1
Vraag
2
Reacties
cameraatje

Gedreven Raadgever
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 46Likes

Hoe schakel ik gesproken ondertiteling uit?

Sinds een aantal dagen wordt bij mij de ondertiteling bij gebruik van de Ziggo-GO app (Windows 10) op de PC voorgelezen wanneer ik een opgenomen programma bekijk. Niet álle ondertitels, alleen wanneer er in een Nederlands programma een fragment getoond wordt wat ondertiteld is. Dit zie/hoor je bijv. bij korte fragmentjes tijdens "De slimste mens" of "Jinek". Dus niet bij volledig ondertitelde programma's, alleen bij Nederlandse programma's waarin maar een klein stukje ondertiteld is.
Als ik hetzelfde (opgenomen) programma terugkijk via de browser (Ziggogo.tv) of rechtstreeks op de NEXT-box, dan is er wel de gewone ondertiteling, maar NIET gesproken.
Ik heb de Windows-Ziggo-app al opnieuw geïnstalleerd en ook de Next-box opnieuw gestart. Bij de instellingen op de Next staat 'gesproken ondertiteling' op UIT.
Wat kan ik verder nog doen om die irritante voorlezer de nek om te draaien?
Wel grappig aan de ene kant, maar eigenlijk bloedirritant: Zondag de Musical-Sing-Along opgenomen; Nederlands programma, met ondertitelde liedjes die dan dus keurig voorgelezen worden! En 'a cup of tea' wordt dan 'a cup of teja'!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
cameraatje
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 46Likes
Dank voor alle(!) reacties!
Oplossing inmiddels gevonden, stom dat ik dat niet eerder zag. In de app zélf kun je gesproken ondertiteling aan- of uitzetten. Was alleen erg verwarrend doordat je kunt kiezen uit "gesproken ondertiteling" of "nederlands". In dit geval betekent "Nederlands' dus 'uit'!

Bekijk in context

5 Reacties 5
cameraatje
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 46Likes
Dank voor alle(!) reacties!
Oplossing inmiddels gevonden, stom dat ik dat niet eerder zag. In de app zélf kun je gesproken ondertiteling aan- of uitzetten. Was alleen erg verwarrend doordat je kunt kiezen uit "gesproken ondertiteling" of "nederlands". In dit geval betekent "Nederlands' dus 'uit'!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59435Posts
  • 3994Oplossingen
  • 14841Likes
Dank voor je oplossing, vreemd verhaal Nederlands = uit?
FTh

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan met mijn mediaboc next de keuze Gesproken ondertiteling aan/uit niet vinden !!

alleen de taalkeuzes. Heb de ondertiteling voor slechthorenden ingeschakeld, maar wil die voorleesstem er niet bij !

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59435Posts
  • 3994Oplossingen
  • 14841Likes

@FTh Zie in de instellingen naast PROFIELEN - TOEGANKELIJKHEID

Daar staat de gesproken ondertiteling in.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1531Posts
  • 97Oplossingen
  • 328Likes

@FTh sorry dat we nu pas aanhaken. Ik ben benieuwd of het nog speelt en of de tips van @Bert geholpen hebben. Zo niet, meld het dan gerust maar ook als het wel opgelost is, dan horen we graag wat de gouden greep was! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Update: 14 september 2022 13:58 door Ziggo Laatste versie 4.42.5016 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Performance van de apps is verbeterd Geen onterechte kalibratiemelding...

Geplaatst in Ziggo Updates