Vraag
Reacties
MdeR12
Level 1

Kijklijst wordt steeds leeggemaakt

Ik gebruik wisselend de Ziggo Go App op de telefoon en Ziggo Go in de browser (Chrome).

Om mijn favoriete series (en evt films) wekelijks te kunnen kijken, klik ik in de gids van de Ziggo GO App en zet met het vinkje het programma op de kijklijst en kan ik steeds in de kijklijst zien welke serie ik in een bepaalde week nog 'moet' kijken. Echter wordt om voor mij onduidelijke reden en steeds vaker de kijklijst geheel geleegd, waarna ik alles weer opnieuw moet aanvinken. Echter de laatste tijd gebeurt het zoveel dat ik er gewoon niet meer op kan vertrouwen. De kijklijst is bij mij geleegd op 15-3, 30-3, 30-5, 19-6, 23-6, 25-6 en vandaag (2-7) weer. 

Ik bewerk de kijklijst niet (dus ook niet verwijderen). Hooguit dat ik een gekeken film uitvink (alhoewel ik dat om te testen ook een tijd niet gedaan heb, maar laten staan tot de film vanzelf weggaat omdat de 7 dagen om zijn. De series laat ik sowieso staan omdat de nieuwe aflevering wekelijks of vaker weer te kijken is. Ik doe ook niets anders dan op andere dagen en het maakt ook niet uit of er veel of maar een paar programma's in de kijklijst staan.

Ik had zelf het idee dat het kwam door een update of iets dergelijks om dat het tv seizoen om was (maar waarom zou dan de kijklijst gewist worden?), maar in de afgelopen 2 weken is het dus 4x gebeurd.

Ik hoop niet dat het de bedoeling is om de kijklijst apart op een papiertje bij te gaan houden.

De klantenservice weet niet hoe dit komt en gaf aan hier een topic te plaatsen. 

Alvast bedankt.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
1 Reactie 1
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @MdeR12. welkom op de Ziggo Community!

Wat ontzettend gek dat de kijklijst zo vaak geleegd wordt. Hoewel er enkele problemen bekend zijn met de kijklijst, en we ook eerder incidenteel een melding hebben gekregen van spontaan geleegde lijsten, loopt daar op dit moment niets voor.

Hoewel ik vermoed dat je al weet hoe het werkt, voor de zekerheid enkele punten op een rij omtrent de kijklijst: 

• Op de kijklijst staan uitsluitend programma's die terug te kijken zijn. Als een programma dus niet beschikbaar is of gaat komen voor Replay TV, kun je deze niet op de lijst zetten. 
  • Als je een serie op de lijst zet, gaat de lijst eerst op zoek naar afleveringen die in de afgelopen 7 dagen zijn geweest om terug te kijken. Is er in de afgelopen 7 dagen geen aflevering van de serie terug te kijken, dan heb je kans dat de hele serie op dat moment nog niet te zien is in de lijst. Dat is een bekend probleem en zien we vooral terug bij nieuwe series (S1E1). De serie verschijnt alsnog op de lijst ná de uitzending.
  • Films en andere 'eenmalige' uitzendingen hebben dat probleem niet, die zijn ook direct zichtbaar als de uitzenddatum in de komende 7 dagen is.

Dit alles gezegd hebbende, denk ik niet dat jouw huidige problematiek hiermee te verklaren valt. Je geeft zelf ook al aan de het gaat om series waarvan nieuwe afleveringen wekelijks of vaker terug te kijken zijn. Het is toch goed om ondertussen een simpele test te doen: Wil je het NOS Journaal toevoegen aan de kijklijst? Gezien dat elke dag uitgezonden wordt, weten we 100% zeker dat deze nooit van de kijklijst hoort te verdwijnen, om wat voor reden dan ook.

Houd ook rekening met eventuele profielen. De kijklijst is persoonlijk aan ieder kijkprofiel.

0 Kudos