AntonioS

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet opnemen in ziggo go app met nieuwe next mini

Ik heb een paar maanden geleden een Ziggo mini next kastje gekregen maar sindsdien is de optie om programma’s op te nemen in Ziggo go app verdwenen. Ziggo Mini next heb ik meerdere keren herstart, naar fabrieksinstellingen hersteld en ziggo go app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit gedaan op iPhone 14, iPad en Android toestel. Niets helpt. Hier baal ik enorm van. Wie kan mij hiermee helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Goedemiddag @AntonioS,

Allereerst ontzettend bedankt voor je engelengeduld! Zojuist heb ik een update gekregen dat er een aanpassing is verricht. Het is nu eindelijk opgelost. Mogelijk zijn de bestaande opnames wel verloren gaan. Dit geldt mogelijk ook voor geplande opnames op je mediabox. Het enige wat jij nog hoeft te doen is je wachtwoord van Mijn Ziggo aan te passen. 

Zien we je snel terug met de bevestiging?

Bekijk in context

20 Reacties 20
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @AntonioS 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben. Wèl een beetje jammer dat u al maanden met dit probleem zit.Als u eerder aan de bel had getrokken dan was u waarschijnlijk eerder geholpen.

Allereerst een vraag: welk TV-pakket heeft u?

AntonioS
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Wim,

Ik heb lang met Ziggo aan de lijn gehangen om dit opgelost te krijgen maar het is helaas niet gelukt. De medewerkster heeft mij aangeraden om hier mijn probleem te posten dus ik hoop dat het wat oplevert. 
Mijn abonnement is “Internet Complete en TV Complete Next Mini” (staat in Mijn Ziggo app).

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@AntonioS wat irritant zeg! Met die variant wil je natuurlijk optimaal van je pakket genieten.

Voor mijn beeldvorming: met de browser ervaar je hetzelfde als via de app? Zie je daar hetzelfde staan? 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

ga met de ipad eens via safari naar www.ziggogo.tv log daar in en kun je dan wel opnames toevoegen?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@AntonioS 

Door het onderstaande te controleren kan het op zijn minst uitsluitsel geven of de ZiggoGo app en de Next met elkaar en mogelijkheden “gekoppeld” zijn. 

 

Open de ZiggoGo app, open “gedeeld profiel” en controleer bij Mediaboxen het CA-ID nummer (=het smartcard nummer van de Next). En kijk of de drie vinkjes ook aanwezig zijn.

17BB68E8-83A2-420D-852F-4A01E9B2039A.jpeg

 

Open de “Mijn Ziggo” app ga naar Producten -> Televisie -> Ziggo Mediabox Next -> Meer info

78495497-2320-41DE-B109-2FFEC8F96EB7.jpeg

Controleer of het smartcardnummer overeen komt het CA-ID nummer in de “ZiggoGo” app

B7197086-D390-4B61-AE22-63B58D37A366.jpeg

 

@puppie  Als ik de Ziggogo.tv app in Firefox op mijn ipad start opent die de ZiggoGo app. Bij Safari krijg ik de keuze (misschien alleen de eerste keer) om of de browser versie of de app te openen. 

AntonioS
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jacob Klopt. met de browser/ziggo go app op ipad, iphone en/of android telefoon heb ik geen optie op programma's op te nemen. 

AntonioS
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@puppie nee, helaas niet

AntonioS
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Karel. 

 

In Mijn Ziggo app zie ik netjes mijn Next Mini (Arris VIP5002W) staan met Serienummer, Smartcardnummer, Smartcard status en MAC-adres.

ECHTER

Als ik in mijn Ziggo GO app kijk bij Instellingen > Profiel dan zie ik staan: "Profielen zijn niet beschikbaar bij je abonnement". Ik kan dus geen "gedeeld profiel" kiezen en het Smartcardnummer vergelijken met gegevens in Mijn Ziggo app.

 

Vreemd he...

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Dat lijkt mij dan de oorzaak van het probleem. Hopen dat Ziggo medewerkers hiermee wat gerichter kan zoeken en het voor je kan oplossen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@AntonioS bedankt voor al je info.

Is er al gecheckt of je zeker weet dat je op MijnZiggo inlogt met dezelfde inloggegevens als ZiggoGo? Soms komt het voor dat daar een ouder account voor wordt gebruikt. 

Kan je dat eens controleren aub?

AntonioS
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jacob  Ja, ik log op beide apps in met dezelfde inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord)

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@AntonioS akkoord. Dan is alles wat we zo'n beetje kunnen bedenken wel getest. 

We gaan er voor je achteraan. Wordt vervolgt, je hoort zo snel mogelijk van ons!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Nog 1 laatste check, @AntonioS . Het opnemen op de mediabox zelf werkt wel gewoon? 

AntonioS
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ja, het opnemen rechtstreeks op de Next  Mini met afstandsbediening werkt goed.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Duidelijk. Ging ik ook wel vanuit, hoor. Er is een ticket aangemaakt om dit te onderzoeken en verhelpen. We houden je op de hoogte! 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @AntonioS,

Ik heb even navraag gedaan, helaas is er op dit moment nog geen oplossing. Zodra er meer nieuws bekend is, laat ik het aan je weten. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @AntonioS
Ik heb je zojuist en privébericht gestuurd en zie je reactie graag tegemoet 🙂

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@AntonioS Even een korte update: we zijn nog altijd in afwachting van terugkoppeling van het openstaande ticket wat er is aangemaakt. Ik heb voor nu dus nog geen oplossing. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@AntonioS We zien licht aan het einde van de tunnel. De oorzaak is zo goed als gevonden, waarbij er achterliggend iets niet goed staat. Een mogelijke oplossing heeft wel als gevolg dat je je huidige opnames verliest. Is dat een dealbreaker voor je? 

Uitgelicht topic