1
Vraag
2
Reacties
ikke56

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Kan specifiek programma niet toevoegen aan kijklijst

Ik kijk TV op mijn laptop, W10 met de Ziggo Go app. Mijn kijklijst werkt goed alleen kan ik 1 specifiek programma maar niet toevoegen. De klantenservice van Ziggo had er weer eens geen antwoord op, stelletje klunzen en afzeikers.

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Uitgelicht
deteil

Level 2
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik kon geen van mijn favoriete programmas meer toevoegen aan de kijklijst. De oplossing was voor mij eenvoudig maar niet gebruiksvriendelijk: Alle items uit de kijklijst weggegegooid en daarna kon ik alle programmas weer toevoegen.

Alex

Community Moderator
  • 9614Reacties
  • 1120Oplossingen
  • 4369Likes

Hi @BrownSoftie,

Je laatste zin snap ik volledig, het is ook erg verwarrend. Grofweg zijn er op dit moment twee scenario's:

A: Programma's die alleen jij niet op je kijklijst kunt zetten, maar anderen (vaak) wel. Dit lijkt mis te gaan als je het programma in het verleden ook al op de kijklijst hebt gehad en dus is het moeilijk reproduceerbaar. Dit probleem speelt inderdaad al erg lang.

B: Programma's die door niemand op de kijklijst kunnen worden gezet. Dit gebeurt als het om een aflevering van een serie gaat, en er is in de afgelopen 7 dagen geen andere aflevering geweest. Meest voorkomende voorbeeld daarvan is een eerste aflevering van een nieuw seizoen.

Jouw nieuwe voorbeeld lijkt onder scenario A te vallen, want het lukt mij wel dit programma toe te voegen. Ik ga het uiteraard hoe dan ook doorzetten, sorry dat je hier al zo lang hinder van ondervindt. Test voor de zekerheid ook nog even of het wel op een andere manier lukt, bijvoorbeeld in je screenshot via de 3 puntjes bij de andere aflevering.

180 Reacties 180
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16661Posts
  • 3073Oplossingen
  • 7905Likes

Dat stelletje klunzen en afzeikers zijn ook maar simpele werknemers die voor een mager salaris allerlei soms onmogelijke problemen moeten zien op te lossen.

Zeker voor zo'n specifiek probleem is het goed te begrijpen dat een antwoord niet zomaar te geven is.

ikke56
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik ben niet iemand die onmiddellijk een oplossing vereist. Maar de klantenservice van Ziggo blijft verbazen. Ze schijnen niet meer te beseffen dat wij hun salaris opbrengen. Ze zouden een voorbeeld kunnen nemen aan bijvoorbeeld Coolblue. Als een medewerker van de klantenservice er zelf niet uitkomt zouden ze het probleem kunnen overzetten een collega, totdat het probleem is opgelost. Maar ter zake. Op mijn mobiel heb ik ook de app gedownload. Ook daar doet het probleem zich voor dat dit specifieke programma niet in mijn kijklijst terecht komt. Wie het weet, mag het zeggen.

Garihd

Level 17
  • 3124Posts
  • 103Oplossingen
  • 1792Likes

Gaat dat om een programma in de toekomst?  Welke specifieke programma op welk kanaal?

Heeft die uitzending wel terugkijkrecht?

ikke56
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Het gaat om American Chopper op Discovery, op werkdagen rond 17 uur. Ik heb de terugkijkrechten daarvan. Live kijken en via de programmagids terugkijken lukt wel, maar toevoegen aan mijn kijklijst dus niet.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Gaat het er om dat u een melding krijgt bij de volgende uitzending? Ik kan zelf niet meer kijken hoe dit hoort te werken.

De terugkijkrecht heeft Ziggo dat terzijde. Heeft u opname in uw pakket zitten dus TV Compleet of Max, en voor de duidelijkheid het gaat niet om het inplannen van een opname?

ikke56
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nee het gaat niet om het krijgen van een melding bij een volgende uitzending. Ik kan dit programma alleen niet toevoegen aan mijn kijklijst, andere programma's lukt wel. Het gaat niet om het maken van een opname want die toestemming heb ik niet.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2122Posts
  • 194Oplossingen
  • 1462Likes

Hi @ikke56, ik hoop en ga er vanuit dat iedereen zijn/haar best doen om een probleem op te lossen dus laten we een beetje lief blijven voor elkaar.

Ik begrijp dat het niet lukt om American Chopper toe te voegen aan je kijklijst terwijl dit met andere programma's wél lukt.
Dit euvel ervaar je op zowel je laptop als smartphone. Uiteraard ben ik zo vrij geweest om het zelf ook even te proberen.
Als ik 'American Chopper' zoek en aanklik krijg ik 2 opties: [kijk] en [kijklijst]

Vervolgens druk ik op kijklijst en zie ik dit programma in mijn kijklijst staan.

Kan je mij, in stappen, uitleggen wat er bij jou gebeurd? Zie je de knop wel, krijg je een foutmelding, blijft de lijst leeg nadat je het programma hebt toegevoegd?

ikke56
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik doe wat ik altijd doe en altijd goed gaat behalve hier. Nadat ik op toevoegen heb geklikt blijkt het programma niet te zijn toegevoegd. Ik krijg geen foutmelding. Hoe laat is American Chopper nu? ik kan maar een week terugkijken en ik zie het niet meer in de programmagids.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Het lijkt erop dat de 29ste augustus de laatste uitzending was.

Ankover

Level 9
  • 293Posts
  • 4Oplossingen
  • 156Likes

Ik heb hetzelfde probleem met een ander programma. Arjen Lubach kan niet worden toegevoegd aan de kijklijst. Als ik op het plusje druk, dan zie je dat ziggogo de opdracht gaat uitvoeren. Maar daarna staat er weer hetzelfde plusje (in plaats van vinkje) en is het ook niet toegevoegd aan de kijklijst. Er verschijnt geen foutmelding of iets dergelijks. Ik kan wel andere programma's van dezelfde zender toevoegen.

ikke56
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Ankover en anderen.

'Fijn' dat je hetzelfde probleem lijkt te hebben. Misschien komt er alsnog een goede uitleg van wat er mis is in de software en waar en zo.

Ankover

Level 9
  • 293Posts
  • 4Oplossingen
  • 156Likes

@ikke56 , ik vind de uitleg niet perse nodig. De kijklijst is een handige toevoeging in ziggogo en maakt het allemaal net weer wat makkelijker, maar noodzakelijk is het niet.

Door dit soort dingen in de community te melden, kunnen de ontwikkelaars bij ziggo in elk geval zien waar en dingen incidenteel of structureel misgaan en daarmee werken aan verbetering. Soms zijn ze hierbij ook weer afhankelijk van externe partijen. 

Ik wacht het verder rustig af 😀

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9614Posts
  • 1120Oplossingen
  • 4369Likes

Hi @ikke56, @Ankover - Dank voor jullie meldingen! Er lijkt inderdaad iets mis te gaan met de kijklijst in bepaalde gevallen als hetzelfde programma in het verleden ook al eens is toegevoegd. Er wordt nog onderzocht welke factoren er precies mee spelen (zoals het abonnement) en waar het mis gaat.

@ikke56 - Zie jij kans om je postcode & huisnummer [hier] toe te voegen? Dan kan ik je voorbeeld toevoegen aan het onderzoek.

ikke56
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Alex

Fijn dat er iets lijkt te gaan gebeuren. However, ik peins er niet over om prive-gegevens op dit openbare forum te zetten. Maar als je even je mailadres of mobiel nummer geeft dan kan het alsnog.

Steefb

Level 20
  • 16661Posts
  • 3073Oplossingen
  • 7905Likes

@ikke56 Als ja ze op de plaats die @Alex aangeeft plaatst zijn ze niet openbaar.

happy

Level 9
  • 238Posts
  • 8Oplossingen
  • 56Likes

Ik denk dat ik zie wat er gebeurt, ik heb hetzelfde probleem met onder andere People Magazine Investigates Ziggo GO op Investigation Discovery Ziggo GO De oorzaak is een eerdere vermelding in je kijklijst van het betreffende programma, waarna vervolgens het zenderpakket (in mijn geval Movies en series XL) wordt opgezegd. Als het zenderpakket dan weer wordt toegevoegd lukt het vervolgens niet meer om die titel weer op de kijklijst te zetten, je kunt het plusje aanklikken maar er verschijnt geen vinkje en het programma wordt niet toegevoegd aan de kijklijst.

happy

Level 9
  • 238Posts
  • 8Oplossingen
  • 56Likes

Begrijpelijk dat een dermate exotisch scenario als dit tijd vergt, ik vraag me af of dit ook optreedt op een mediabox. Ik zie het op mijn Ziggo Go account met UPC CI+ nog bij CI People magazine investigates. 

Voor de duidelijkheid, het is AFAIK een programma dat op al de kijklijst stond, zender verwijderd en

toegevoegd in abo,  daarna lukt het niet meer om dat programma met + opnieuw op de kijklijst te zetten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9614Posts
  • 1120Oplossingen
  • 4369Likes

Voor de duidelijkheid, het is AFAIK een programma dat op al de kijklijst stond, zender verwijderd en

toegevoegd in abo,  daarna lukt het niet meer om dat programma met + opnieuw op de kijklijst te zetten.

Klopt, @happy ! Het lijkt in ieder geval te gebeuren als het programma in het verleden op de kijklijst heeft gestaan en om wat voor reden dan ook nu niet meer (zonder dat deze er handmatig af is gehaald). Mogelijk is de situatie waarbij het kanaal tijdelijk niet bij je abonnement zat één van de scenario's, maar we zien ook meldingen van bijvoorbeeld NPO2.

Dat maakt het wel direct lastig om het probleem te reproduceren en het komt incidenteel voor. Het probleem lijkt verder alleen te spelen bij abonnementen zonder Mediabox Next of Next Mini. Daardoor kan de test ook niet (altijd) plaatsvinden of het op de Mediabox ook gebeurt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9614Posts
  • 1120Oplossingen
  • 4369Likes

Hi allen,

De precieze oorzaak is helaas nog niet boven water, en er is moeite om dit probleem te reproduceren.

Hebben jullie dit probleem recent nog ervaren? Zo ja, wil je dan het Ziggo GO-linkje delen van het programma die je probeert toe te voegen? En een tijdsindicatie wanneer je op het plusje drukte? Op die manier kan er gericht gekeken naar het gedrag.

@Ankover,

@Rverkr21, @Luneau  - Jullie gaven in een ander topic aan ook dit probleem te ervaren. Zien jullie kans bovenstaande vragen te beantwoorden?