Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
robk3
Level 2

Installeren Ziggo GO op TV geeft melding 'Niet mogelijk in jouw land'.

Ik wil Ziggo Go installeren op tweede TV (smart TV).

Downloaden van de app volgens instructies gaat goed.

Installeren lukt niet. Melding: Niet mogelijk in jouw land.

Alle andere downloads (voorheen Canal +) werken.

Volgens medewerker van Ziggo ligt het probleem bij Philips en moet ik daar vragen om een nieuwe VPN.

Lijkt mij geen goed advies.

Hoe dit probleem op te lossen.

Rob   

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
18 Reacties 18
jansmarcel
Level 16

Wat is het type (Philips) TV? Heb je een VPN actief op de tv? Probeer die eens (minimaal) voor de duur van de installatie uit te schakelen, om uit te sluiten dat het daar aan ligt.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Houd rekening met het volgende:

 

  • ZiggoGOTV app kan alleen werken op Philips smart TV’s met het GoogleTV of AndroidTV besturingssysteem.
  • Als de TV dus een AndroidTV of GoogleTV als besturingssysteem heeft moet deze ingesteld zijn op regio Nederland, de menu taal mag afwijken. Dan zal de ZiggoGOTV app ook zichtbaar worden in de Google Playstore.
  • Downloaden van de Google Playstore is normaliter ook gelijk installeren. Dus wel kunnen downloaden maar niet kunnen installeren is verwarrend.
  • ZiggoGOTV app voor op TV werkt niet via een VPN alleen direct op een aansluiting/IP adres van Ziggo. Dus heb je een VPN op je TV geïnstalleerd en in gebruik zal je die moet uitschakelen of verwijderen.
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @robk3 , welkom op onze Community. Fijn om te zien dat jij je eerste topic hier hebt aangemaakt. Wanneer je de melding "niet mogelijk in jouw land" ziet staan, lijkt het erop dat dit toestel gebruik maakt van een VPN of dat de Playstore niet staat ingesteld op Nederland.  Zo te zien heb je al een paar goede tips ontvangen van @jansmarcel en @Karel. Heb je deze gezien? 


 

 

0 Kudos
robk3
Level 2
Topicstarter

Helaas nog geen succes. Ik heb probleem nu voorgelegd aan appsupport@ziggo.com

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je de app wel vinden in de play store ?

0 Kudos
robk3
Level 2
Topicstarter

ik kan Ziggo Go opvragen in en krijg dan Ziggo Go TV app. Dan volgt de melding zoals aangegeven en kan er niet geïnstalleerd worden.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dan staat de tv op het verkeerde land ingesteld

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @robk3 ,

De collega’s van AppSupport zijn hier ook actief als moderator. Ik zie dat je inmiddels van een reactie bent voorzien. @anoniemforum heeft het in dit geval bij het juiste eind. Voor de volledigheid geef ik hierbij nogmaals hetzelfde antwoord:

Als je de melding krijgt dat de app niet in jouw land beschikbaar is, betekent dit dat de landinstellingen van de Play Store niet goed staan. De Ziggo GO-app is namelijk alleen beschikbaar voor de Nederlandse markt.

Dit zie je terug op Kan een app niet vinden - Google Play Help en kun je er 2 kanten mee op:
1: wijzigen van land in je account
2: een nieuw Play Store account met juiste landinstelling.

 

Wil je laten weten of het hierna is gelukt?

robk3
Level 2
Topicstarter

beste Jesse,

Bedankt voor je belangstelling. Helaas schiet het niet op. Ik had het maar even opgegeven, maar jouw mail zet me weer aan de slag.

Ik heb geprobeerd het land te wijzigen, maar zonder succes. De keuzemogelijkheid "Land en profielen" komt niet tevoorschijn. Dus ik heb geen idee wat er nu aangegeven staat.

 

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Lastig dat aanpassen niet mogelijk is. Om een softwarematig euvel, of een instelling uit te sluiten. Je kan de TV nog terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

 

Eenmaal helemaal opgeschoond, stel de tv in en download de Ziggo GO TV app opnieuw. Ben benieuwd hoe het dan gaat @robk3

0 Kudos
robk3
Level 2
Topicstarter

Beste Dennis,

Ik ben gelijk aan de slag gegaan en nadat ik alles weer opnieuw had ingevoerd en de app Ziggo Go via de Playstore had aangevraagd was het antwoord helaas: Ziggo Go van Liberty Global is niet verkrijgbaar via de Playstore voor dit apparaat.

Ik snap er niets van. Een Philips Android TV van 2 jaar oud zou dit probleem toch niet mogen hebben. 

Zou ik terug moeten naar de leverancier?

0 Kudos
Steefb
Level 20

@robk3  schreef:

helaas: Ziggo Go van Liberty Global is niet verkrijgbaar via de Playstore voor dit apparaat.

Een Philips Android TV van 2 jaar oud zou dit probleem toch niet mogen hebben. 

Zou ik terug moeten naar de leverancier?


 

Heb je wel een android? Phiips verkoopt ook met eigen besturingssysteem.

 

Hoe weet ik of mijn Philips TV een Titan OS, Google, Android, Saphi of Linux TV is?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

welk model Philips tv is het ?

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

Je Google Play-land wijzigen

Belangrijk: Je kunt je Google Play-land of -regio maar één keer per jaar wijzigen. Nadat je je Google Play-land of -regio voor het eerst hebt ingesteld of wijzigt, moet je 12 maanden wachten voordat je nog een wijziging kunt aanbrengen.

Het land of de regio voor Google Play bepaalt welke content je vindt in de Play Store en in apps. De apps, games en andere content in de Play Store en in apps kunnen per land of regio verschillen.

  • Als je een nieuw land of een nieuwe regio wilt instellen, moet je je op die locatie bevinden en beschikken over een betaalmethode voor het nieuwe land of de nieuwe regio.
  • Als je lid bent van een Google-gezinsgroep, kun je het land of de regio voor Google Play niet wijzigen.

Wat er gebeurt als je je Google Play-land wijzigt

Als je je Google Play-land of -regio wijzigt, heb je misschien geen toegang meer tot bepaalde boeken, films, tv-programma's, games en apps.

Je kunt je Google Play-land of -regio maar één keer per jaar wijzigen. Nadat je je Google Play-land of -regio voor het eerst hebt ingesteld of wijzigt, moet je 12 maanden wachten voordat je nog een wijziging kunt aanbrengen.

 

Als je meer dan één Google Play-land of -regio aan je account hebt gekoppeld, kun je wisselen tussen deze bestaande land- of regioprofielen.
Belangrijk: Je kunt je Google Play-land of -regio maar één keer per jaar wijzigen. Nadat je je Google Play-land of -regio voor het eerst hebt ingesteld of wijzigt, moet je 12 maanden wachten voordat je nog een wijziging kunt aanbrengen.
  1. Open de Google Play Store-app 
     op je Android-apparaat.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Instellingen 
    Algemeen 
    Accountvoorkeuren 
    Land en profielen.
  4. Als je het land wilt wijzigen, tik je op de naam van het gewenste land.
Tip: Het kan 48 uur duren voordat je profiel is geüpdatet.
 

In de volgende situaties is deze optie misschien niet beschikbaar:

  • Je hebt het land of de regio in het afgelopen jaar gewijzigd.
  • Je bevindt je op dit moment niet in een nieuw land of nieuwe regio.
  • Je bent lid van een Google-gezinsgroep.

0 Kudos
robk3
Level 2
Topicstarter

Het is een Philips 32PFS6906/12

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

het is een Android tv dus zou de app moeten kunnen installeren 

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

Sterker nog ik heb op dat type TV de app gewoon geinstalleerd gekregen. Al is dit wel een poos geleden. (Hij staat er wel nog steeds op). TV van mijn ouders.

Jos
Community Moderator
Community Moderator

@robk3 een dubbelcheck --> want je laat weten dat je probeert om Ziggo GO te installeren via de Play Store (webomgeving). Dat gaat mis, want je TV is geen mobiel apparaat --> check het of het wel lukt via de Ziggo GO TV app: Ziggo GO TV - Apps op Google Play

0 Kudos