1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hero47

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoe verbeter ik mijn verbinding zodat ik goed Ziggo GO kan kijken in Portugal?

Ik ben vele weken in Portugal (Algarve) en kijk TV met Ziggo GOTV via mijn Google Chromecast. Staan beiden op één netwerk. Soms werkt dat goed, maar meestal niet. Het internet signaal aldaar is te zwak en mijn mobiel schakelt dan over op 4/5G en ook dat signaal is te zwak voor goede TV ontvangst.

Ik zoek naar een goede (betaalbare) oplossing om goed gebruik te kunnen maken van Ziggo GOTV zonder storingen en/of onderbrekingen.

Hoor graag.

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 16433Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7708Likes

@Hero47  schreef:

Het internet signaal aldaar is te zwak en mijn mobiel schakelt dan over op 4/5G en ook dat signaal is te zwak voor goede TV ontvangst.

Goed signaal is niet te toveren, en is wel een vereiste.

Hero47
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

ik bedoel dat het wifi signaal in het gebouw zwak is, er moet toch een mogelijkheid zijn om dat signaal te versterken of een signaal van buiten op te vangen.

Steefb

Level 20
  • 16433Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7708Likes

@Hero47  schreef:

ik bedoel dat het wifi signaal in het gebouw zwak is, er moet toch een mogelijkheid zijn om dat signaal te versterken of een signaal van buiten op te vangen.

Dat kan alleen de persoon of organisatie van wie die wifi is.

Hero47
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Steefb bedankt, maar we praten volgens mij langs elkaar heen. Wat jij zegt snap ik, maar ik bedoel dat ik óf het signaal in het appartement wil versterken met één of ander apparaat óf gebruik wil maken van een Mifi met een simkaart. Ik wil namelijk gewoon TV kijken via ZiggoGo zonder onderbrekingen. Met de huidige Wifi lukt dat niet (te zwak) en mijn telefoon schakelt steeds over naar 4G en dat gaat ook steeds met horten en stoten. Wellicht dat ik nu iets duidelijker ben.

@Bertmisschien advies.

Arnold711

Level 9
  • 288Posts
  • 6Oplossingen
  • 72Likes

Goedemorgen, wat is eigenlijk je snelheid van het internet daar dan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77385Posts
  • 5254Oplossingen
  • 22970Likes

@Hero47 Geen idee wat Chromecast en wifi betreft.

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10130Posts
  • 594Oplossingen
  • 2856Likes

dat gaat niet werken de Ziggo go tv app voor Android tv (chromecast) en Apple tv werkt alleen met een Ziggo verbinding,

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

Havanna

Level 17
  • 3387Posts
  • 123Oplossingen
  • 324Likes

Wat ik begrijp is dat @Hero47  zigogo.tv wil gebruiken via de chromecast maar dat de wifi te zwak is.

Kijk eens rond in het gebouw naar een plek waar het signaal het sterkste is. Dan daar een wifi versterker plaatsen.

Hero47
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Havanna, dat bedoel ik inderdaad. Maar hoe versterk ik dat signaal in een appartement in Portugal? Ik heb ergens gelezen dat dat kan met een Mifi en een simkaart?

Dokie

Level 11
  • 517Posts
  • 3Oplossingen
  • 225Likes

Paar vragen komen bij mij op die misschien kunnen helpen:
Waar komt de wifi vandaan die je probeert te gebruiken? Is dat een zender op het terrein waar het appartement staat? Zover ik nu lees, lijkt mij dat het geval, maar voor de zekereheid.
Hoe sterk is het signaal voor data als je jouw telefoon gebruikt op het openbare, niet wifi dus, netwerk?

Als dat sterk is, heb je dan geprobeerd om telefoon als hotspot in te zetten en dus van het telefoonnetwerk gebruik te maken (databundel toereikend?)?

Als je buiten op het wifi de snelheid test, hoe hoog is die dan? En hoeveel nog binnen?

Werkt het wel als je op jouw telefoon, via de wifi, Ziggo Go gebruikt?

Hero47
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Dokie, het is een internet in een groot appartementencomplex. Ik ben er nu niet meer, dus ik kan ook het signaal niet meten. Ik heb hotspot diverse malen gebruikt, wanneer het internet slecht was, maar eigenlijk nooit in combinatie met de chromecast/tv. De Ziggo Go werkte wel direct op mijn telefoon, maar ik weet dus niet of dat via wifi was of dat die automatisch over is geschakeld op 4G. Tot zover mijn (beperkte) kennis.

Havanna

Level 17
  • 3387Posts
  • 123Oplossingen
  • 324Likes

Als je Mifi wilt gebruiken moet je ook een goed 4G signaal hebben. Anders helpt dat niet.

Kun je de volgende keer dat je er bent testen door wifi uit te zetten op je telefoon en dan kijken of casten naar de chromecast betrouwbaar werkt.

Jos P

Level 7
  • 165Posts
  • 11Oplossingen
  • 68Likes

Als ik het zo lees, is de beste oplossing toch echt om even met de beheerder te praten. Er kunnen namelijk diverse zaken zijn die zorgen dat streamen via wifi slecht wordt.

1. De signaal sterkte, waar hangt het accesspoint als je een rechte lijn trekt van je chromecast naar het accesspoint kom je dan door muren of andere obstakels heen? Hier kun je misschien iets oplossen door de tv/ chromecast te verplaatsen

2. De snelhied, Mogelijk is het Wifi signaal bewust afgeknepen om iedereen dezelfde snelheid te kunnen aanbieden. Of is het misschien zo iets simpels dat ze een lage binnenkomende snelhied hebben. Zie het als het goedkoopste ziggo abbo maar met 40 mensen die het willen gebruiken. Hier zou je met een snelheids test achter kunnen komen.

Praat ook eens met de buren mogelijk dat zij dezelfde problemen ervaren met andere streaming diensten op dezelfde wifi?

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10130Posts
  • 594Oplossingen
  • 2856Likes

als label staat er Ziggo go TV app en dat is de app voor Android tv en Apple tv vandaar de verwarring,

zou een moderator het label kunnen aanpassen naar Ziggo go of ziggogo.tv zodat er geen verwarring meer kan ontstaan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic