Vraag
Reacties
Oplossing
Casmon
Level 3

Kan video niet bekijken 'volgens afspraak met de content aanbieder' - Chromecast in Frankrijk

Ik krijg op mijn tv via chromecast, net nieuw, in Frankrijk de melding dat ik niets kan afspelen. Op mijn telefoon, Ipad en macbook wel. Kan wel streamen naar chromecast, maar moet ook direct kunnen. Graag hulp28BD04B1-DD5E-4067-8291-282A0BBF7424.jpeg497AA768-2FAD-46FB-834E-D3B7907F07A5.jpeg55A6CB84-B110-48A6-9A74-5A2E503E85F8.png

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Level 19

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb
Level 20

@Casmon  schreef:

maar moet ook direct kunnen. Graag hulp

Dat kan dus niet.

De ziggo go chromecast-app werkt alleen op een ziggo verbinding.

Deze werkt namelijk op googletv of androidtv, dat staat niet gelijk aan de gewone android.

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Casmon
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor je reactie. Hier snap ikniets van?

waarom kan ik dan wel op mijn telefoon kijken?

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Casmon  schreef:

Deze werkt namelijk op googletv of androidtv, dat staat niet gelijk aan de gewone android.

0 Kudos
Casmon
Level 3
Topicstarter

En volgens mij is dit google tv, zie info foto’s

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

volgens mij mag/kan men buiten Nederlands alleen Ziggo kijken m.b.v. een draagbaar apparaat, zoals een smartphone en/of tablet. Dit i.v.m. de uitzendrechten, waarvan Ziggo natuurlijk alleen maar de rechten heeft gekocht voor in Nederland.

Ziggo levert alleen in Nederland internet en als de gebruikte internet verbinding via Ziggo is duidelijk dat men in Nederlands is. Geen Ziggo internet verbinding kan betekenen dat men geen Ziggo klant is of dan men in het buitenland is. En dan kan/mag men niet m.b.v. een tv kijken.

0 Kudos
Karel.
Level 17

@Casmon  schreef:

Er zijn 3 verschillende ZiggoGo apps. De ZiggoGOTV app die je geïnstalleerd hebt op de chromecast werkt alleen op een Ziggo internet verbinding. Dus niet op een internet aansluiting van een andere provider.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

• ZiggoGOTV app installeerbaar op GoogleTV, AndroidTV, AppleTV, Amazon stick is een zelfstandige applicatie en werkt alleen op een Ziggo internet aansluiting.
  • ZiggoGO app installeerbaar op een smartphone/tablet, kan eventueel streamen naar een chromecast, GoogleTV. Zorg dan dat ZiggoGOTV app daar dan niet op geïnstalleerd is.
  • Ziggogo.tv website werkt op een computer/laptop, is eventueel met hdmi kabel aan de TV aan te sluiten om die dan als monitor te gebruiken.
Pasi
Level 19

Nog wat extra informatie: ZiggoGo.Tv  heeft m.i. ook de laagste kwaliteit.

Dat is geen probleem als men b.v. op een klein scherm kijkt, maar als men  dat gaat streamen/casten naar een grote tv, dan is die lagere kwaliteit duidelijk te zien.

0 Kudos
Casmon
Level 3
Topicstarter

Dank. Dat valt reuze mee en is ook niet het probleem.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

Wim C.
Level 18

Dag @Casmon 

Ziggo en andere providers zoals KPN hebben afspraken met de contentpartijen (de zenders) gemaakt, waardoor de Content Portabiliteit Wetgeving van online diensten niet meer valt onder een open internetdienst zoals hieronder is genoemd.

De Portabiliteit van inhoud heeft betrekking op het recht van burgers van de Europese Unie (EU) op toegang tot betaalde online-inhoudsdiensten in andere EU-lidstaten, net zoals ze in hun eigen land zouden hebben, als onderdeel van de digitale eengemaakte markt van de EU.

Waarom deze deze afspraken met de contentpartijen zijn gemaakt is mij niet geheel duidelijk omdat zenders volgens mij zoveel mogelijk kijkers willen trekken. En of dit nu via een geabonneerd thuisnetwerk gebeurt of op de camping via een Apple TV, een SmartTV, SmartPhone of tablet; kijkers zijn kijkers. Onhandig is het zeker om via je telefoon te moeten casten naar je TV.

Alternatieven zijn er wèl maar niks is gratis: een abonnement afsluiten op Canal Plus of NLZiet of gedoe moet een satellietschotel van CanalDigitaal.

Casmon
Level 3
Topicstarter

Dank aan allen voor de reacties. 
Het is me duidelijk, streamen via telefoon voorlopig.

Allemaal een mooie dag.