kunnen installeren?
Ik was benieuwd naar een antwoord op mijn vraag (of liever een oplossing) via ziggo .nl kwam ik op een (andere ?) ziggo community, daar werd gesuggereerd dat de licht kleur instelling (minder blauw stand, of in mijn geval oogbescherming stand) de boosdoener was, deze uitgezet en het beeld is terug, deze aangezet, beeld is weer weg (zwart) ....
Dus een vreselijk domme (en niet prettig voor 's avonds kijken) oorzaak.... ik hoop dat de app bouwers hier snel een override voor maken.
Met andere woorden het werkt nu weer (de vorige keer heeft het blauw filter vermoedelijk per ongeluk een keer uit gestaan zodat hij wel even werkte)
Dankjewel voor je terugkoppeling @Jack A. Ik ga de oplossing en de terugkoppeling intern aankaarten. Er is maar een officiele Ziggo Community en dat is deze 🙂 Er zijn nog andere forums waar gediscussieerd wordt over Ziggo, producten van Ziggo, instellingen etc. Op die forums zijn wij (medewerkers van Ziggo) niet aanwezig en ondersteunen wij ook verder niet. Super om te lezen dat je daar een antwoord gevonden hebt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.