Vraag
Reacties
Oplossing
Kroontje
Level 1

Hoe los ik foutcode 4012 op met Ziggo GO TV app + AppleTV 4K Gen3?

Ik heb een AppleTV 4K Gen 3 (TvOS 17.4) gekocht en hier de Ziggo Go TV app op geïnstalleerd.
Aangesloten op een Samsung 1080p/Full HD TV. Internet op de AppleTV loopt via een netwerk kabel (dus niet middels WiFi). Internet is een Ziggo lijn en geen VPN of andere ISP.

Op deze manier wilde ik op de slaapkamer TV kijken zonder dat ik een extra media box moet huren van Ziggo.
De Ziggo Go app doet het op mijn iPhone (14 Pro) perfect en deze ervaring had ik dan ook op de AppleTV verwacht... Niets is minder waar... Ik kan geen enkele TV zender afspelen. Direct krijg ik de melding in het scherm: "Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. 4012"

Volgende geprobeerd om het probleem op te lossen maar zonder resultaat:

• AppleTV herstart
  • Ziggo Go app opnieuw geïnstalleerd en ingelogd
  • Internet verbinding "gereset" oftewel modem voor 1 min van het stroom
  • Diverse resoluties geprobeerd in de instellingen van AppleTV: 1080p, 720p, 60Hz, 50Hz etc
  • AdGuard Home uitgeschakeld ivm dns filtering
  • Ziggo helpdesk gebeld

Ik heb werkelijk geen idee meer wat het zou kunnen zijn.

Ook de helpdesk van Ziggo wist niks behalve de basic troubleshooting die ik zelf al had uitgevoerd.

Iemand nog ideeën of tips/tricks?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kroontje
Level 1
Topicstarter

Ik heb het gehele TV blok (TV, Apple TV etc) een power reset gegeven 🔌
Even een tijdje de stroom overal vanaf. Dit lijkt het probleem te hebben opgelost.

De Ziggo GO TV app werkt nu naar behoren.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Fridge
Level 2

Op mijn AppleTV werkt het zonder een enkel probleem, je kunt proberen om de app actief uit het geheugen te halen en cache van het apparaat legen. Overigens geen idee of dat laatste gaat…..

Je kunt apps afsluiten door 2x snel op het knopje te drukken waar het TV icoon opstaat (rechts bovenaan onder de grote ronde knop) dan de app selecteren en op de grote ronde knop 2x snel omhoog om de app uit je actieve geheugen te halen. 

0 Kudos
Kroontje
Level 1
Topicstarter

Ik heb het gehele TV blok (TV, Apple TV etc) een power reset gegeven 🔌
Even een tijdje de stroom overal vanaf. Dit lijkt het probleem te hebben opgelost.

De Ziggo GO TV app werkt nu naar behoren.