1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Pe1edy

Level 6
  • 82Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Hoe Ziggo GO weergeven op een SmartTV in Duitsland?

In Duitsland kan ik prima de Go app op mijn ipad gebruiken. Aansluiten via hdmi mag / werkt  dan weer niet. Mag niet worden afgespeeld

Ook heb ik een android tv stick met ziggo go er op. Het menu komt wel maar afspelen lukt niet.

Ook heb ik geprobeerd om de VPN van mijn NAS te gebruiken zodat ik op mijn eigen ziggo IP adres werk maar mag ook niet.

Is hier nog iets op te bedenken ??  Zou de extra mini next uit de slaapkamer kunnen werken ?

Alvast bedankt 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 2230Posts
  • 283Oplossingen
  • 1560Likes

Je moet wel kunnen casten van een smartphone of tablet naar een chromecast (of gelijkwaardig) of ingebouwde chromecast in de smarttv op hetzelfde W-LAN. Echter zorg dan dat op de chromecast of androidstick geen ZiggoGOTV app is geïnstalleerd, die neemt namelijk dan de controle over en kan je alsnog niet kijken.

Als je met een laptop via HDMI kijkt ziet de ZiggoGo.tv het als een aangesloten monitor en schijnt het wel te lukken.

NLZiet kan een betaalbaar alternatief zijn.

Bij gebruik van een gast wifi kan sprake zijn van client isolatie en kunnen aangesloten apparaten wel met het internet verbinding maken maar niet onderling. Dit kan een extra drempel creëren om verbinding te krijgen tussen smartphone/tablet en chromecast. 

Bekijk in context

Pe1edy
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Het is gelukt. Ik heb een GlI travel router gekocht. Die pakt het hotel signaal op zend dit weer uit naar een eigen wifi ssid waar ik de chomecast en de iphone op aanmeld. Ook heeft de gli router een VPN functie die ik heb verbonden met mijn Synology NAS server en werk ik dan op mijn eigen ziggo IP adres. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Tjeerd85

Level 13
  • 844Posts
  • 77Oplossingen
  • 489Likes

Lijkt een rechtenissue te zijn, kortste klap, ziggogo.tv op een laptop en een HDMI kabel in de tv.

Steefb

Level 20
  • 16660Posts
  • 3073Oplossingen
  • 7905Likes

Ziggogo voor een smart tv werkt alleen op een ziggo verbinding, dus niet in het buitenland.

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Steefb_0-1678439418994.png

Theotje

Level 11
  • 570Posts
  • 27Oplossingen
  • 94Likes

Met de Ziggo Go app op de ipad streamen naar de  android tv stick. Beide moeten wel op het zelfde wifi netwerk zitten. En nee, de  mini next mee verhuizen naar Duitsland gaat niet werken

Pe1edy
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

de app heb ok staan op een  Android stick en op  de iphone en iPad. Ik wil dan kijken op  het grote scherm  van de tv in een hotel     
bij test opstellingen thuis gaat het maar in het buitenland niet.  Zelfs met een kabeltje van ipad naar hdmi niet.  Heeft denk ik met reclame materiaal en EU rechten te maken. Kiijken ok ipad mag en  op een groot scherm niet.   

Pe1edy
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

ik denk ook dat het met rechten heeft te maken.  Zelfs  met NPO start kan / mag je geen journaal kijken op  een  groot scherm.  

ontwijk je die rechten dan met een laptop?  
ik kan het natuurlijk pas proberen al ik daar ben.   Of even spelen met VPN

Karel.

Level 16
  • 2230Posts
  • 283Oplossingen
  • 1560Likes

Je moet wel kunnen casten van een smartphone of tablet naar een chromecast (of gelijkwaardig) of ingebouwde chromecast in de smarttv op hetzelfde W-LAN. Echter zorg dan dat op de chromecast of androidstick geen ZiggoGOTV app is geïnstalleerd, die neemt namelijk dan de controle over en kan je alsnog niet kijken.

Als je met een laptop via HDMI kijkt ziet de ZiggoGo.tv het als een aangesloten monitor en schijnt het wel te lukken.

NLZiet kan een betaalbaar alternatief zijn.

Bij gebruik van een gast wifi kan sprake zijn van client isolatie en kunnen aangesloten apparaten wel met het internet verbinding maken maar niet onderling. Dit kan een extra drempel creëren om verbinding te krijgen tussen smartphone/tablet en chromecast. 

Pe1edy
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

dit klinkt  heel aannemelijk allemaal en ga ik  testen zodra ik er ben. 
Ik zou de hotel wifi naar een eigen wifi router moeten kunnen doorzetten en daarop mijn eigen apparaten op moeten aanmelden.  Ik heb nog een Alfa R36.  Nog maar even rommelen. Het is toch rotweer. 🤣. Dank voor deze tips

Pe1edy
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 5Oplossingen
  • 23Likes

Het is gelukt. Ik heb een GlI travel router gekocht. Die pakt het hotel signaal op zend dit weer uit naar een eigen wifi ssid waar ik de chomecast en de iphone op aanmeld. Ook heeft de gli router een VPN functie die ik heb verbonden met mijn Synology NAS server en werk ik dan op mijn eigen ziggo IP adres.