1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wfl

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haperend beeld

De doorontwikkeling staat niet stil. Kan wel zeggen dat vandaag de dag alles behoorlijk goed functioneert. Ik vraag mij alleen af waarom het beeld vooral bij snelle acties of camerabewegingen hapert. Dit is zowel via de mediabox op tv als ziggo go via laptop, en op Netflix als op tv. Is hier nog iets aan te verbeteren. Laatst oranje elftal gekeken via ziggo go met haperingen terwijl een stream van nos hier geen last van heeft. Maar ik denk toch dat dat een capaciteitsisshue is en een ander probleem

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70179Posts
  • 4884Oplossingen
  • 19787Likes

@Wfl Welke mediabox heb je?

Capaciteitsproblemen zijn er niet, behalve zeer lokaal en doe worden direct aangepakt als dat ontdekt wordt, voor Corona had Ziggo de capaciteit al uitgebreid voor het vele gebruik van de Ziggo Go apps en de mediabox XL en de Next die alles, behalve live, in de cloud uitvoert.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

Wfl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

Bedankt voor de snelle reactie. We hebben een next

1624789821874243311909354002932.jpg

 de rechter hirschmann stekker gaat via 4mtr kabel naar de next. De andere is voor het ziggo modem

RoWi.

Level 20
  • 17299Posts
  • 733Oplossingen
  • 5724Likes

vooral bij snelle acties of camerabewegingen hapert

Er zit een verschil tussen de verversing van het beeld bij snelle acties (motion blur) en echte hapering van een stream. Het eerste is vaak een instelling van de TV zelf, het tweede is doorgaans de verbinding, dat kan op meerdere plekken fout gaan.

@Wfl  via welke Ziggo Go variant keek je naar oranje? Op een tablet of smartphone gestreamd via een chromecast?

Wfl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk dat het motion blur is. Het kijken naar oranje niet. Gekeken met een snelle actuele laptop en beamer, bekabeld aangesloten. Via Chrome ziggo go benaderd.

Wfl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hebben anderen ook last van motion blur. E is het te verhelpen. Heb niet het idee dat het aan eigen apparatuur ligt. Aangezien meerdere apparaten dit vertonen. En tv bijvoorbeeld 100hz is

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic