Ik wil Ziggo Go installeren op tweede TV (smart TV).
Downloaden van de app volgens instructies gaat goed.
Installeren lukt niet. Melding: Niet mogelijk in jouw land.
Alle andere downloads (voorheen Canal +) werken.
Volgens medewerker van Ziggo ligt het probleem bij Philips en moet ik daar vragen om een nieuwe VPN.
Lijkt mij geen goed advies.
Hoe dit probleem op te lossen.
Rob
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat is het type (Philips) TV? Heb je een VPN actief op de tv? Probeer die eens (minimaal) voor de duur van de installatie uit te schakelen, om uit te sluiten dat het daar aan ligt.
Houd rekening met het volgende:
Hallo @robk3 , welkom op onze Community. Fijn om te zien dat jij je eerste topic hier hebt aangemaakt. Wanneer je de melding "niet mogelijk in jouw land" ziet staan, lijkt het erop dat dit toestel gebruik maakt van een VPN of dat de Playstore niet staat ingesteld op Nederland. Zo te zien heb je al een paar goede tips ontvangen van @jansmarcel en @Karel. Heb je deze gezien?
Helaas nog geen succes. Ik heb probleem nu voorgelegd aan appsupport@ziggo.com
kun je de app wel vinden in de play store ?
ik kan Ziggo Go opvragen in en krijg dan Ziggo Go TV app. Dan volgt de melding zoals aangegeven en kan er niet geïnstalleerd worden.
dan staat de tv op het verkeerde land ingesteld
Goedemiddag @robk3 ,
De collega’s van AppSupport zijn hier ook actief als moderator. Ik zie dat je inmiddels van een reactie bent voorzien. @anoniemforum heeft het in dit geval bij het juiste eind. Voor de volledigheid geef ik hierbij nogmaals hetzelfde antwoord:
Als je de melding krijgt dat de app niet in jouw land beschikbaar is, betekent dit dat de landinstellingen van de Play Store niet goed staan. De Ziggo GO-app is namelijk alleen beschikbaar voor de Nederlandse markt.
Dit zie je terug op Kan een app niet vinden - Google Play Help en kun je er 2 kanten mee op:
1: wijzigen van land in je account
2: een nieuw Play Store account met juiste landinstelling.
Wil je laten weten of het hierna is gelukt?
beste Jesse,
Bedankt voor je belangstelling. Helaas schiet het niet op. Ik had het maar even opgegeven, maar jouw mail zet me weer aan de slag.
Ik heb geprobeerd het land te wijzigen, maar zonder succes. De keuzemogelijkheid "Land en profielen" komt niet tevoorschijn. Dus ik heb geen idee wat er nu aangegeven staat.
Lastig dat aanpassen niet mogelijk is. Om een softwarematig euvel, of een instelling uit te sluiten. Je kan de TV nog terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
Eenmaal helemaal opgeschoond, stel de tv in en download de Ziggo GO TV app opnieuw. Ben benieuwd hoe het dan gaat @robk3.
Beste Dennis,
Ik ben gelijk aan de slag gegaan en nadat ik alles weer opnieuw had ingevoerd en de app Ziggo Go via de Playstore had aangevraagd was het antwoord helaas: Ziggo Go van Liberty Global is niet verkrijgbaar via de Playstore voor dit apparaat.
Ik snap er niets van. Een Philips Android TV van 2 jaar oud zou dit probleem toch niet mogen hebben.
Zou ik terug moeten naar de leverancier?
@robk3 schreef:helaas: Ziggo Go van Liberty Global is niet verkrijgbaar via de Playstore voor dit apparaat.
Een Philips Android TV van 2 jaar oud zou dit probleem toch niet mogen hebben.
Zou ik terug moeten naar de leverancier?
Heb je wel een android? Phiips verkoopt ook met eigen besturingssysteem.
Hoe weet ik of mijn Philips TV een Titan OS, Google, Android, Saphi of Linux TV is?
welk model Philips tv is het ?
Het land of de regio voor Google Play bepaalt welke content je vindt in de Play Store en in apps. De apps, games en andere content in de Play Store en in apps kunnen per land of regio verschillen.
Als je je Google Play-land of -regio wijzigt, heb je misschien geen toegang meer tot bepaalde boeken, films, tv-programma's, games en apps.
Je kunt je Google Play-land of -regio maar één keer per jaar wijzigen. Nadat je je Google Play-land of -regio voor het eerst hebt ingesteld of wijzigt, moet je 12 maanden wachten voordat je nog een wijziging kunt aanbrengen.
In de volgende situaties is deze optie misschien niet beschikbaar:
Het is een Philips 32PFS6906/12
het is een Android tv dus zou de app moeten kunnen installeren
Sterker nog ik heb op dat type TV de app gewoon geinstalleerd gekregen. Al is dit wel een poos geleden. (Hij staat er wel nog steeds op). TV van mijn ouders.
@robk3 een dubbelcheck --> want je laat weten dat je probeert om Ziggo GO te installeren via de Play Store (webomgeving). Dat gaat mis, want je TV is geen mobiel apparaat --> check het of het wel lukt via de Ziggo GO TV app: Ziggo GO TV - Apps op Google Play
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.