Ik kijk TV via de ziggo go app dmv chromecast. Ik merk dat tv uitzendingen regelmatig worden gestoord (stilstaand beeld met name) en dat uitzending daarna weer wordt vervolgd.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @ARBU,
Irritant dat je dit ervaart! Het haperen kan diverse oorzaken hebben, waarbij de verbinding van de Chromecast vaak de eerste is om uit te sluiten. Begrijp dat het om de app op de Chromecast met Google TV gaat of cast je vanaf een ander apparaat? Heb je hier altijd last van gehad of is dit recent? Merk je ook nog verschil tussen bijvoorbeeld Live TV en terugkijken?
Hallo Alex,
Het gaat inderdaad om de chromecast met Google TV. Eigenlijk heb ik hier al langer last van waarbij het niet uitmaakt of ik live TV kijk of terugkijk.
Merk je ook uitvallende verbindingen op je andere apparaten @ARBU?
Ik zie dat je gebruik maakt van de TP-Link Deco M4. Dit zit allemaal keurig aangesloten en de instellingen staan ook goed. Zou je in de buurt van de Chromecast eens een speedtest willen doen met bijvoorbeeld een mobiele telefoon?
Ik ben erg benieuwd wat voor snelheden je krijgt.
@Marco ik ervaar geen andere storingen op andere apparaten. Speedtest met mobiele telefoon: modem: 1007 mbps download en device 32,5 mbps download.
Arjan
@Alex : heb je wellicht nog andere tips irt de chromecast?
Hi @ARBU - De enige storing die we in onderzoek hebben, gaat dus specifiek mis bij het terugkijken van programma's die ook nog live zijn. Dan moeten we dus eerst verder inzoomen op je individuele situatie; Je gaf aan dat het eigenlijk altijd voor kan komen en je maakt gebruik van de Chromecast met Google TV.
Voor de zekerheid: Je hebt dus de TV App erop geïnstalleerd? Want deze versie heeft óók de mogelijkheid vanaf een ander apparaat te casten. Het kan interessant zijn om te testen of dat wél goed gaat; daarvoor is het wel noodzakelijk om eerst de TV App te deïnstalleren.
@Alex Welk ander apparaat doel je op en hoe werkt dat precies? De Ziggo Go app is inderdaad geïnstalleerd op de Chromecast.
@ARBU In de praktijk heb je ook de mogelijkheid om een programma te starten via de Ziggo GO App op je telefoon of tablet en deze te casten naar de Chromecast. Op deze pagina vind je uitleg hoe je dit precies uitvoert. Houd je ons op de hoogte of en hoe dit functioneert?
Hallo @Vincent . Dank! Ik zie in de Ziggo App op mijn mobiele telefoon bij de keuze voor een bepaalde zender niet het chromecast icoon tevoorschijn komen. Waarschijnlijk doe ik iets niet goed, maar ik weet niet wat….
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.