1
Vraag
2
Reacties
FrankieGTH

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe registeer ik mijn iPad?

Ik kan niet downloaden op mijn iPad. Nu las ik in een andere draad dat dat kan liggen aan dat mijn iPad nog niet geregistreerd is. Dan kan kloppen, want toen ik op mijn Android-telefoon wilde downloaden kreeg ik de opdracht om hem te registreren. Dat heb ik gedaan, en nu gaat downloaden op mijn telefoon goed.

Maar op mijn iPad nog niet. Daar krijg ik, als ik wil downloaden, niet de vraag om hem te registreren, alleen de melding dat de app geen contact kan maken. Dat is onzin, want ik kan er wel live TV mee kijken. Alleen downloaden lukt niet. 

Dus mijn vraag is: hoe kan ik de iPad registreren? Of is er iets anders dat ik moet doen om erop te kunnen downloaden?   

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
FrankieGTH wrote:

@EnergieBoy— Ik heb de vraag via Messenger toch bij Ziggo neergelegd. En het antwoord was dat de app nog niet geschikt is voor de iPad Pro 2020. Dat verklaart ook waarom ik hem op mijn Android-telefoon wel werkend kreeg en op de iPad niet, terwijl beide versies precies hetzelfde functioneren. 

Vriendelijke groet.

Heel vreemd antwoord van Ziggo, want hier werkt de ZiggoGo app prima op de iPad Pro 2020.

Verwijder hem eens van je iPad en download hem dan opnieuw hier;

https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go/id1156417365
 

De eerste keer moet je inloggen met je Gebruiksernaam en Wachtwoord van Ziggo en dan kun je gewoon alle TV zenders die in je pakket zit bekijken op de iPad Pro.

Let wel op dat je met de WiFi op de iPad bent ingelogd op je Ziggo WiFi.

Bekijk in context

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
FrankieGTH wrote:

Ik kan niet downloaden op mijn iPad. Nu las ik in een andere draad dat dat kan liggen aan dat mijn iPad nog niet geregistreerd is. Dan kan kloppen, want toen ik op mijn Android-telefoon wilde downloaden kreeg ik de opdracht om hem te registreren. Dat heb ik gedaan, en nu gaat downloaden op mijn telefoon goed.

Maar op mijn iPad nog niet. Daar krijg ik, als ik wil downloaden, niet de vraag om hem te registreren, alleen de melding dat de app geen contact kan maken. Dat is onzin, want ik kan er wel live TV mee kijken. Alleen downloaden lukt niet. 

Dus mijn vraag is: hoe kan ik de iPad registreren? Of is er iets anders dat ik moet doen om erop te kunnen downloaden?   

is het probleem met de ziggo go app?

of de app store

FrankieGTH
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Update: ik dacht dat ik er wel live TV mee kon kijken, want dat kon ik tot een week of wat geleden ook. Maar nu ook niet meer. Ik krijg dan de melding ‘Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld.’ Welke zender ik ook probeer. YouTube-filmpjes kijken gaat probleemloos op de iPad, dus het ligt niet aan de internetverbinding of -snelheid. 

Ik heb al geprobeerd om de app te verwijderen, de iPad opnieuw op te starten, de app opnieuw te installeren en opnieuw in te loggen, maar dat helpt niet. Ik heb een nieuwe iPad Pro, model 2020, met uiteraard het laatste besturingssysteem (gaat vanzelf).

Is er een e-maildres waar ik deze klacht kan deponeren bij Ziggo?

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @FrankieGTH 
Antwoord op de vraag van hier boven is dus dat je een probleem hebt met de Ziggo GO app op je iPad? Je kan wel gewoon de Ziggo GO app downloaden, deze versie, en dan moet je daarop ook eerst inloggen, want anders kan je deze ook niet gebruiken. Bij een eerste keer gebruik zal ook de iPad aangeven, in de Ziggo GO app, dat je eerst bij Ziggo moet inloggen op je iPad, in de Ziggo GO app. Als je dat hebt gedaan dan kan je gewoon Live TV kijken. 

Heb zelf ook zo’n ding en niets aan de hand. Dus downloaden van de Ziggo GO app op je iPad en dan de app openen en dan vraagt hij toch echt om een Ziggo inlog. Zelf nu hier 2x de app eraf gehaald en opnieuw erop gezet, om te testen, en het werkt. 

Kan je eens stap voor stap vertellen wat je aan het doen bent?
Een mail sturen naar Ziggo heeft verder geen zin, je hebt hier je probleem al kenbaar gemaakt en dat is al voldoende. Op meerdere plekken je vraag stellen geeft alleen maar weer meer werk voor iedereen en we kunnen het hier op de Community, bijna altijd, ook voor je oplossen. Althans, dat is mijn ervaring van de Community. 

En probeer anders ook eens via www.ziggogo.tv te kijken, kijk eens of dat lukt (via je browser en liefst via Chrome of zo). Meer info over Ziggo GO: https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken

FrankieGTH
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@EnergieBoy — Ik heb de vraag via Messenger toch bij Ziggo neergelegd. En het antwoord was dat de app nog niet geschikt is voor de iPad Pro 2020. Dat verklaart ook waarom ik hem op mijn Android-telefoon wel werkend kreeg en op de iPad niet, terwijl beide versies precies hetzelfde functioneren. 

Vriendelijke groet.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

@FrankieGTH 
Ah, wat gek zeg. Maar wat je zegt, even niet bij nagedacht dat ik hier een 2019 versie heb ipv 2020. Afwachten dan maar, bedankt voor het melden! 

Fijne feestdagen. 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
FrankieGTH wrote:

@EnergieBoy— Ik heb de vraag via Messenger toch bij Ziggo neergelegd. En het antwoord was dat de app nog niet geschikt is voor de iPad Pro 2020. Dat verklaart ook waarom ik hem op mijn Android-telefoon wel werkend kreeg en op de iPad niet, terwijl beide versies precies hetzelfde functioneren. 

Vriendelijke groet.

Heel vreemd antwoord van Ziggo, want hier werkt de ZiggoGo app prima op de iPad Pro 2020.

Verwijder hem eens van je iPad en download hem dan opnieuw hier;

https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go/id1156417365
 

De eerste keer moet je inloggen met je Gebruiksernaam en Wachtwoord van Ziggo en dan kun je gewoon alle TV zenders die in je pakket zit bekijken op de iPad Pro.

Let wel op dat je met de WiFi op de iPad bent ingelogd op je Ziggo WiFi.

FrankieGTH
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wel verdraaid, @HereIsTom, je hebt gelijk! Die versie werkt wel! Hoe kan dat dan? Krijg ik via de Appstore dan een andere versie? Zoals ik al schreef had ik hem gisteren al verwijderd, mijn iPad opnieuw opgestart, de app opnieuw gedownload van de Appstore en opnieuw ingelogd. Maar dat werkte niet.

En nu doe ik precies hetzelfde, alleen met jouw link i.p.v. via de Appstore, en nu werkt hij wel. Hoe kan dat?

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
FrankieGTH wrote:

Wel verdraaid, @HereIsTom, je hebt gelijk! Die versie werkt wel! Hoe kan dat dan? Krijg ik via de Appstore dan een andere versie? Zoals ik al schreef had ik hem gisteren al verwijderd, mijn iPad opnieuw opgestart, de app opnieuw gedownload van de Appstore en opnieuw ingelogd. Maar dat werkte niet.

En nu doe ik precies hetzelfde, alleen met jouw link i.p.v. via de Appstore, en nu werkt hij wel. Hoe kan dat?

Dan had je dus duidelijk niet de juiste app geïnstalleerd. Gek hoor, wat was jou link dan? Maak anders eens een print screen en show welke jij steeds downloaden. 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Geen idee waarom die via die van jou niet werkte, de link van mij was de app die ik gebruik.

Maar fijn dat het weer werkt! ?

FrankieGTH
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@EnergieBoy — Ik had hem gewoon van de Appstore, zoals ik al schreef. En screenshots hebben geen zin want ze zien er allemaal precies hetzelfde uit. Overigens, wellicht dat jouw versie(link) ook had gewerkt. Die heb ik niet geprobeerd omdat de Ziggo-helpdesk me in de tussentijd had bericht dat de app nog moest worden bijgewerkt voor de 2020-iPad.

@HereIsTom — Inderdaad fijn dat hij nu werkt. En nog bedankt! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic