Als ik Ziggo Go aan heb op mijn desktop computer dan stopt soms ineens het beeld, meestal als er op een andere applicatie (X of een krant of een reclame) ook een filmpje speelt. Op mijn vorige computer speelde dat al. Als het beeld stopt loopt het geluid wel door. Maar alle andere internet explorer pagina's reageren dan ook niet meer. De andere toepassingen (Excel, Word, Outlooketc.) werken dan nog wel gewoon door.
De enige optie was ctr-alt-del en dan op annuleren drukken en dan liep alles weer door.
Mede vanwege dit probleem en ook omdat we naar Windows 11 moeten hebben we een nieuwe PC aangeschaft met heel veel capaciteit, snelheid, geheugen, etc. We dachten dat we dan ook van dit probleem af zouden zijn.
Helaas: nee. Het komt iets minder vaak voor (paar keer per dag) en soms start hij ook zelf spontaan weer op na een paar minuten, maar het probleem is er dus nog steeds.
Hoe komen we van dit probleem af?
Het is dus alleen als ik Ziggo Go aan heb staan op de PC, niet als andere internetpagina's tegelijk filmpjes afdraaien.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemorgen @mm_51, super dat je zelf actie hebt ondernomen door een nieuwe computer te kopen.
Zou je aan kunnen geven welke browser je gebruikt? Dit kan invloed hebben op de werking. Zorg er ook voor dat alle updates zijn uitgevoerd.
Ik werk met Edge
Zou je het eens met bijvoorbeeld Google Chrome willen proberen @mm_51?
Maak je ook gebruik van Ziggo Go op een mobiel apparaat? Zo ja, werkt het daar wel goed?
Nee, ik maak alleen gebruik van Ziggo Go op mijn desktop. Ik ga liever niet over naar Google Chrome. Ook moet ik daar dan wel een hele dag op zitten om te zien of de storing optreedt en als dat niet zo is zegt dat ook nog niet alles omdat ik dan wellicht de gelijktijdige acties niet doe.
Het kan veel informatie opleveren wanneer het één en ander getest wordt @mm_51 dan kunnen we verder met het zoeken naar een oplossing. Kom je nog in de gelegenheid eens een andere browser te testen dan vernemen we heel graag van jou of je ook dan problemen ervaart.
Ik heb nu een aantal uren Chrome als browser gebruikt - het probleem van de stilstaande beelden heeft zich nog niet voorgedaan hoewel ik dezelfde handelingen heb gedaan op de rest van het scherm als gisteren, toen hij 's middags om de haverklap bleef steken (met Edge).
Maar omdat het toch wel lastig werkt met Chrome (bepaalde dingen lukken daar niet mee) beëindig ik die test nu maar weer. Ben benieuwd hoe snel hij dan weer stilstaat. Als ik aan een hoekje van het ZiggoGo-scherm trek dan is dat al voldoende om hem weer op gang te krijgen, nu met deze nieuwe PC. Maar het blijft irritant, mis je net het matchpoint, bijvoorbeeld.
Met Edge stond hij nu (binnen 10 minuten dus) alweer stil. Dus het heeft daar duidelijk mee te maken.
Dank nog voor het uitproberen! Als het in Chrome goed lijkt te gaan, terwijl je hetzelfde doet als in Edge, lijkt dit wel in Edge als browser te liggen.
Kan je het volgende eens bekijken of je de browser kunt updaten?
Ga in de browser naar Instellingen en meer > Help en feedback > Over Microsoft Edge (edge://settings/help). Als er een update beschikbaar is, vind je dat hier.
Dank voor je bericht.
We hebben de PC net geïnstalleerd, dus ook Edge. Er zijn dan ook geen nieuwe updates beschikbaar (wel gecheckt uiteraard). Op de vorige PC waren de problemen met ZiggoGo nog frequenter en lastiger te verhelpen, een van de belangrijkste redenen om een nieuwe, nog krachtigere PC te kopen. Helaas, dus.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.