Vraag
Reacties
Oplossing
Jos Otten
Level 2

Keuze Audio systeem Sonos en TV speaker Sony werkt niet

Ik heb sinds kort next mini aangeschaft en kan via Ziggo Go tv kijken. Nu heb ik aan mijn Sony TV type KD-55XH9299 mijn Sonos Beam etc gekoppeld. Als ik Netflix gebruik of Spotify dan heb ik normale geluidssterkte! Als ik naar Ziggo Go ga dan dempt mijn geluidssterkte en moet ik de volume heel hoog zetten. Tevens kan ik niet kiezen voor tv speaker en neemt het audiosysteem het steeds over! Ik heb Sonos gebeld, Ziggo zojuist en ben bij Expert winkel geweest! Wat gaat hier niet goed en hoe is dit op te lossen?
Ik verneem graag.

gr Jos

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos Otten
Level 2
Topicstarter

Beste @Teun ik heb toch een aantal instellingen op de Sony TV anders kunnen instellen en het werkt inmiddels.

Dus Sonos toch compatible met Sony

Dank en sluit af.

MvG Jos

Bekijk in context

0 Kudos
7 Reacties 7
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Jos Otten en welkom bij de Ziggo Community!

Vreemd dat de geluidssterkte dempt wanneer je Ziggo Go gebruikt op je Sony TV. Ook de keuze voor audiosysteem zou mogelijk moeten zijn. 

Wellicht dat @Teun zijn visie hierover wil delen? 

0 Kudos
Jos Otten
Level 2
Topicstarter

Beste Dennis,

Dank voor je reactie. Ik wacht het berich van @Teun graag af. Ik zag dat er namelijk meer issues zijn met dit fenomeen. Ik hoop dat hier een oplossing voor is. Zodra ik de HMDI kabel van de next mini loskoppel van de tv dan krijg ik weer toegang tot de TV speakers en heb ik normaal geluid vanuit de TV. 

0 Kudos
Teun
Level 17

Hallo @Jos Otten . Vervelend probleem. Het klopt wat je zegt dat als je de HDMI kabel er uit haalt dat je tv speaker weer werkt. Das normaal. Heb je al gekeken in je Sonos app bij geluids instellingen dan kijken dolby atmos. ? Misschien zit daar je probleem. Tv wel bij goede winkel gekocht! Zelf 33 jaar gewerkt.   Teun.

Jos Otten
Level 2
Topicstarter

Hallo @Teun 

Ik ga kijken in de Sonos App.

De TV heb ik overgenomen van de vorige eigenaar en deze is vrij recent. Ik zal vragen waar hij deze heeft gekocht mocht Sonos niet het probleem zijn.

Dankjewel weer.

Jos

Jos Otten
Level 2
Topicstarter

Beste @Teun waar staat deze geluidsinstelling mogelijkheid.

Ik heb alles afgezocht maar kom niet bij deze keuze mogelijkheid.

Zojuist alles gereset! 

Ik hoor graag.

0 Kudos
Jos Otten
Level 2
Topicstarter

Beste @Teun ik heb toch een aantal instellingen op de Sony TV anders kunnen instellen en het werkt inmiddels.

Dus Sonos toch compatible met Sony

Dank en sluit af.

MvG Jos

0 Kudos
Teun
Level 17

@Jos Otten , goed om te horen. Waar zat nou het probleem? ben altijd benieuwd.

Teun.

0 Kudos