braccae

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 46Likes

Kijken met een browser: "Je moet een abo..."

Bij het terug kijken van tv-programma's krijg je om de 5 minuten de mededeling "Je moet een abbo..."

Als ik dit analyseer uit de backtrace, krijg ik uit de gegevens van mijn browser dat de cookies verzonden worden vanaf een derde partij server en deze genegeerd worden. Met andere woorden jullie lopen ernstig te f*cken door alles maar over verschillende servers te gooien en niet rekening te houden met de beveiliging instellingen die normale echte webbrowsers uitvoeren. Ik begrijp dat jullie erg geil zijn op onveilige M$ edge browsers maar dit werkt dus nooit op Linux en om collegiaal te zijn op niet op een Macintosh.

Verder genereren jullie per aanroep meer dan 500 stylesheet fouten die dus niet voldoen aan de "W3C Advisory Committee".

 

*** Mod edit, ''tip verwijdert'' houd het netjes ***

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
braccae
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 46Likes

Dit werkt eigenlijk alleen op Linux maar het heeft te maken met het gebruik van aparte profielen

om profielen te gebruiken met Firefox, (hoedoen: Firefox profiles)

hiermee isoleer je de normale browser functie en een apart profiel gescheiden, dus van de rest.

Verder is mijn Linux configuratie niet standaard en verder onzinnig om hier de details verder uit te wijden. 

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke browser gebruik je op welke systeemsoftware?

braccae
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 46Likes

Firefox 109.0 / Linux 5.15.0

Gisteren is dit 23 maal achterelkaar voorgekomen.

Browser opnieuw opstarten, inloggen (opnieuw) en mijn eigen profiel weer selecteren.

Deze handeling kost me zeker 1 à 2 minuten afhankelijk hoe TRAAG jullie inlog procedure duurt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit gaat buiten mijn kennis.

Ik vermoed dat de huidige Ziggo Go TV in een bepaalde standaard is gebouwd..

Microsoft Windows en Edge geven de minste problemen met Ziggo Go TV via een browser, is de huidige ervaring in de praktijk.

DonVergo

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit probleem heb ik ook net als vele anderen. 
Sinds afgelopen juni ergens was er een update en sindsdien kan ik niet normaal via een browser kijken
Ik heb ook de performance van m'n pc gemonitord en zie duidelijk een probleem wanneer ik de ziggogo.tv gebruik om tv te kijken. 

Duidelijk een ontwerpfout als je het mij vraagt als ICT'er zijnde... M'n PC kan veel dragen maar gek genoeg stoort de ziggo go gigantisch en wordt er teveel van de processor gevraagd wat niet zou moeten.

braccae
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 46Likes

Ik heb zelf een oplossing gevonden, markeer deze topic maar als opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@braccae wat was je oplossing? Mogelijk kan dat anderen ook op weg helpen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@braccae  schreef:

Ik heb zelf een oplossing gevonden, markeer deze topic maar als opgelost.



Je medeklanten zullen het waarderen als die oplossing hier deelt, misschien kunnen anderen daar ook wat mee.

braccae
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 46Likes

Dit werkt eigenlijk alleen op Linux maar het heeft te maken met het gebruik van aparte profielen

om profielen te gebruiken met Firefox, (hoedoen: Firefox profiles)

hiermee isoleer je de normale browser functie en een apart profiel gescheiden, dus van de rest.

Verder is mijn Linux configuratie niet standaard en verder onzinnig om hier de details verder uit te wijden. 

 

Uitgelicht topic