spvanbattum

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inloggen Ziggo Sport Totaal App op iPad lukt niet

Ik kan opeens niet meer live tv kijken in de ziggo sport app op mijn iPad. Moet opnieuw inloggen met mijn ziggo account, per sms ontvangen code invoeren en krijg dan de melding "Unauthorized. Probeer het later nog een keer." Live sport kijken in dezelfde Ziggo Sport app op de iPhone lukt wel (maar daar was ik nog ingelogd...)

 

 

Uitgelicht
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Reacties
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @spvanbattum en @Snaerfy thanks voor beide jullie terugkoppelingen. Jullie hulp om dit verder te onderzoeken is momenteel niet nodig. Het probleem is inmiddels bekend en door meerdere klanten gemeld. Ons onderzoeksteam is hier nu mee bezig en op zoek naar een oplossing hiervoor. 

Tot die tijd is het gebruik van Ziggo GO en de zenders op tv de workaround. 

Sorry voor het ongemak!

46 Reacties 46
spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ter aanvulling: app al van de iPad verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder enige verbetering...

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

log eens in via safari met www.ziggogo.tv en log dan eens in en kijk of je dan wel bij de sport zenders kunt.

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, dat soort zaken heb ik natuurlijk al geprobeerd. En dat lukt ook. Ook via de ziggo Go app kan ik bij de sportzenders. Maar ipeens niet meer via de ziggo sport app oo mijn iPad omdat ik daar opnieuw moet inloggen.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

maar dat vertel je niet meteen dus krijg je van mij een oplossing om wel te kijken.

Ik dacht al wat is mijn glazenbol toch mistig.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Net even de zoggo sport totaal op mijn ipad gezet vanuit de app store en werkt als een tierelier.

Ik heb sms controle uitstaan en ook geen twee weg verificatie.

Misschien moet je dat eens uitzetten.

Verwijder de geschiedenis en cache en cookies eens van de ipad.

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor het meedenken, ook al ben ik niet altijd even compleet en duidelijk in mijn verhaal. Je suggesties geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Voor het uitzetten van de 2-factor authenticatie / SMS-controle (waar ik helemaal niet om heb gevraagd) moest ik trouwens telefonisch contact opnemen met Ziggo. Het telefoonnummer op hun website leid je echter naar de Vodafone helpdesk en die weten van niks (alleen maar voor Vodafone klanten). Gelukkig hadden ze wel het juiste telefoonnummer van Ziggo voor me. Die hebben de 2-factor authenticatie /SMS-controle uitgezet, maar nog steeds geen succes. Na wat doorvragen gaf de Ziggo support medewerker toe dat de iOS-app op dit moment kuren heeft en er nog geen oplossing bekend is. Work in progress dus en het vraagt van mij enig geduld. De Web-app is wel toegankelijk... Ik vermoed dat het te maken heeft met de integratie van Ziggo en Vodafone accounts in de back-office. Blijkbaar ben ik overgezet, maar zijn de systemen die de diensten leveren nog niet helemaal voorbereid op de migratie. Ik heb dus nog even te maken met deze ellende...

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @spvanbattum , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt gevonden wanneer je de oplossing van dit probleem niet kunt vinden. Hier denken we graag even met je mee. Zo te zien heb je al veel tips en mogelijke oplossingen ontvangen. Maar nog niet de oplossing om het probleem daadwerklijk op te lossen.
 

Je geeft aan dat je wel deze zenders kunt benaderen via onze ZiggoGO iOS app en ZiggoGO.tv via de browser. Dan weten we dat er in principe niets aan de hand is met je account. Loop je tegen dezelfde foutmelding aan wanneer je inlogt in de browser op ZiggoSportTotaal
 

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Meindert , de foutmelding treedt op als ik via de ZiggoSport app op mijn iPad wil inloggen met mijn Ziggo account. Op mijn iPhone ben ik nog ingelogd in de app en kan ik dus gewoon live Ziggo Sport kijken via de ZiggoSport app.  Op de door jou aangegeven website krijg ik na het inloggen met mijn Ziggo account (MacOS Ventura 13.2.1, Safari 16.3 en Chrome 110.0.5481.177) dezelfde foutmelding als op de iPad, zie bijgesloten afbeelding.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@spvanbattum Is het inmiddels gelukt om het een en ander aan de praat te krijgen? Zo niet, wil je dan het wachtwoord eens wijzigen? Hiermee wordt het nodige gesynchroniseerd en zou je wellicht weer toegang kunnen bieden. Houd je ons op de hoogte?

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Meindert Nee, het werkt nog steeds niet op mijn iPad en ook niet op de ziggosport.nl website. Wachtwoord aangepast op ziggo.nl en vervolgens opnieuw op ziggosport.nl en in de ziggosport app op de iPad proberen in te loggen. Ook nu nog steeds een foutmelding. Inloggen op ziggo.nl en dit forum lukt wel met het nieuwe wachtwoord. App van de iPad verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nog steeds de "Unauthorized" foutmelding.

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Meindert Ik heb het nu ook op een (andere) iPad Air 4 geprobeerd en daar krijg ik dezelfde foutmelding, zie de bijlage. Misschien goed om te weten: ik heb alleen een Ziggo kabelTV abonnement, geen Ziggo internet, geen Vodafone abonnement(en).

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Wat gek dat het maar niet wil lukken @spvanbattum. Nu geef je aan dat je alleen maar kabel TV hebt, heb je dan een los abonnement op Ziggo Sport Totaal? Zo ja? Zou je het mailadres waarmee je probeert in te loggen in je persoonlijke gegevens willen neerzetten van je Community account? Dan kan ik kijken als je een actief account hebt. 

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Danitsja , bij mijn Ziggo kabel-TV abonnement neem ik ook het ZiggoSport pakket af. Zoals hierboven al aangegeven werkt de ZiggoSport app op mijn iPhone wel (ben nog steeds ingelogd) en kan ik via de reguliere Ziggo TV app en ziggogo.tv wel de ZiggoSport kanalen bekijken.

 

Ik heb mijn e-mailadres in mijn community account bijgewerkt en dat is nu 1-op-1 hetzelfde als in mijn Ziggo account. Kan jij controleren of alles goed staat? Inloggen in de Ziggo apps en en in de browser op ziggogo.tv doe ik normaliter overigens met een userid en dus niet met mijn e-mail adres.

iRuud

Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

De kans is dat het niet meer werkt omdat er geen Ziggo Internet gebruikt wordt,

Heb ik hier ook met diverse kanalen. Op de Apple TV app werkt ziggogo niet maar op de iPad weer wel. Op de mediabox next werken sommige kanalen niet..

ziggo sport totaal kan ik niet testen omdat ik het niet heb

 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @spvanbattum, helder verhaal! Ik neem dus aan dat je een abonnement hebt afgesloten via deze weg. Ik heb je mailadres erbij gepakt en ik zie geen actief Ziggo Sport abonnement, klopt het mailadres? 

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo iRuud, Dank voor het meedenken. Tot voor kort werkte de ZiggoSport app echter gewoon op al mijn mobiele apparaten. Ook zonder dat ik Internet van Ziggo heb. De ZiggoGo app doet het bij mij ook niet op de AppleTV en heeft het daar ook nooit op gedaan. Dat is vast omdat ik geen internet van Ziggo heb. Ik heb toch sterk het vermoeden dat er in de back-office bij Ziggo iets niet goed gaat.

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Danitsja, Het mailadres klopt. Mijn ZiggoSport abonnement heb ik al meer dan 10 jaar (zo niet > 15 jaar). En toentertijd via de Ziggo.nl website afgesloten als extra pakket bij mijn abonnement. Staat ook sinds jaar en dag elke maand op de factuur die ik van Ziggo voor mijn TV-abonnement voor krijg, dus het moet wel ergens in jullie systemen staan. Ik kan de ZiggoSport kanalen gewoon op mijn TV bekijken (via het ouderwetse KabelTV-abonnement dus) en ook via de Ziggo Sport Totaal app op iPhone, iPad en PC. Mijn abonnement is dus wat anders dan het ZiggoSport Totaal Go abonnement waar jij naar verwijst. Dat is alleen op PC's en mobiele devices te bekijken en niet op TV (via kabelaansluiting). Kan het te maken hebben met de integratie van Ziggo en Vodafone accounts? Ik zie in MijnZiggo nu allemaal Vodafone opties (die ik niet heb) die ik voorheen niet zag. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Duidelijk, dankjewel voor de aanvullende informatie @spvanbattum . Ik zie inderdaad Ziggo Sport Totaal gewoon actief staan onder je abonnement, daar is dus niets mis mee. Volgens mij kan het ook niet met de samenvoeging van de Vodafone en Ziggo accounts te maken hebben. 

Ik ga heel eerlijk zijn. Het enige wat ik nu eigenlijk nog kan verzinnen is om je wachtwoord van Mijn Ziggo een keer te wijzigen. Hierdoor worden de accounts opnieuw gesynchroniseerd en de kans is dus groot dat je daarna wel weer kunt inloggen. Ik raad je aan om dit uit te proberen.

 

Het nadeel is: Als dat niet werkt, ben je automatisch uitgelogd op je andere apparaat en kun je mogelijk daarop niet meer inloggen. Het goede nieuws is dat Ziggo GO dan in ieder geval nog wel werkt en je in ieder geval de zenders ten alle tijden nog kunt kijken. Ik moet dan hulp gaan vragen bij de situatie, want dan zijn mijn ideeën op. 

spvanbattum
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Marije Dank voor je reactie en aanvullende suggestie. Het wachtwoord wijzigen heb ik al gedaan, dat was namelijk ook de optie waar de Helpdesk medewerker (zie mijn bericht eerder in deze thread) mee kwam. Dat heeft dus ook niet gewerkt. Mijn conclusie is en blijft derhalve dat er of iets mis is met de iPad app (zoals de Helpdesk medewerker aangaf) of er gaat iets mis in jullie back-office. Tot voor kort had ik geen enkel probleem met het inloggen in de ZiggoSport app op de iPhone of via de Ziggo Sport website met mijn Ziggo account. Aangezien ik aan mijn kant niets heb gewijzigd anders dan updates van de app en MacOS, moet het wel bij jullie liggen.

Uitgelicht topic