Sinds een aantal dagen wordt bij mij de ondertiteling bij gebruik van de Ziggo-GO app (Windows 10) op de PC voorgelezen wanneer ik een opgenomen programma bekijk. Niet álle ondertitels, alleen wanneer er in een Nederlands programma een fragment getoond wordt wat ondertiteld is. Dit zie/hoor je bijv. bij korte fragmentjes tijdens "De slimste mens" of "Jinek". Dus niet bij volledig ondertitelde programma's, alleen bij Nederlandse programma's waarin maar een klein stukje ondertiteld is.
Als ik hetzelfde (opgenomen) programma terugkijk via de browser (Ziggogo.tv) of rechtstreeks op de NEXT-box, dan is er wel de gewone ondertiteling, maar NIET gesproken.
Ik heb de Windows-Ziggo-app al opnieuw geïnstalleerd en ook de Next-box opnieuw gestart. Bij de instellingen op de Next staat 'gesproken ondertiteling' op UIT.
Wat kan ik verder nog doen om die irritante voorlezer de nek om te draaien?
Wel grappig aan de ene kant, maar eigenlijk bloedirritant: Zondag de Musical-Sing-Along opgenomen; Nederlands programma, met ondertitelde liedjes die dan dus keurig voorgelezen worden! En 'a cup of tea' wordt dan 'a cup of teja'!