Vraag
Reacties
Aankondigingen
ARBU
Level 1

Hoe verhelp ik stilstaand beeld in de Ziggo Go App via Chromecast?

Ik kijk TV via de ziggo go app dmv chromecast. Ik merk dat tv uitzendingen regelmatig worden gestoord (stilstaand beeld met name) en dat uitzending daarna weer wordt vervolgd.

 

Heeft iemand hier ook ervaring mee? 

0 Kudos
9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ARBU,

 

Irritant dat je dit ervaart! Het haperen kan diverse oorzaken hebben, waarbij de verbinding van de Chromecast vaak de eerste is om uit te sluiten. Begrijp dat het om de app op de Chromecast met Google TV gaat of cast je vanaf een ander apparaat? Heb je hier altijd last van gehad of is dit recent? Merk je ook nog verschil tussen bijvoorbeeld Live TV en terugkijken?

0 Kudos
ARBU
Level 1
Topicstarter

Hallo Alex,

Het gaat inderdaad om de chromecast met Google TV. Eigenlijk heb ik hier al langer last van waarbij het niet uitmaakt of ik live TV kijk of terugkijk.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Merk je ook uitvallende verbindingen op je andere apparaten @ARBU?

Ik zie dat je gebruik maakt van de TP-Link Deco M4. Dit zit allemaal keurig aangesloten en de instellingen staan ook goed. Zou je in de buurt van de Chromecast eens een speedtest willen doen met bijvoorbeeld een mobiele telefoon?

Ik ben erg benieuwd wat voor snelheden je krijgt.

0 Kudos
ARBU
Level 1
Topicstarter

@Marco ik ervaar geen andere storingen op andere apparaten. Speedtest met mobiele telefoon: modem: 1007 mbps download en device 32,5 mbps download.

 

Arjan

0 Kudos
ARBU
Level 1
Topicstarter

@Alex : heb je wellicht nog andere tips irt de chromecast?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ARBU - De enige storing die we in onderzoek hebben, gaat dus specifiek mis bij het terugkijken van programma's die ook nog live zijn. Dan moeten we dus eerst verder inzoomen op je individuele situatie; Je gaf aan dat het eigenlijk altijd voor kan komen en je maakt gebruik van de Chromecast met Google TV. 

Voor de zekerheid: Je hebt dus de TV App erop geïnstalleerd? Want deze versie heeft óók de mogelijkheid vanaf een ander apparaat te casten. Het kan interessant zijn om te testen of dat wél goed gaat; daarvoor is het wel noodzakelijk om eerst de TV App te deïnstalleren.

0 Kudos
ARBU
Level 1
Topicstarter

@Alex   Welk ander apparaat doel je op en hoe werkt dat precies? De Ziggo Go app is inderdaad geïnstalleerd op de Chromecast.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@ARBU In de praktijk heb je ook de mogelijkheid om een programma te starten via de Ziggo GO App op je telefoon of tablet en deze te casten naar de Chromecast. Op deze pagina vind je uitleg hoe je dit precies uitvoert. Houd je ons op de hoogte of en hoe dit functioneert?

0 Kudos
ARBU
Level 1
Topicstarter

Hallo @Vincent . Dank! Ik zie in de Ziggo App op mijn mobiele telefoon bij de keuze voor een bepaalde zender niet het chromecast icoon tevoorschijn komen. Waarschijnlijk doe ik iets niet goed, maar ik weet niet wat….

0 Kudos