1
Vraag
2
Reageer en help mee
PhoenixNL

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Kan geen profiel selecteren in Ziggo Go

Hallo,

Ik heb eigenlijk altijd al alles van Ziggo gehad, Internet + TV + Telefonie (en tijdens deze periode werkte Ziggo Go met opnemen via de app op telefoon of website perfect). Naderhand een keer aangepast met tv gestopt en naderhand toch weer tv genomen van Ziggo maar dan middelste pakket en nu weer naar grootste tv pakket.

Laatst werkte Ziggo Go totaal niet bij mij, maar gelukkig was ik niet de enige en zag op dit forum heel wat herkenbare foutmeldingen. Zag vandaag een update op TV Totaal dat Ziggo Go het weer zou moeten doen en inderdaad op mijn pc kan ik Ziggo Go gebruiken en tevens op mijn mobiel.

Helaas kom ik weer op een oude fout uit dat ik merk dat ik mijn profiel niet kan selecteren wat ik wel kan op mijn Next Mini. En dan wordt het lastig opnemen en/of opgenomen materiaal terug kijken.

Dit krijg ik te zien op Chrome, Firefox en Edge.

Weet iemand er een oplossing voor?

Alvast bedankt 

35 Reacties 35
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

Als je in Firefox en Chrome even de Cookies en Cache leegt en dan weer naar https://www.ziggogo.tv/nl/home

gaat, als ik inlog kan ik wel profielen zien.

Schermafbeelding 2024-01-27 om 07.23.51.pngSchermafbeelding 2024-01-27 om 07.24.20.png

In de Ziggo Go App staat Profiel icoon op Links in de bovenhoek

IMG_0998.jpgIMG_0997.jpg

Als dit niet werkt, maak hem dan eerst aan via de Mini door op de zijkant van de afstandbediening te drukken en Profielen te kiezen.

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Helaas werkt het ook niet op die browsers en ook niet na het legen van cookies en cache.

Toch blijft er op www.ziggogo.nl en op de Ziggo Go app op de smartphone aangeven dat Profielen niet beschikbaar zijn op je abonnement.

PhoenixNL_0-1706368017779.jpeg

Maar nu bedacht ik me doordat je zei het aanmaken van een profiel op de Next Mini (die ik eigenlijk al had) om een nieuw profiel aan te maken. 

Maar dat lukte niet en op het eind geeft hij een foutmelding aan: 

Foutcode CS6211

Deze code geeft aan dat het niet gelukt is om een profiel aan te passen. 

Het lijkt erop dat je op meerdere apparaten een profiel probeert aan te passen. Wacht met het aanbrengen van aanpassingen op de mediabox tot aanpassingen via de Ziggo GO app of een andere mediabox in huis zijn afgerond.

Probeer het over 10 minuten nog een keer.

Ik zal het inderdaad nog eens proberen over minimaal 10 minuten maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet werkt.

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Het is wel gelukt om een profiel toe te voegen bij de Next Mini maar toch blijft Ziggo Go aangeven dat profielen niet beschikbaar zijn bij je abonnement.

Dit probleem ligt naar mijn gevoel meer aan mijn account (dat er iets niet eraan gekoppeld is) dan dat er iets met mijn apparatuur aan de hand is. Maar goed ik kan het ook mis hebben natuurlijk.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

Ik zal dit aangeven bij een Ziggo Medewerker die kan dit oppakken en kijken wat er aan de hand is.

Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo Medewerker, deze komt via dit topic dan langs een deze dagen en neem contact hier op. Let wel dat u het op Community houd hier, anders gaan zaken door elkaar lopen en duurt het veel langer voor een oplossing.

Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken, en uw sneller helpen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14233Posts
  • 1184Oplossingen
  • 6227Likes

Hey @PhoenixNL . Welkom hier! 

Ik ben een beetje zoekende voor wat hier aan de hand is en heb niet gelijk een oplossing voor je. Maar samen gaat we hier vast en zeker uitkomen. 

Zou je mij in een privébericht willen sturen met welke gebruikersnaam je inlogt in ZiggoGO (en MijnZiggo)? 

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb je een bericht gestuurd @Lycke 

En @Dave nog bedankt voor je hulp

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

Graag gedaan @PhoenixNL en bij @Lycke zit je wel goed hoor, die bijt zich graag vast in dit soort onderwerpen. Ze weet wie het zegt 😂😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9386Posts
  • 1104Oplossingen
  • 4224Likes

Hi @PhoenixNL,

Lycke is er vandaag niet en ik heb enkele zaken overgedragen gekregen, ook de informatie die per privébericht is verstuurd. Ik zie bij eerdere contactmomenten dat je ook het probleem ervaart dat je je zenders kwijtraakt op je Mediabox zodra je inlogt bij Ziggo GO? Ik verwacht dat dit dezelfde onderliggende oorzaak heeft als wat je hier ervaart: Jouw Ziggo GO is (onterecht) ingeregeld als een abonnement zonder Mediabox, dan kom je in een andere omgeving en mis je dus ook ook bepaalde functionaliteiten zoals opnemen en profielen. Dit kan tot overmaat van ramp vervolgens gevolgen hebben voor de kijkrechten op je Mediabox.

Er loopt op dit moment een onderzoek en we hebben jouw situatie daaraan toegevoegd.

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Alex, het probleem dat zodra ik probeerde in te loggen bij Ziggo Go en daardoor mijn zenders weg vielen op de Next Box Mini is inmiddels opgelost. Opgelost bedoel ik mee, toen de landelijke storing verholpen was, werkte dit ineens weer normaal. Maar het huidige probleem blijft inderdaad dat ik geen profiel kan maken/selecteren in de Ziggo Go omgeving. Fijn om te horen dat er een onderzoek gaande is.

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Alex @Lycke  Is het niet mogelijk dan om mijn abonnement weer "terug te zetten" zodat mijn Ziggo niet ingeregeld is als een abonnement zonder Mediabox? 

Ik bedoel fijn dat er een onderzoek is maar nu de oorzaak bij mij grotendeels bekend is, moet het toch mogelijk zijn om het weer goed te zetten. Toch?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1383Posts
  • 210Oplossingen
  • 728Likes

@PhoenixNL helemaal mee eens dat nu de oorzaak duidelijk is het ook gewoon goed gezet moet worden. Dat is niet iets wat in Mijn Ziggo geregeld moet worden maar in achterliggende systemen. Ik begrijp echter dat je ook geheel geen opnames kan zien, klopt dat? 

Dat er dan nog steeds iets van een synchronisatieprobleem is aan onze kant, dat is dan wel duidelijk. Het probleem wijkt daarmee wel af en willen we hier graag duidelijkheid in creëren voor de collega's die hier de oplossing voor moeten regelen. 

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik kan wel opnames kijken die ik gemaakt heb met de Media Box Mini, maar niet via het Ziggo Go portaal, niet via website en niet via de app helaas.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1383Posts
  • 210Oplossingen
  • 728Likes

Check, dankjewel voor deze aanvulling. Een heus probleem van de synchronisatie aan onze kant op jouw account. Wel weer een nieuwe situatie, want geen profielen en opnames hebben we nog niet voorbij zien komen als bekend issue. Ik heb er melding van gemaakt zodat dit onderzocht kan worden. 

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Is er nog een update? over mijn case.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9386Posts
  • 1104Oplossingen
  • 4224Likes

Hi @PhoenixNL - Er is helaas geen update op dit moment.

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Alex Bedankt Alex.

Ik blijf het toch vragen, niet iedere dag, maar om de zoveel tijd.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9386Posts
  • 1104Oplossingen
  • 4224Likes

Hi @PhoenixNL, ondanks dat we nog geen afmelding hebben gehad, zien we dat er diverse synchronisatie-problemen inmiddels zijn opgelost. Hoe staat het op dit moment bij jou ervoor?

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik zal straks proberen.

PhoenixNL
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

ik blijf hetzelfde houden, ook zie ik nog steeds dit 

PhoenixNL_0-1709642738975.png

Terwijl ik dit moet zien

PhoenixNL_1-1709642779338.png

Bij mij staat Profiel terwijl er Account en Profielen moet staan.

Die 2de afbeelding heb ik van een collega, zoals genoemd in bovenstaande post.

Dus helaas nog geen verbetering.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic