Dyonaahh
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klantnummer

Goedemorgen, ik ben opzoek naar ons klantnummer. Ik weet niet of dat hier zo kan en mag maar goed. Wij wonen op het ... en onze verhuurder regelt de ziggo. Nou zijn er 4 abonnementen op waarschijnlijk 1 adres ( huisnummers waren nog niet bekend, zijn er ondertussen wel 4) waarschijnlijk zijn er met 3 van de 4 klantnummers al accounts aangemaakt en de verhuurder kan mij niet vertellen welke bij ons hoort. Die verwees mij door naar de ziggo. Het adres waar wij wonen is ......, de andere nummers zijn 12a 16 en 18. Het kan goed zijn dat de abonnementen op ...... staan maar dit weet ik niet zeker. De verhuurders heten ... en ...... Dus graag wil ik ons klantnummer weten zodat ik verder kan met ziggo go en storingen etc. Daarnaast hebben wij de Mediabox Xl en na de laatste update hebben wij enorm veel storing met opgenomen programma's terugkijken etc. Dit onder code Cs9097. Alles geprobeerd maar niks werkt. Ik hoop graag snel van jullie te horen!

Groeten, Dyon Lamers

14 Reacties 14
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6980Reacties
  • 251Oplossingen
  • 1958Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Omdat je veel privé gegevens openbaar hebt gezet , heb ik dit topic gerapporteerd bij het moderatieteam. 

Op het klanten helpen klanten forum kunnen wij niks met je vraag, daarom  zal dit topic even onder de aandacht brengen van het Ziggo moderatie team en die zullen er hier op reageren.

Je kunt overigens zelf nog je prive gegevens weg halen door op de bericht bewerken knop te klikken rechts boven aan.

Dyonaahh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Moet ik zelf nog iets doen om bij het moderator team te komen of komt het bericht vanzelf bij hun terecht?

Groeten Dyon

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6980Reacties
  • 251Oplossingen
  • 1958Likes

Ik heb het aan hun gemeld en ze komen er dan vanzelf op terug , ivm je privacy gegevens kan het zo maar zijn dat men via een PB contact met je opnemen

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 3523Reacties
  • 333Oplossingen
  • 634Likes

Hi @Dyonaahh

Allereerst, welkom op onze Community! Een ingewikkeld verhaal begrijp ik! Ik zie hier een zakelijk abonnement op huisnummer 12 en een particulier abonnement op huisnummer 2. Verder zijn er geen abonnementen bekend op deze postcode.

Enkel de abonnementhouder kan gegevens zoals een klantnummer bij ons opvragen. Ik kan het ook opzoeken maar daarvoor heb ik voor de verificatie de geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het iban rekeningnummer van de abonnementhouder nodig. Als je deze gegevens hebt dan ontvang ik heel graag van jou een privébericht zodat ik dit voor je op kan zoeken. 

Wat betreft de problemen die je ervaart, wat storend zeg 😞 Ik snap dat je dit graag opgelost wilt hebben. Zou je een foto kunnen plaatsen van je hoofdaansluiting? Zo krijgen we een goed beeld hoe deze is verbonden met je Mediabox XL en kunnen we met je meedenken in de oplossing. 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6980Reacties
  • 251Oplossingen
  • 1958Likes

ik bemoei me er ook nog even mee........ dit is de code https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/foutcode-cs9097

Het kan heel goed zijn dat de retoursignalen die de XL terug stuurt naar Ziggo niet aankomen , en mogelijk dat door de software upgrade bepaalde parameters veranderd zijn zodat het voorheen wel werkte ? of heb je de XL net ? 

Het is dan handig om de coax aansluitingen na te kijken en idd een foto van de AOP  (abonnee overname punt )

hier te plaatsen.

Betaal je zelf abonnementsgeld aan Ziggo ? heb je ook internet van Ziggo met een eigen modem ( conectbox ) ? 

Dyonaahh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo! Bedankt voor uw reactie! Volgens de verhuurder is dit ons klantnummer, *Klantnummer verwijderd ivm privacy*, alleen kan ik daar geen ziggo account op aanmaken. Als ik thuis ben stuur ik een foto van de aansluitingen.

Groetjes Dyon 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 3523Reacties
  • 333Oplossingen
  • 634Likes

Het klantnummer wat je deelt is degene die ik hier ook zie en onder dit klantnummer staat ook een Mediabox XL actief. Echter, er is ook al een Mijn Ziggo account voor dit klantnummer! Hier kan je huurbaas je denk ik beter mee helpen door zijn wachtwoord opnieuw aan te vragen. Als hij de gebruikersnaam niet meer weet dan hij deze opvragen via deze stappen.

Is helemaal goed, we zien de foto wel verschijnen!

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6980Reacties
  • 251Oplossingen
  • 1958Likes

Maar dat klantnummer staat dan niet op jou naam @Dyonaahh  ?

Het klantnummer kan alleen actief zijn met bijbehorende postcode en juiste huisnummer en kan je de diensten gebruiken.

Dyonaahh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee dit staat op naam van de verhuurder, hebben het huis all incl. Ik loop hier een beetje op vast zegmaar..

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6980Reacties
  • 251Oplossingen
  • 1958Likes

Dan heb je wel een probleem dan zit je op iemand anders zijn abonnement, met alle respect ik zou dat niet willen . 

Ziggo go app werkt alleen met het wachtwoord en gebruikersnaam van de abonnementhouder . Stel je bestelt een film via de xl box dan krijgt je verhuurder de rekening . 
Je hebt dus als het goed is dan ook geen Ziggo internet abonnement.

Heb je nu wel internet ? 

Dyonaahh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja ook het internet zit erbij inbegrepen, zou het niet kunnen zijn dat hij op 1 adres het abonnement heeft lopen en daarmee 4 woningen voorziet van ziggo internet etc met mediabox? Ga ervan uit dat hij voor elke woning apart een abonnement heeft lopen met daarbij elk dus een appart klantnummer. Linksom of rechtsom het is inderdaad niet ideaal wat je zegt.

Bedankt voor jullie meedenken trouwens! Daar heb ik echt wat aan.

Groeten Dyon 

Dyonaahh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry hierbij de fotos van de aansluitingen!

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6980Reacties
  • 251Oplossingen
  • 1958Likes

Dat helpt , internet uit de muur zo te zien en een wcd .

ja de verhuurder zal op 1 abonnement, 1coax kabel die binnen in de woning komt 4 appartementen van Ziggo voorzien en daar hangt een klantnummer aan vast. Dus alle extra’s  zoals de go app zijn dan niet bruikbaar zonder de gegevens. 

Verre van ideaal

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2040Reacties
  • 263Oplossingen
  • 358Likes

Ik durf niet precies te zeggen hoe dat nu met het abonnement helemaal in elkaar steekt, @Dyonaahh. Daarvoor zou ik dan echt meer privé gegevens moeten hebben van de verhuurder zelf om dat goed uit te pluizen. Misschien is het 't waard om het gewoon te vragen aan de verhuurder.

Het enige wat wel een struikelpunt is, is dat je voor 1 abonnement ook maar 1 internetmodem krijgt. Als de verhuurder dus maar 1 abonnement zou afsluiten en dat opsplitst naar 4 appartementen, dan zouden jullie met 4 appartementen 1 modem moeten delen. Je kunt ook maar 1 Mediabox XL onder een abonnement krijgen.

Met de apparatuur kom je dan dus al in de knoop te zitten. Wat betreft de aansluiting, dat is dan de volgende puzzel. Op de foto zie ik dat jij een WCD hebt, zoals @Ronihd ook al aangaf. Je hebt geen andere aansluiting in je woning? En je weet ook niet of er een groene kabel naar je aansluiting gaat? 🙂

Uitgelicht topic