Vraag
Reacties
Wocli
Level 2

Kan programma niet doorspoelen op iPad, wel op Android

Op de iPad kan ik vaak programma's niet doorspoelen op de iPad, terwijl ik precies hetzelfde programma wel kan doorspoelen in de Ziggo Go app op mijn Android telefoon. Zie foto als voorbeeld.IMG_0049 - Copy.jpg

Iemand hetzelfde probleem of misschien een oplossing?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi @Wocli - Ik had destijds verwacht dat dit spoediger aangepast zou worden, maar helaas is dat niet het geval geweest. Ik heb inmiddels begrepen dat dit door technische beperkingen komt en het is ook nog onzeker of dit op korte termijn überhaupt aangepast gaat worden. We hebben navraag gedaan voor meer informatie, maar voorlopig blijft dit het dus.

0 Kudos
Alex
Community Moderator

Hi @Wocli,

 

Scherp opgemerkt! Het lijkt erop dat de reclame-markeringen niet werken op iOS apparaten op enkele kanalen zoals SBS en Net 5. Als die niet worden herkend, werkt het doorspoelen inderdaad ook niet. Je bent niet de enige die het ervaart, voor zover ik kan zien lijkt het op alle iOS-apparaten te gebeuren bij deze zenders. Ik heb er intern melding van gemaakt!

1 Kudos
6 Reacties 6
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ziggo en Apple zijn al jaren aan elkaar gewaagd, en wat ik zie op je iphone is dat dit reclame blokken zijn tussen stukken en dit kan met live programma's en gewone programma's uit de EPG niet worden doorgespoeld. Alleen bij een opname van een programma kan je wel doorspoelen.

 

Je Android telefoon is gewoon mazzel dat dit kan, maar Apple en Ziggo houd zich daar weer strikt aan de richtlijn want anders krijgt Apple nog meer geld van Ziggo.

0 Kudos
Wocli
Level 2
Topicstarter

Hi Dave! Bedankt voor je reactie, alleen heb je het niet helemaal goed gezien. Het is geen reclameblok wat ik probeer door te spoelen, maar Hart van Nederland, dus dat zou je wel moeten kunnen doorspoelen, wat op mijn Android toestel wel kan. Ook als ik het op mijn PC in de browser gebruik, kan ik op dat stuk doorspoelen. Op mijn iPad en iPhone kan het echter niet, wat ik heel vreemd vindt. Ik ben benieuwd of ik de enige ben of dat er nog meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

 

Ik heb nog een foto gemaakt, nu van mijn iPhone (bovenste) en mijn Android toestel (onderste).

Wocli_0-1718722236123.png

Op hetzelfde moment in de uitzending zie je dat op de iPhone de vooruitspoelknop gedisabled is en op het Android toestel niet.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Wocli,

 

Scherp opgemerkt! Het lijkt erop dat de reclame-markeringen niet werken op iOS apparaten op enkele kanalen zoals SBS en Net 5. Als die niet worden herkend, werkt het doorspoelen inderdaad ook niet. Je bent niet de enige die het ervaart, voor zover ik kan zien lijkt het op alle iOS-apparaten te gebeuren bij deze zenders. Ik heb er intern melding van gemaakt!

Wocli
Level 2
Topicstarter

Hi Alex,

Is al bekend of en wanneer het opgelost gaat worden?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Wocli,

 

Het gaat zeker opgelost worden, maar wanneer weten we helaas nog niet. Sorry. Zodra ik wel meer weet, laat ik het uiteraard direct weten!

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Wocli - Ik had destijds verwacht dat dit spoediger aangepast zou worden, maar helaas is dat niet het geval geweest. Ik heb inmiddels begrepen dat dit door technische beperkingen komt en het is ook nog onzeker of dit op korte termijn überhaupt aangepast gaat worden. We hebben navraag gedaan voor meer informatie, maar voorlopig blijft dit het dus.

0 Kudos