1
Vraag
2
Reacties
Mad Bulldog

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Installeren Ziggo Go op OK ODL 43642U-TAB lukt niet

Ik kan geen Ziggo Go downloaden via play store van OK ODL 43642U-TAB tv. Ook niet via play.google.com. Ook kan ik niet via een bijgeleverde browser kijken via www.ziggogo.tv. ik krijg alleen het zwarte scherm met Ziggo te zien, maar kan niet inloggen.

De tv is 4k en een smart tv met android 9.0. heeft 3 hdmi aansluitingen en 2 usb en een utp aansluiting en kan ook via wifi en is Ziggo gecertificeerd.

Boven alles naar UTP kabel gemaakt ipv Coax, vanwegen overstap naar glasvezel. Toch bij Ziggo gebleven en gelukkig hebben ze nu de Next mini met utp aansluiting. Helaas kan ik 1 Next box en maximaal 2 next minis krijgen volgens Ziggo, maar we hebben 4 tv's. Dus 1 van mijn kids kan nu boven geen tv kijken. De CI+ module kan ook niet, want ik heb geen Coax meer liggen boven. Wie heeft een oplossing voor deze tv, zodat we wel tv kunnen kijken zonder Coax aan te moeten sluiten of een chromecast te moten kopen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/OK-ODL39640H-DIB-Ziggo-app-installeren/td-p/845497

 

Ik vrees dat het niet zal lukken en dat je toch een chromecast of firestick of iets dergelijks moet aanschaffen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Controleer of regio en land en taal instellingen op Nederland zijn in te stellen. Eventueel opnieuw instellen na teruggaan naar fabrieksinstellingen en opnieuw de installatie wizard doorlopen. Als de Playstore “denkt” dat het geen Nederlandse TV is dan wordt mogelijk de ZiggoGo App niet aangeboden.

http://images.elmarc.nl/OK/MANUALS/OK-ODL43642U-TAB-MAN-ML.pdf

 

Als dat niet lukt, dat wordt het in de TV heel moeilijk of zelfs onmogelijk. We kunnen immers zelf niets doen aan wat de playstore aanbied.

 

Dan blijft toch de Google Chromcast GoogleTV over (30 euro). In de loop van de tijd goedkoper dan een Next mini of CI+ module.

https://www.bcc.nl/televisie/mediaspeler/media-streamer/google-chromecast-google-tv-2k-wit/329344

 

Mad Bulldog
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reactie Karel.

Ik ga eerst nog proberen via een usb stick met es explorer om de ziggo go tv app te installeren. Als dit niet lukt, dan zal ik toch een Chromecast aan moeten schaffen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/OK-ODL39640H-DIB-Ziggo-app-installeren/td-p/845497

 

Ik vrees dat het niet zal lukken en dat je toch een chromecast of firestick of iets dergelijks moet aanschaffen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tv

 

Ik lees dat dit model wel Android TV als besturingssysteem heeft. Dan zou de Ziggo Go TV app in theorie kunnen werken. Het is mogelijk dat Ziggo het toch niet ondersteund voor dit merk dan zal de app inderdaad niet installeerbaar zijn.

Mad Bulldog
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ga proberen om e-share via de Qr-code link op de tv te downloaden en kijk of screen mirroring gaat werken.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mad Bulldog screenmirroring wordt niet ondersteund door de Ziggo Go app!

 

Ik heb er niet naar gezocht als dit model Chromecast ondersteuning heeft ingebouwd kan dat nog worden geprobeerd.

Mad Bulldog
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo go en ziggo go tv zijn niet te installeren via play.google.com.

Ga screen mirroring via e-share op de tv proberen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mad Bulldog welke tv kanalen zijn nodig voor die OK? En is die TV hoe dan ook noodzakelijk? 

Via een laptop kan er ook worden gekeken.

 

Mad Bulldog
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De 3 kids hebben allemaal dezelfde tv sinds januari vorig jaar. Destijds 1 met next box en 2 via een ouder upc model via kabel. Nu heb ik de coax vervangen door utp kabel ivm iedereen een eigen pc boven en omdat wij in 1e instantie over zouden gaan naar glasvezel. Toch yerug naar Ziggo, omdat Delta echt nks was. Maar nu moest ik dus over naar de Next mini. De verkoop dame verteldde mij als ik 1 next box zou terug sturen ik 3 Next minis terug zou ontvangen en 1 Next box voor beneden zou behouden. Nu blijkt dat er maar 1 Next box en 2 Next minis per huisadres mogen worden verstrekt. Dus zit 1 van mijn kids zonder TV. Ze zijn 21, 16 en 14, dus het niet noodzakelijk maar wel fijn als ze zich even op hun eigen kamer willen terug trekken om te chillen, dat ze daar dan ook tv kunnen kijken op een 43 inch scherm ipv op de telefoon, laptop of pc. Ik ga morgen proberen of ik via airplay van apple kan kijken. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mad Bulldog 

Wat nog een optie is vanuit de PC via HDMI naar de TV. 

 

Airplay wordt ondersteund door de ziggo go app, alleen voor gewoon kijken, terugkijken wordt nog niet ondersteund.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic