1
Vraag
2
Reacties
Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Kanaalnummers in Ziggo Go op tabblad TV Gids & Replay

Het valt me op dat in de Android TV app de zenders tweemaal worden weergegeven op het tabblad TV Gids & Replay. Bijvoorbeeld NPO 1 staat op kanaalnummer 1, dat is akkoord, maar ook een keer bij mij op 925. NPO 2 op 2 en op 926 en zo verder en zo verder.

Kunnen jullie dit s.v.p. fixen? Ik heb TV Standaard, maar geen Next mediabox, wellicht komt het daar door?

 

En via www.ziggogo.tv worden op mijn PC helemaal geen kanaalnummers getoond, maar ook daar komen de zenders dubbel voor. Kunnen jullie hier de kannaalnummers ook toevoegen en de dubbelingen eruit halen voor wat betreft de zenders vanaf kanaalnummer 925?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Je gelooft het niet, maar in de laatste update heb ik nog eens geprobeerd om de zendervolgorde te resetten en voila, ik zie de zenders vanaf 925 niet meer.

Had ik eerder met een andere versie van de app ook eens geprobeerd en dat hielp niet, maar nu blijkbaar wel. Hopelijk blijft het nu zo 😉

Bekijk in context

23 Reacties 23
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Vanaf 925 worden de SD zenders weergegeven, waarop (welk apparaat) zie je dit?

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Sony Bravia Android TV, Xiaomi Mibox 3 en Dell PC.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het byzondere is dat deze kanalen in de gewone android app niet dubbel staan. Via de website zie ik dit ook niet. Het type Mediabox zal er weinig mee te maken hebben.

Aanvulling via de Firestick geen kanalen vanaf 925, het lijkt een vrij specifiek iets te zijn, niet iets wat zou moeten voorkomen.

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Bedankt voor het testen!

Misschien dat @Paul dan mijn account goed kan zetten voor Ziggo Go? Ik heb eens een wisseling in abonnement gehad met en zonder TV Standaard, maar heb nu weer TV Standaard. Misschien dat het daar dan in zit.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

TV standaard heeft iedere Ziggo klant zover ik weet is dat een interne benaming voor KabelTV.

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Als je geen interactieve TV neemt, krijg je Internet Complete en de analoge zenders die je voorheen kreeg, krijg je nu digitaal in SD kwaliteit omdat de analoge zenders zijn afgeschakeld. Ik heb eens zo'n Internet Complete abonnement gehad in het verleden. Ik denk dat het daar eens fout is gegaan met de synchronisatie naar Ziggo Go.

@Paul kun je mijn zenders herstellen voor Ziggo Go dat ik de reeks vanaf 925 niet meer zie? Ik heb geen Internet Complete meer maar Internet Complete & TV Start. Bedankt!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @Simon1979,

Welkom op de vernieuwde Community!
Wat raar dat je ineens dubbele kanalen ziet, dat is natuurlijk wat gek!

Doorgaans zijn de kanalen vanaf 925 voor SD zenders, worden die toevallig ook zo benoemd?
In je profiel zie ik echter op eerste oog weinig geks.
Kun je eens kijken wat je in Mijn Ziggo ziet onder Mijn Producten en televisie?
En kun je ook een foto of screenshot plaatsen van die dubbele kanalen? 


 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Dit abonnement heb ik:

Internet Complete en TV Start (CI+ Module)

Dus geen (Next) Mediabox.

De benaming van de zenders is hetzelfde.

In de bijlage een foto.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Op oa humax,  en evt ci module is het normaal dat je ook vanaf kanaal 925 ook de sd zenders ziet. 

Alleen bij de Next en mbxl is dit niet het geval. Door te zoeken met 474000/4444 ipv 5555 komen de sd zenders in volgorde te staan. Dit kan makkelijk zijn bij de free to air zenders zonder smartcard. Ziggo deelt zijn HD zenders als eerste in. Dan zie als je bv zoekt met 5555 en je hebt geen smartcard of digitaal pakket dat npo wel op 1,2en 3 staat. Maar kanaal 4 geen beeld. door naar vanaf kanaal  925 te zappen wel dus de sd variant. Vandaar dat ziggo 4444 heeft ingesteld om iig dan de rtl 4 sd op kanaal 4 te tonen. ( Dit even ter info) 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Het gaat hier om de Ziggo Go app!

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Oeps ik zie het ja.. excuses Even over het hoofd gezien, en te snel gereageerd. 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Geen probleem hoor!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Als ik het zo op de foto zie, lijkt het erop dat het toch gewoon de SD zenders zijn vanaf 925 @Simon1979. Als je eens op kanaal 1 kijkt en daarna op 925, zie je dan ook verschil in de kwaliteit op de zender?

 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Marije : ik heb even gekeken en de kwaliteit is hetzelfde. Dit wordt bevestigd door de videostatistieken. De resolutie is 1280x720.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het had mij verbaasd als het wel anders was geweest, dat kwaliteits verschil speelt enkel voor de ongecodeerde DVB-C kanalen deze worden gedownscaled.

De conclusie van @Marije  klopt uiteraard dat wisten we al, je ziet in je Ziggo Go app de ongecodeerde KabelTV kanalen. Dit gaat puur mis op het achterliggende TV platform, dat zal @Erik P niet zien. Hier moeten andere techneuten naar kijken.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Simon1979, ah duidelijk! Heel gek zeg! Je hebt de nieuwste software versie van de Ziggo Go app? Als je hem opnieuw download is het dan nog steeds het geval. 
Ik heb het hier geprobeerd (ook met een start abonnement), maar bij mij is het niet het geval! 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Ja, alles al geprobeerd.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goed dat je alles hebt geprobeerd! Sinds wanneer is dit het geval? Weet je dat toevallig? Want ik begrijp dat het hiervoor niet zo in de app stond?

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Bij mij heeft het altijd fout gestaan. Ik heb geen Next mediabox.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic