1
Vraag
2
Reacties
Sjon1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit ip netwerk niet bekijk

Goedemorgen,

 

Ik heb een Ziggo abonnement en een Vodafone abonnement.

Ik heb op een Chaletpark geen Ziggo kabel dus heb ik gekozen voor een mifi router met een onbeperkt abonnement van Vodafone.

Nu kan ik TV kijken doormiddel van casten vanaf mijn telefoon of tablet maar op mijn Android tv waar ik ook de Ziggo go app op heb staan krijg ik de melding "Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken.

Toch vreemd, de tv is niets meer of minder dan een grote tablet, mijn telefoon heeft ook een Vodafone abonnement en als ik deze verbind met het wifi netwerk kan ik gewoon casten.

De content aanbieder is Ziggo en ik dacht dat Vodafone gewoon gezien moest worden als eigen provider.

Is hier een simpele oplossing voor?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Sjon1 @Hari 

ook bij de Chromecast met Google TV is het de Ziggo go tv app en is een Ziggo internetverbinding vereist

Bekijk in context

46 Reacties 46
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Het gaat hier om het gebruik van de Ziggo Go TV App via Android, Apple of Amazon. Deze app is alleen te gebruiken via een Ziggo internetverbinding. Niet de Ziggo Go app voor bijvoorbeeld je mobiel of laptop. Daar zit wel degelijk een verschil in. Er zijn verschillende apps in de omloop;

 

-Ziggo Go App https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go

 

-Ziggo Go TV App (Ziggo internetabonnement nodig = thuisverbinding!)  https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

''De content aanbieder is Ziggo en ik dacht dat Vodafone gewoon gezien moest worden als eigen provider.''

 

Ziggo ziet dat niet zo.

 

 

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Veelgestelde vragen

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?


Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

PieterBoes

Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Vreemd dat dat bij andere tv-providers wel gewoon kan! Ik heb ook de app van Canal Digitaal en daar werkt bovenstaande wel gewoon. Het is bij Ziggo dus een kwestie van niet willen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@PieterBoes het is denk ik niet een kwestie van niet willen, maar (zoals @Steefb en @Pineapple ook al schreven) een kwestie van gemaakte afspraken. 
Het helpt je niet verder maar in ons chalet op Texel heb ik een gelijkende situatie: via een hotspot extender pik ik een wifi-signaal van KPN op en heb ik daarop m'n SmartTV bedraad aangesloten. Maar als ik Ziggo wil kijken moet ik via de ZiggoGo app casten. 

Sjon1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na het een en ander uitpluizen schijnt het zo te zijn dat je met een Google Chromecast met Google TV - Multimediaspeler - 4K - Wifi.

Hiermee kan je wel de Ziggo go app volledig benutten (zeggen ze) ik heb er 1 besteld en ga het gewoon proberen, weer 80 euro armer maar ja alles voor het goede doel zal ik maar zeggen

Hari

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Helaas Sjon1, ik heb die Google Chromecast met Google TV 4K, maar daar heb ik exact hetzelfde probleem mee. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Sjon1 @Hari 

ook bij de Chromecast met Google TV is het de Ziggo go tv app en is een Ziggo internetverbinding vereist

Hari

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@anoniemforum 

Voor mij valt dit onder een onuitlegbare blokkade en koppelverkoop. Onuitlegbaar omdat ik als consument gewoon niet snap wanneer ik nou wel of niet gebruik kan maken van Ziggo Go. Koppelverkoop omdat je zo verplicht wordt om (ook) een Ziggo internetverbinding af te nemen.

Met je smartphone, tablet en laptop werkt de ziggo go op hetzelfde netwerk gewoon wel (ja ik weet dat dat een andere app is). Gebruik je de tv app dan werkt het weer niet (tenzij je een ziggo internetverbinding hebt). Wil je vanaf je smartphone of tablet naar je tv streamen dan werkt het niet, Sluit je je smartphone of tablet aan via een HDMI kabel dan werkt het niet. Sluit je echter je windows laptop aan via een HDMI dan werkt het weer wel. 

Leg het mij maar uit. Ziggo verschuilt zich wel erg makkelijk achter de afspraak met de aanbieder. Maar het feit dat je een Ziggo TV abonnement hebt zou voldoende moeten zijn om Ziggo go altijd, overal (beperkt tot Europa) en op elke device te kunnen gebruiken.

Naar mijn mening zou Ziggo wat duidelijker mogen zijn over dit onderwerp. Beter nog is dat ze de wens van vele gebruikers serieus nemen en de beperkingen/ blokkades gewoon opheffen. Helaas kan jij @anoniemforum daar als medegebruiker van Ziggo niets aan veranderen 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Hari & @Sjon1 

Je hebt 2 soorten Ziggo Go App's en dat kunnen mensen wel eens in de war brengen zoals Topic Starter.

Met een gewone zwarte Chrome Cast 2018 v3 kan je wel de Ziggo Go gewoon casten op de camping met data en met wifi, maar de Witte Chromecast 2020/2022 met afstandsbediening die hebben alleen toegang tot Ziggo Netwerk met internet en de Ziggo Go TV App zie ook dit topic

 

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

 

Dit Geld ook voor AppleTV 4e Generatie en hoger met de Ziggo Go TV App

Pedrovana

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Als ik via de Ziggo Go app TV wil kijken op mijn ipadPro dan krijg ik eerst “Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld.-1102” Vervolgens  “Helaas. Je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken. Je moet verbonden zijn met je Ziggo thuisnetwerk”. Alles geprobeerd:Router herstarten, updates ipadPro naar laatste versie Ziggo Go TV app er af en weer opnieuw er op, IpadPro volledig uit en weer opnieuw aan etc. VPN wordt altijd automatisch ingeschakeld bij gebruik. Het blijkt dat, wanneer ik VPN “uit” zet dat TV ontvangst wel door komt. Met andere woortden: de beveiligin gsapp VPN moet je van tevoren “ uit” zetten om TV de beelden op het scherm te krijgen. Vraag aan Ziggo hoe lossen jullie dit probleem op?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Pedrovana  Kan je in VPN de Ziggo Go URL toevoegen als vertrouwde site of IP zo dat je gewoon kan blijven kijken. Ik doe maar een gokje, weet weinig van VPN Af.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Pedrovana  schreef:

Vraag aan Ziggo hoe lossen jullie dit probleem op?


Dat zal ziggo niet doen, als er van een vpn gebruikt wordt gemaakt is de locatie niet vast te stellen, vpn's worden zoveel mogelijk geblokkeerd door vrijwel alle streamingdiensten.

 

Oud Community Moderator Mark schreef in.
 
 
 
 Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.

Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.

Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.

In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Binnen Nederland gaat het niet zozeer om het besturingssysteem. De app en het besturingssysteem staat er eigenlijk buiten. Blijkbaar gaat het hier om de media wet waarin staat dat de dienst enkel op een smartphone, tablet of computer geleverd moet worden. De nieuwere mediastreamer apparaten worden nog niet specifiek genoemd.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. ik denk niet dat het heeft te maken met de Mediawet, maar eerder dat het met de afspraken die Ziggo heeft gemaakt met de contentpartijen. NLZiet heeft dan blijkbaar andere afspraken gemaakt.

Ook via een mifirouter met een simkaart van Vodafone zal dit niet lukken omdat Ziggo een Vodafone-netwerk niet ziet als een thuisnetwerk. En dat is best wel jammer want met ZiggoGo casten naar Chromecast om ook elders van je abonnement gebruik te kunnen maken vind ikzelf best wel omslachtig.

KPN heeft het nèt wat beter geregeld en kun je via je KPN-abonnement voor voordeliger maandbedrag gebruikmaken van Digitenne.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Mijn Advies:

 

  1. Laat je Ziggo modem in bridge mode zetten
  2. Koop een goeie router met VPN-server optie
  3. Volg deze stappen: Zo zet je je eigen vpn-server op | ID.nl

En je kan met ZiggoGo app (waar je een ziggo verbinding voor nodig hebt) gewoon overal TV kijken. Maar het kan ook meteen handig zijn voor andere streamingdiensten zoals Netflix bijvoorbeeld, bij het delen van je account (mits je internet verbinding snel genoeg is), succes 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C. Dat heeft niks met afspraken te maken puur met regelgeving en Euro's. NLziet kan je niet eens vergelijken met Ziggo, KPN of Tmobile. 

NLziet is een samenwerkingsverband van de leveranciers van Ziggo, die maken afspraken met weer een andere laag content eigenaren de daadwerkelijke producenten van programma's.

 

Quote:

3.Het toegankelijk maken van de diensten, bedoeld in het tweede lid, vindt plaats door middel van:

 

a.een set-top-box, een insteekmodule of rechtstreekse ontvangst op een televisietoestel, of

 

b.een applicatie op een andere technische voorziening waaronder een computer of een mobiele telefoon.

 

Bron

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi.  schreef:

Dat heeft niks met afspraken te maken puur met regelgeving en Euro's. NLziet kan je niet eens vergelijken met Ziggo, KPN of Tmobile. 

NLziet is een samenwerkingsverband van de leveranciers van Ziggo, die maken afspraken met weer een andere laag content eigenaren de daadwerkelijke producenten van programma's.


Oké wat u wilt. Ik ken alleen de verklaring van Ziggo:

Het gebruik van Ziggo Go TV geïnstalleerd op bijvoorbeeld een Apple TV en op een Smart TV vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Ziggo houdt zich hiermee aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. Deze app van Ziggo is bedoeld als thuisgebruik voor een tweede en derde TV in huis en werkt dus alleen via een thuis-netwerk van Ziggo.

Pedrovana

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Begrijp ik het nu goed dat, wanneer ik in mijn vakantiehuis (met Wifi-aansluiting)  in Frankrijk ben, ik geen TV meer kan kijken op mijn ipadPro via de Ziggo Go/Ziggo Go TV app? Vorig jaar had ik er geen probleem mee.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

Nee, niet wat ik wil, maar wat de regelgevende partijen willen!!

Het gaat er dus om wie zijn die contentpartijen, want neem de omroepen op NPO 1, 2 en 3 die kopen hun materiaal ook weer in en zijn weer gebonden aan overeenkomsten met die partijen.

 

De providers schuilen zich achter dezelfde afspraken, waar het dit onderwerp betreft, en wij moeten dat maar aanvaarden. 

 

Er zit echt geen verschil in mobiliteit tussen mijn Firestick of de nieuwe Chromecast met AndroidTV of een tablet, smartphone of laptop. 

 

Waar kunnen wij terugvinden waar die afspraken op zijn gebaseerd? Want de regelgeving betreffende content portabliteit die ik kan vinden noemt nergens iets over een operating system of aparatuur. 

Bron

 

Momenteel verschillen de belemmeringen voor grensoverschrijdende portabiliteit van online-inhoudsdiensten per sector. De belemmeringen vloeien voort uit het feit dat de rechten voor de doorgifte van inhoud die wordt beschermd door auteursrechten of naburige rechten, zoals audiovisuele werken, vaak op territoriale basis in licentie worden gegeven, alsook uit het feit dat aanbieders van online-inhoudsdiensten er voor kunnen kiezen enkel specifieke markten te bedienen.

 

Het hiervoor genoemde is het belangrijkste de auteursrechten. Dat speelt hoofdzakelijk voor doorgifte binnen de EU dat is een hele andere situatie dan binnen Nederland het geval is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic