1
Vraag
2
Reacties
NZA

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe kan ik Ziggo Go kijken op mijn Samsung Smart TV?

Hallo, medegebruikers,

Ik ben nieuw bij Ziggo en wil de Ziggo Go App op mijn tv in de slaapkamer installeren. Het betreft een Samsung UE43RU7020W ( XXN). Op de tv kan ik de app niet vinden.

Alvast bedankt voor je snelle reactie!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kan niet, is alleen beschikbaar op het androidtv besturingssysteem .

 

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV | Ziggo Community

 

 

**Aanvulling door moderator**:

Er is geen app beschikbaar voor Samsung TV's en we ondersteunen de browser van Tizen helaas niet. Als het in de browser werkt, is dat mooi meegenomen, maar we kunnen het helaas niet garanderen.

We weten van de wens af om Ziggo GO beschikbaar te maken voor Samsung TV's / Tizen. Op dit moment is het helaas niet mogelijk en kun je een Chromecast overwegen.

Bekijk in context

Uitgelicht
Steefb

Level 20
  • 15868Reacties
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kan niet, is alleen beschikbaar op het androidtv besturingssysteem .

 

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV | Ziggo Community

 

 

**Aanvulling door moderator**:

Er is geen app beschikbaar voor Samsung TV's en we ondersteunen de browser van Tizen helaas niet. Als het in de browser werkt, is dat mooi meegenomen, maar we kunnen het helaas niet garanderen.

We weten van de wens af om Ziggo GO beschikbaar te maken voor Samsung TV's / Tizen. Op dit moment is het helaas niet mogelijk en kun je een Chromecast overwegen.

NZA
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor je snelle reactie Steef.  Kan het evt via Google Chrome??

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

 

Heeft de tv een browser, dan kan u natuurlijk wel via ZiggoGo.Tv kijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
NZA wrote:

Dank voor je snelle reactie Steef.  Kan het evt via Google Chrome??

 

Met streamen via de Chromecast heb je geen Replay mogelijkheid.

Via de Chrome webbrowser kan je ziggogo.tv benaderen. Ik heb wel gemerkt dat dit op een smart tv niet optimaal werkt.

NZA
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Superfijn die snelle antwoorden. Ik moet nu een en ander doorlezen en kijken wat er wel/niet lukt. Ik kom er zo op terug! 😉

getupaaaah

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zag dat het een oud topic was, maar wellicht dat men hier ook nog wat aan heeft:

https://www.bcc.nl/televisie/mediaspeler/media-streamer/google-chromecast-google-tv-4k-wit/314779?ch...

Google Chromecast TV, waas eerst niet in Nederland te krijgen (nu wel) Hiermee maak je van elke tv een smart tv en kan je ook zonder coax (maar wel via Wifi), Ziggo ontvangen . Al je Streaming abonnementen koppelen en eenvoudig via een afstandbediening alles bedienen.

R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes

Ik vraag me nu nog steeds af waarom er geen Ziggo Go app beschikbaar wordt gemaakt voor Samsung televisies. Iedereen in Nederland met kabel tv thuis heeft Ziggo, en Samsung is een heel veel verkochte TV. Mensen met een Samsung TV lijken gediscrimineerd te worden. Zo,n app voor het TIZEN systeem moet toch te maken zijn. Vertel mij nou is waarom een provider voor Android een app ter beschikking stelt en niet voor TIZEN. De klanten betalen allemaal hetzelfde.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 674Likes

Terechte vraag, ik heb geen idee of deze nog komt. Om het dan gelijk discriminatie te noemen is wel wat extreem. We zullen het moeten doen met de huidige oplossingen, HDMI in je laptop, casten via Chromecast/AppleTV of gbruik maken van de Ziggo GO TV app op AndroidTV/AppleTV (4e gen)/FireTV. 

KvP010

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat heb je aan een Chromecast als je app op zowel een Samsung tablet als iPad na een minuut of 10 continue crasht.

Robbie1960

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Koop voor een paar tientjes de Chromecast HD of de 4K. 

Daar kun je de Ziggo Go app op installeren EN je hebt meteen een Chromecast

R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes

Ik heb een Chromecast mede omdat ik één toestel heb die geen smart TV is. Maar de Ziggo Go app zit op de smartphone. Daar moet ik dan inloggen. Maar punt is, ik heb vier TV,s in huis, drie Samsungs. Afhankelijk waar ik ben gebruiken we die. Dus zolder, slaapkamer, huiskamer of keuken. Als de Ziggo go app op de tv zit, heb ik dat op alle Samsung toestellen. Nu moet ik of de Chromecast steeds verplaatsen of op elke tv een Chromecast hangen, en dan steeds met het telefoontje casten. Gaat niet om het "kunnen" maar om het gemak.

Harf.nl

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het is ondertussen meer dan een jaar geleden en helaas krijgt ZIGGO het maar niet voor elkaar om ook de app op Samsung besturingssysteem werkend te maken. Erg jammer.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Harf.nl dat is geen kwestie van niet voor elkaar krijgen. Dat is puur en alleen te wijten aan het moederbedrijf Liberty Global die doet de ontwikkeling van deze app niet.

 

Wat dan weer interessant is dat Delta nu ook een app voor Samsung gaat introduceren, blijkbaar voor modellen vanaf 2021.

 

R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes

Zo,n app voor het Tizen systeem moet toch zo te maken zijn.  Maar goed, ik heb inmiddels een nieuwe type Google Chromecast gekocht met afstandsbediening. Daar heb ik de Ziggo GO app op gezet. Wat wel irritant is dat je telkens je wachtwoord moet invullen. Maar verder heel simpel, en je hebt geen smartphone meer nodig om te casten. Alleen om het apparaatje even in te stellen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@R.Schapers  schreef:

Zo,n app voor het Tizen systeem moet toch zo te maken zijn.  Maar goed, ik heb inmiddels een nieuwe type Google Chromecast gekocht met afstandsbediening. Daar heb ik de Ziggo GO app op gezet. Wat wel irritant is dat je telkens je wachtwoord moet invullen. Maar verder heel simpel, en je hebt geen smartphone meer nodig om te casten. Alleen om het apparaatje even in te stellen.


Zo'n app is niet het probleem. Het probleem is, dat Ziggo geen geld wil investeren om deze app voor meerdere Operating Systems te maken.

Had Ziggo misschien nog geheel geen app, dan zou iedere OS in aanmerking kunnen komen, want aangezien Ziggo's concurrenten wel een app hebben, moet Ziggo deze ook hebben ( alleen al om reclame technische redenen ). Wáárom een app is dus bepaald, maar voor welke OS, dat maakt Ziggo geheel niet uit!


Ps. Natuurlijk bepaalt Liberty Global wat Ziggo doet en/of laat, maar aangezien ik Ziggo betaal, is Ziggo mijn aanspreekpunt. Als we allemaal ( als klanten van Ziggo ) Ziggo's invloed maar wegwuiven, dan zal Ziggo zich altijd achter Liberty Global verschuilen.

FrLW68

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Wij hadden een oude tv met Chromecast + Google TV. Maar nu we een nieuwe Samsung qn93b hebben, heb ik de Chromecast alleen voor Ziggo replay. 

Helaas raakt de Ziggo app ELKE DAG z'n wachtwoord kwijt. Dit schijnen ze niet opgelost te krijgen. 

 

Het zou fijn zijn als ze dit oplossen of beter, een App maken voor Tizen. 

bas-klsdjfalifj

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Het heeft niet zozeer te maken dat er sprake is van technische onkunde, maar de wil is er niet om dit te doen. 

 

En dat zegt wel iets over Ziggo. 

 

Nu dat we glasvezel hebben valt er wel iets te kiezen. 

 

Tevens erg slecht voor milieu dat die kastjes er nog tussen moeten alleen vanwege de replay-functie. 

 

Enorm gemiste kans @Ziggo 

 

Of spreek duidelijk dat het er niet gaat komen? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is nog niet officieel bekend maar er wordt een Tizen app getest. De wil is er dus toch wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic