Vraag
Reacties
Aankondigingen
Pasi
Level 19

Het is de laatste tijd wel erg stil m.b.t. ZiggoGo! Waar blijven die hoognodige updates?

Het is de laatste tijd wel erg stil m.b.t. ZiggoGo, want de laatste web update was zo'n 1½ maand geleden! Terwijl er nog voldoende bugs weg te werken zijn 😲.

Ik gebruik de Windows app en de webversie ( in FireFox ) van ZiggoGo, vaak in Pip ( Picture in Picture ) mode. Zo kan ik de de tv-uitzendingen toch volgen, terwijl ik ook nog wat anders kan doen op m'n laptop. Ideaal bij uitzendingen die niet continue interessant zijn, want zodra er wel opgelet moet worden, is de PiP met een dubbelklik te vergroten naar volledig scherm. Daarna is het weer terug te zetten naar een kleine PiP.
Echter, vaak na het terug zetten ( volledig scherm > kleine PiP ), hangt de app en/of zijn de bedienings-knoppen verdwenen, waardoor de app niet meer te bedienen valt. Alleen een herstart van de app of de website, helpt in zo'n geval.
Als dat 1 keer in de zoveel tijd gebeurt, is dat niet erg. Maar iedere avond, hiervoor de app/website een paar keer opnieuw moeten starten, verpest toch veel kijk plezier 😠 !

Tevens is natuurlijk het hoge CPU en memory verbruik niet normaal. Misschien moet Ziggo eens kijken, hoe en waarom andere mediaspelers ( zoals b.v. VLC en MPC, om maar 2 te noemen ) dit veel beter kunnen.
Overigens zou dat hoge CPU en memory gebruik, ook de reden kunnen zijn voor het veel gemelde stotterende en blokvormige beeld.

Sinds de update van deze app/website halverwege april, is het resultaat slechter dan de vorig versie ( van vóór april ). Ik kan geen extra voordeel vinden t.o.v. van de versie van vóór april. Want ondanks dat na de eerste update ( in april ) de beeldkwaliteit iets beter leek, is deze daarna gelijk weer teruggezet 😞. En het verhogen/verbeteren van die beeldkwaliteit zou, m.i. toen juist de reden van de update zijn geweest 🤔.

@Ziggo, ook gezien alle andere logjes ( van de afgelopen 1½ maand ), misschien toch rap een nieuwe versie uitbrengen !! Veel van uw klanten hebben na maanden nog steeds problemen met de app/website en gezien de lengte van de issue lijst, moet ( ! ) er nog veel gerepareerd worden !! Nog afgezien van de hoognodig verhoging van de beeldkwaliteit.

Terwijl alle betreffende klanten er wel voor betalen en niet worden gecompenseerd. Mijn oordeel over de Windows app en de webversie ( in FireFox ) van ZiggoGo : Pasi_4-1663065999023.png

Ps. Zie ook hierzo.
0 Kudos
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Pasi  grote knip..

Ik heb geprobeerd jou ervaring te dupliceren en dat lukt me niet , ik kijk/keek met chrome en alles werkt na behoren en ook de PIP functie uitgebreid getest zoals jij het hebt omschreven.

Ook een test gedaan met Firefox , ook hier geen probleem geen blokken in beeld en haarscherp.

CPU gebruik complete computer 11 % en memory 39 % 

( paar tapbladen brouwser open , videostream eigen ip camera en alle andere processen ) 

Intel I7  6700 K cpu met 16 gig ram.  Asus bord +_ 5 jaar oud met een samsung EVO 1 TB HD kaartje 

NVidia Gforge GTX 1060 6GB

Dus tja...........

Ronihd_0-1663082574015.png

0 Kudos
DeOverbuurman
Level 2

Daarom is het ook van groot belang eerst updates te laten testen door een grote groep vrijwilligers. Om verschillende setups met verschillende instellingen te controleren op bugs. Niet iedereen heeft dezelfde setup als u, en gezien de inmiddels erg lange lijst van klachten over de laatste updates moet het toch wel duidelijk zijn dat op dit moment ZiggoGo voor zeer veel gebruikers niet naar behoren werkt.

Helaas laat ziggo het afweten en zijn er veel betalende klanten die geen toegang krijgen tot hetgene waar voor betaald is.

En dit terwijl de voorgaande versies wel naar behoren werkten. Op dit moment zouden de laatste updates terug gedraaid moeten worden tot deze klaar zijn voor gebruik door het grote publiek (de betalende klanten dus).

0 Kudos
Pasi
Level 19
Topicstarter

@Ronihd  schreef:

...Ik heb geprobeerd jou ervaring te dupliceren en dat lukt me niet , ik kijk/keek met chrome en alles werkt na behoren en ook de PIP functie uitgebreid getest zoals jij het hebt omschreven.

Ook een test gedaan met Firefox , ook hier geen probleem geen blokken in beeld en haarscherp.

CPU gebruik complete computer 11 % en memory 39 % 

( paar tapbladen brouwser open , videostream eigen ip camera en alle andere processen ) 

Intel I7  6700 K cpu met 16 gig ram.  Asus bord +_ 5 jaar oud met een samsung EVO 1 TB HD kaartje 

NVidia Gforge GTX 1060 6GB

Dus tja...........

Een super snelle I7 6700K cpu, dat is een quad core met hyperthreading ( dus totaal 8 cpu kernen, die maximaal op 4,2GHz draaien ), 16 MB memory, een 1TB SSD en een extra GTX 1060 6GB video kaart.

Dus tja.... niet echt een 'gemiddelde' computer, zoals die bij jan-met-de-pet thuis staat. Dat ZiggoGo met 8 cpu kernen op maximaal 4,2GHZ maar zo'n 11% cpu verbruikt verbaast me niets. Waarschijnlijk neemt de GTX1060 videokaart de video voor haar rekening, dus daar hoeft de cpu zich ook niet druk over te maken.
Verder is 16Mb toch echt boven gemiddeld, dus is die 39% memory gebruik, niet echt te vergelijken.
En .... er zijn nog heel veel laptops/desktops die gewoon een harddisk hebben en geen SSD, dus daar zit ook een wereld van verschil.

Dus tja.... het verbaast me niets, dat e.e.a. op jou computer als een zonnetje draait, maar helaas heeft niet iedereen zo'n 'beest'. ZiggoGo zal op jouw computer ( gezien de snelle hardware ) wel prima werken, maar dat is natuurlijk geen vergelijk met de standaard huis-en-tuin computer, die vaak bij o.a. minder technisch mensen staan.

0 Kudos
sebas14
Level 11

Ik zit de topics al een tijd te volgen, maar de enige lachende is Liberty zelf. Die gooit de providers die overgenomen zijn in het diepe zoals o.a. Ziggo, Telenet, Sunrise, UPC Polen na de beruchte update (versie 4.40 en hoger) en zelf blijven ze veilig op versie 4.34.

Zie:

https://virgintvgo.virginmedia.com/en/tv/watch-tv.html

(Klik maar eens en ervaar hoe snel het was...)

Met de bedoeling. Laten we het in andere landen maar uittesten wat de update doet en wij gaan pas over zodra alles is verholpen.

Inmiddels zijn we al 3 maanden verder.....

Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Pasi 

Ja het is een goede computer maar die is al ruim 5 jaar oud , oké video kaart is wat recenter en ook de SD kaart in aangepast.

Maar ik ken mensen die nog dikkere computers hebben dus ik vind het wel mee vallen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Pasi,

Goed dat je hier de situatie even samenvat en de zaken benoemt die nog lopen. Het is je vast niet ontgaan: Afgelopen woensdag (14-09) is er weer een nieuwe update verschenen die veel verbeteringen met zich heeft mee gebracht. Het ophalen van data voor de EPG is anders ingericht, wat de performance heeft verbeterd. Maar er speelt zeker nog één en ander. De meeste meldingen herken ik: Zo weten we dat er nog problemen zijn met PiP en met het resizen in sommige browsers. Dat zat helaas ook nog niet in deze update en heb ik nog geen concrete informatie over.

Het CPU- en processorverbruik is doorgezet, maar wordt vooralsnog niet meer als issue gezien. We weten dat dit anders is ingericht sinds de nieuwe update en verhogingen met zich heeft meegebracht. Wel loopt er nog een escalatie over het schijfverbruik (zie hier). Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je Ziggo GO alleen kunt gebruiken met een dikke game-pc. De prestaties is iets wat continu wordt gemonitord en ook in toekomstige updates altijd zal worden meegenomen.