Ik heb het idee dat er sinds een aantal weken (wellicht maanden) een bug zit in het correct registreren van de reeds bekeken tijd van opnames. Vroeger kwam er altijd een popup met de vraag "verder kijken" of "start vanaf begin" bij het starten van een opname die deels al was bekeken. De laatste tijd heb ik de ervaring dat dit vaak (maar niet altijd!) niet meer gebeurt en de opname dan vanaf het begin wordt gestart. Ik heb dit ervaren met de Android-app (op een tablet) maar ook op de Next-box (die immers dezelfde administratie gebruikt). Vroeger werkte dit eigenlijk altijd prima!
Hebben meer mensen het idee dat de registratie van de bekeken tijd nie goed meer werkt? Wellicht alleen in bepaalde situaties, bijv. als je langere tijd gepauzeerd hebt en de app vanzelf is teruggegaan naar het programma en dan de tijd niet registreert?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @Jos_V Altijd goed om bevindingen te melden op de Ziggo Community! We denken graag met je mee.
Qua de situatie. Heb je enig idee hoeveel tijd er tussen zit voordat er weer gekeken wordt? Als je voor mij kunt testen door iets willekeurigs op te nemen, dit ergens te stoppen en met 5 minuten weer verder te kijken ben ik benieuwd wat er dan gebeurd. Dit mag zowel vanuit de Mediabox Next als Ziggo Go getest te worden. Al voor vast bedankt!
Ik weet wel dat als je een opname bekijkt en stopt en bijvoorbeeld de anderen weer verder wil kijken bij de optie mijn lijsten / verder kijken die zelfde opname weer ziet en weer verder kan kijken waar je eerder gestopt bent.
Hi @Ryan , ik zal kijken of ik kan wat experimenten kan doen en dan laat ik het resultaat hier weten.
Hi Theo., ja dat weet ik. maar dat gebruik ik nooit, want die lijst is "vervuild" met opnames en uitzendingen waar je even "in" hebt gekeken en daarna uit bent gegaan, dus ik hou het bij mijn opnamelijst. Wel interessant om te kijken hoe de programma's waarvan "vergeten" lijkt waar ik gebleven was zich daar gedragen.
Hi @Ryan, ik heb het volgende ontdekt (alles op een tablet met Android Ziggo GO app):
Als ik bij terugkijken op pauze druk, en ik dan zolang wacht dat de app automatisch teruggaat naar de page van die opname, dan is het zo dat opnieuw op de kijk-knop drukken soms of altijd (dat weet ik nog niet zeker) gewoon vooraan begint. Maar... als ik direct daarna terug ga (naar de page van de opname),van daaruit terug ga naar het overzicht van alle opnames, en dan weer die opname kies en op de kijk-knop druk, deze wel de keuze geeft tussen verder kijken op het juiste tijdstip en opnieuw beginnen. Het probleem (en wellicht is dat het enige probleem, omdat die situatie bij mij regelmatig voorkomt) is dus dat na time-out van een pauzering de kijk-knop het tijdstip waar is onderbroken "even vergeten" is, terwijl deze wel correct "wordt herinnerd" als je eerst helemaal teruggaat naar de lijst opnames.
Het is wat lastig uit te leggen, maar wellicht kunnen jullie dit nu ook zelf reproduceren en dat gedrag verbeteren.
Hi @Jos_V - Dank voor het verder testen en uitleg! Ten overvloede, maar voor de volledigheid nog even de technische benaming en details: We hebben het over de zogenaamde 'bookmark'-functie. Als je Ziggo GO (of je Mediabox) pauzeert, dan plaatst het systeem een bookmark op dat punt, zodat je later vanaf daar verder kunt kijken. Dat is verder niet zichtbaar voor jou. Een bookmark verschijnt (nog) niet binnen de eerste paar minuten en ook bij bepaalde crashes of 'hard-closen' van de app, is het mogelijk dat het systeem geen kans heeft een (juiste) bookmark te plaatsen. Vooral dat eerste punt is ook goed om rekening mee te houden bij eventuele testen.
Voor zover bekend zijn er op dit moment geen storingen bekend met deze functie, maar mogelijk ben je iets op het spoor: Hoewel je aangeeft dat de situatie bij jou regelmatig voorkomt, denk ik dat normaal gesproken 'zo lang wachten tot de app automatisch teruggaat naar het opname-overzicht' toch een vrij niche situatie is 😅. Ik ben wel erg benieuwd hoe lang dit bij jou (ongeveer) duurt: Ik heb zojuist een opname gepauzeerd op een Android-telefoon, maar na meer dan 15 minuten staat hij nog steeds op hetzelfde gepauzeerde scherm en kreeg/krijg ik het gevoel dat dit helemaal niet meer gaat gebeuren.
Wanneer het exacte moment is van het plaatsen van de bookmark weet ik overigens (nog) niet zeker. Als dat pas is op het moment dat je uit de stream gaat, dan is het wellicht mogelijk dat er geen rekening is gehouden met dit scenario en dit niet wordt gezien als 'uit de stream gaan'.
Hi @Alex, een aanvulling:
Het klopt dat het lang wachten in pauze-stand een edge case is (en het duurt inderdaad lang voordat dat gebeurt). Maar ik heb ontdekt dat dit ook reproduceerbaar is als je tijdens het kijken met de back-arrow linksboven in het scherm handmatig teruggaat naar de programma-page. Daarna weer op play drukken begint gewoon weer vooraan, maar als je teruggaat naar de overzichts-page en dan weer het programma selecteert, is het tijdstip van onderbreken wel onthouden. Conclusie lijkt dus dat die "bookmark" pas gezet wordt bij teruggaan naar het overzicht.
Ik heb dit topic gestart omdat ik de indruk had dat dit sinds een tijdje is veranderd en dat het vroeger wel beter werkte (in die situatie) en die bookmark dus eerder werd gezet, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.