Vraag
Reacties
ikke56
Level 4

Kan specifiek programma niet toevoegen aan kijklijst

Ik kijk TV op mijn laptop, W10 met de Ziggo Go app. Mijn kijklijst werkt goed alleen kan ik 1 specifiek programma maar niet toevoegen. De klantenservice van Ziggo had er weer eens geen antwoord op, stelletje klunzen en afzeikers.

e-mail meldingen
Aan Uit
Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Help ons en geef jouw voorbeeld door
Uitgelicht
deteil
Level 2

Ik kon geen van mijn favoriete programmas meer toevoegen aan de kijklijst. De oplossing was voor mij eenvoudig maar niet gebruiksvriendelijk: Alle items uit de kijklijst weggegegooid en daarna kon ik alle programmas weer toevoegen.

4 Kudos
Alex
Community Moderator

Hi BrownSoftie,

 

Je laatste zin snap ik volledig, het is ook erg verwarrend. Grofweg zijn er drie scenario's:

 

A: Programma's die alleen jij niet op je kijklijst kunt zetten, maar anderen (vaak) wel.
Hier gaat iets mis als je het programma in het verleden ook al op de kijklijst hebt gehad, maar nu niet meer. Er is dan een mismatch, waarbij je wel de optie te zien krijgt om het programma toe te voegen (en dit succesvol lijkt te gebeuren), maar vervolgens zie je 't niet terug. Het systeem denkt dat je 'm namelijk al op de lijst hebt. Dit is helaas een erg hardnekkig probleem, waarbij nog onbekend is wanneer dit opgelost wordt.

 

B: Programma's die door niemand op de kijklijst kunnen worden gezet.
Dit gebeurt als het om een aflevering van een serie gaat, en er is in de afgelopen 7 dagen geen andere aflevering geweest. Meest voorkomende voorbeeld daarvan is een eerste aflevering van een compleet nieuw seizoen. Ook hier krijg je wél de succesvol-melding, maar is het programma vervolgens nergens te bekennen.

 

C: Er is überhaupt geen optie (+-teken) om het programma toe te voegen aan de kijklijst.

Dit betekent dat het programma niet vrijgegeven gaat worden voor Replay TV (terugkijken). Dit werkt zoals het is bedoeld.

 

Jouw nieuwe voorbeeld lijkt onder scenario A te vallen, want het lukt mij wel dit programma toe te voegen. Ik ga het uiteraard hoe dan ook doorzetten, sorry dat je hier al zo lang hinder van ondervindt. Test voor de zekerheid ook nog even of het wel op een andere manier lukt, bijvoorbeeld in je screenshot via de 3 puntjes bij de andere aflevering.

 

**Deze informatie is in 2025 bijgewerkt**

2 Kudos
187 Reacties 187
Ankover
Level 9

@Alex dit is toch wel vreemd. Bij mij werkt het toevoegen weer na het legen van de lijst. Alleen toekomstige programma's kan ik nog niet toevoegen. Blijkbaar zijn er ook mensen die na het legen van de lijst nog steeds niets kunnen toevoegen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Inderdaad heel gek, @Ankover - Tot dusver leek deze workaround voor alle melders hier te werken, wat doet vermoeden dat de 'grote' storing tussendoor hier nog parten in speelt. Mogelijk zijn bijv. programma's die ten tijde van die storing toegevoegd werden, nu helemaal niet toe te voegen (dus ook niet met de workaround). Het blijft erg chaotisch (en vooral kwalijk) dat er nog steeds dusdanige problemen zijn. Ik heb helaas ook geen nieuwe update hierover te melden.

0 Kudos
Claudia101
Level 2

Ik kan ook geen programma in mijn kijklijst krijgen. Krijg wel het vinkje maar het gaat niet naar de kijklijst. Heel soms lukt het maar na een paar dagen is mijn kijklijst weer leeg. Dit speelt al maanden. Heb inmiddels een nieuwe modem en nieuwe mediabox. Alles al een paar keer terug gezet naar de fabrieksinstelling. Ik heb dit op tv, desktop en tablet.

Zolangzamerhand is het zeer irritant, programma's mis ik.
Toen ik mijn nieuwe mediabox installeerde was is blij want in het opstartscherm stond u kunt alle programma's in een kijklijst zetten waardoor u nooit meer iets mist, nou ik mis dus van alles.
Klantenservice weet niet eens dat er een kijklijst bestaat en van de week kreeg ik de mededeling dat ik hier maar moest gaan kijken. Maar als ik hier kijk schiet het ook niet op. 
Ik wil mijn kijklijst gebruiken, ik betaal voor een functie die niet werkt.

ikke56
Level 4
Topicstarter

@Claudia101 Ik kan begrijpen dat je niet het hele draadje hebt gelezen maar anyway het ligt aan Ziggo en niet aan jouw apparatuur. Ik begrijp dat je in het verleden ook de kijklijst gebruikte. Bij velen werkt het zo als snelle/tijdelijke oplossing: maak handmatig de kijkljst helemaal leeg, daarna kan je weer programma's gaan toevoegen. Ik weet uiteraard niet of er nog iets in je kijklijst staat maar goed.

0 Kudos
Claudia101
Level 2

Helaas niet. Mijn lijst word zelfs regelmatig leeggemaakt terwijl ik dit niet doe.

0 Kudos
Ankover
Level 9

@Alex het wordt wel heel erg storend nu. Ik ben vannacht weer mijn hele kijklijst kwijtgeraakt.  Dit is nu al 3 weken achter elkaar. Gisteravond niets aan de hand. En nu open ik de app en is alles foetsie. Wanneer wordt dit eindelijk verholpen? Of ligt de oorzaak in mijn verouderde abonnement of het niet hebben van een mediabox en heeft het daarom geen prioriteit voor ziggo? 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Erg frustrerend dat dit nu blijft terugkeren; @Ankover - Het staat los van het type abonnement/Mediabox, want @Claudia101 heeft een Mediabox Next en zit dus op het andere 'platform'. Hoe dan ook ontzettend gek dat de kijklijst geleegd wordt om de zoveel tijd. Lijkt het volledig willekeurig te gebeuren? En voor mijn beeldvorming; alles is dan weg? Kun je voor de zekerheid ook eens een film toevoegen van Entertainment > Movies & Series om uit te sluiten dat ook die content verwijderd wordt?

0 Kudos
ikke56
Level 4
Topicstarter

Laat een ding nu wel duidelijk zijn: Ziggo is niet van plan dit probleem op te lossen.

0 Kudos